Nämä väitteet jaksaa aina naurattaa yhtä paljon. Sano nyt mistä ihmeestä konsolin valmistajat saavat taiottua nopeampaa rautaa kuin mitä on olemassakaan? PC:n rauta on aina kärkikastia johtuen sen helposta laajennettavuudesta.
Koska ne osat on suunniteltu erikseen konsoleille. tuskin vuonna 2005 oli yhtään konetta, joka pyörittäisi 360 pelejä kuten Gears of War yhtä hyvin, kuin X360. Atiltakin kuultu, että samoja ominaisuuksia mitä 360:n näyttiksessä on aletaan vasta nähdä uusissa pc-näyttiksissä. Epäilen myös ettei v.2005 ollut mitään vastaavaa prosessoria, kuin X360:n kolmiytiminen PowerPC prosessori.
Olen kuin puulla päähän lyöty. Sinä siis kirkkain silmin väität että konsolin osat ovat 1,5 vuotta edellä pc-tekniikkaan verrattaessa. Oletko ikinä miettinyt sitä että pc ja konsolien osat ovat lähentyneet toisiaan. Ja jos ati on tehnyt uusia innovaatioita tuon näyttiksen teossa niin tottakai se siirtää ne saman tien pc-puolelle mikäli se on teknisesti mahdollista. Ja se että konsolien speksit lyödään lukkoon huomattavasti aikaisemmassa vaiheessa kuin pc-puolen osien varmistaa sen että pc-puolella on aina nopemmat osat käytössä sillä niiden speksejä voi muuttaa rajattomasti uusien innovaatioden tullessa. Tietty nyt voisit linkittää tuon jutun missä ati myöntää että ollaan konsolikehitystä 1,5 vuotta jäljessä. Ja jos et tiedä miksi konsoleiden teho saadaan pc-puolta paremmin hyödynnettyä niin voit lopettaa kirjoitukset tähän ketjuun. Se kun osoittaa sen että et tiedä tästä aiheesta yhtään mitään... Eli väität että xbox 360 konsoli oli oikea supertietokone ilmestymis hetkellään... Hoh-hoijaa....
Ottaisit sen toisenkin aivosolun käyttöön, niin ymmärtäisit jotain. Usually, game consoles ship with hardware that is not available on personal computer at the time of launch, and a few months later, PC hardware manufacturers create hardware parts that surpass console technologies. ATI has included technology on the Xenos GPU that won’t be available for PC graphics chip in the next twelve months, including the unified shader architecture and the embedded DRAM daughter die. A so called R600, which might debut towards the launch of Windows Vista, in the fourth quarter of 2006, might incorporate the special technologies ATI put into the Xbox 360 GPU. With a three-core processor and its state-of-the-art GPU, the Xbox 360 hardware won’t be matched by PC until late 2006, when quad-core processors from AMD and Intel arrive and Windows Graphics Foundation 2.0-compliant GPUs, featuring unified shader architecture, arrive. Tuonkin olisi löytänyt aiemmin postaamastani linkistä.
Mietinpä vain mitä samaa tuossa konsoli-R600:ssa on pc:n version kanssa. Veikkaan että se on jonkin asteen prototyyppi, mutta vaikea sanoa kun en ole sitä kehittänyt. Prossusta on myös vaikea sanoa, kuin sitä ei normaaleissa koneissa ole, enkä edes tiedä missä muualla sitä käytetään ja miten hyvin se pärjää esim C2D:lle. Vähän sama kuin Cell PS3:ssa, tosin siinä on kaiketi vieläkin monimutkaisempi lastu, mutta ajan kanssa siitäkin voi saada vaikka mitä irti. Ehkä. Edit: Typo
Voisit vaikka ensi töiksesi todistaa, että mikä tuossa oli puolueellista. Jos uskot, että X360 ei ole tuollasita teknologiaa, niin voit opiskella lisää, vaikka osoitteesta: http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360#Hardware
Kerrohan missä myytiin PC koneisiin 1,5 vuotta sitten 3 ytimisiä pelikäyttöön optimoituja PowerPC prossuja?
Jos minä ostaisin konsolin niin se olisi ps3. Suurin syy siihen on, että xbox360 valmistaja on microsoft, jonka tukemista pitää välttää viimeseen asti. Enhän mä kuitenkaan osta konsolia, kun kaikki tarpeellinen on tietokoneella, vaikka toi ps3 aika houkuttelevalta vaikuttaakin. _____ Revolution OS http://video.google.com/videoplay?docid=7707585592627775409&q=revolution+os
Nää on taas näitä...et varmaan osaa edes kertoa miksi microsoftia pitäisi välttää, oot vaan kuullu nörttipiireistä MS läppää niin päätit ajatella samoin. Kuitenkin onnellisena windowssilla siellä pelailet.
Ja vielä kun muistetaan mitä kivaa Sony on saanut aikaan mm. Rootkit suojauksillaan ja muilla sekoiluillaan. Tuo Microsoftin boikotointi on tässäkin tapauksessa ihan aiheetonta, kun ei osata edes perustella.
Mitä pahaa Microsoft on tehnyt? Ja jos sinulla on kaikki tarpeellinen tietokoneella, niin oletan, että myös pelailet sillä. Näin ollen sinulla on käyttöjärjestelmänä Windows (versio tähän). Tuohon johtopäätökseen pääsin sillä, ettei Linuxille, Unixille, OsX:lle löydy pelejä tosipelaajille (ainakaan kovinkaan montaa laadukasta teosta). Tietysti, jos kaikki tarpeellinen on sinulle muutamat miinaharavan kopiot tai Enemy Territory (ok ok, tiedän että on muitakin ns. kaupallisia pelejä tehty näille vähemmistökäyttiksille), niin siinä tapauksessa sinulla ei ehkä ole Windowsia koneellasi. Olikohan tässäkään taas mitään järkeä...
Jartan voisi niellä tietokoneidensa puolustamisen, koska pakkohan konsoleiden on oltava suunnittelussa edellä, koska eihän konsolivalmistajat voi suoltaa markkinoille konsoleita, jotka ovat samalla viivalla tietokoneiden kanssa ilmestyessään. Tämä johtaisi siihen, että konsoleita juoduttaisiin julkaisemaan paljon tiuhempaan tahtiin, että ne pysyisivät nykypäivän grafiikallisissa vaatimuksissa mukana ja että pelit näyttäisivät hyviltä myös sen 2-3v päästäkin verrattuna PC:een kanssa. Jos konsolit olisivat samalla viivalla rautapuolella PC:n kanssa ilmestyessään, niin konsolit olisivat sen 1v päästä armottomasti jäljessä PC:n grafiikoita ja jouduttaisiin julkaisemaan konsoleita huomattavasti tiheämpään tahtiin.
Hauskaa luettavaa kyl nää jartarin jutut. Kuten joku kysykin, niin missäköhän PC:n prosessorissa on kolme ydintä, tai muuten vastaavat ominaisuudet?
Ei niissä kolmea olekaan, vaan neljä. Ja noista komponenteista on muutenkin vähän vaikea sanoa mitään, kun eivät ole samanlaisia pc-versioidensa kanssa.
Missä kolme tai neljä? Numeron kolme kiskasin ilmoille ilkeyksilläni. Xbox360 prosessorissa on kolme ja PS3:n yhdeksän. Mutta missä on neljä?
Uusissa Quad coreissa on neljä ydintä, mutta ne maksavat vielä lähes 900€. PS3:n ja X360 ytimien määrää ei voi vertailla suoraan keskenään, koska niissä on aivan erilainen tekniikka.
Konsolit tehdään pelikäyttöön. Tetokoneet paljon muuhun mikä vie turhaa prosessoritehoa. Kyllä se niin on että konsolit on vähintää 3 vuotta PC:tä edellä kehityksessä. Ja PC:t 3 vuotta jäljessä. Tämän näkee selvästi esim aiemman sukupolven konsolien uusimmista peleistä.