1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

www.datavirta.fi

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi lavomir 21.08.2007.

1. liikeri

liikeri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nämä henkilöt jotka eivät ole tyytyväisiä tai saaneet rahoja tai tilattuja tuotteita. kokeilkaapa piruuttanne ottaa yhteyttä verovirastoon ja kertokaa epäilyistänne kyseistä liikettä kohtaan.
    minä epäilen että alv jää tuotteista maksamatta kokonaan

pikaisesti katsottuna keskihintaisessa saksalaisessa verkkokaupassakin tuo ygizzin paketti oli kalliimpi kuin datavirran tarjous.

2.  
  3. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Datavirran tuotteen on kyllä saksasta tilattu. ainut paikkaa josta noin halvalla voi osia saada.. vaikka ostaisisit suoraan suomalaiselta maahantuojalta niin ei noin halvalla voi saada. tiedä sitä että onko edes koko touhu laillista? taitaa myös jäädä muutama vero maksamatta.

4. pastor

pastor Guest

Ostaa Saksasta EU-hankintana ilman ALV:tä, ja on laillista tehdä niin.
    Mut mut, täällä sitten myytäessä ei ehkä "muista" lisätä ALV:tä hintoihin.
    Saahan tuolla menetelmällä puljun jonkin aikaa pyörimään.
    Keplottelee vain verottajalle normaaleja kuukausi-ilmoituksia, jossa ei kummemmin näy ALV toimintaa. Tuohan tulee vasta ilmi tilintarkastuksessa jos silloinkaaan, riippuen, että tarkastaako sen joku KHT tai HTM. Sitten tietenkin pitää liikevaihdon sopivan pienenä, ettei tarvitse tehdä tarkastusta ollenkaan. Tällaisenhan saa "polvilleen" ilmoittamalla epäilyttävästä toiminnasta suoraan VEROTTAJALLE, itse ainakin tekisin niin, jos ei alkaisi homma pelittään.

5. ygizz

ygizz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En tiiä huijaako datavirta vai ei mutta kyllä toi tarjous on sen verran hyvä että kannattaa kokeilla... varsinkin ku ehkä pistää mulle koneen postiennakolla...joku 7 sähköpostii laiteltii puolin ja toisin niin aika asialliselta kaverilta kuulosti... ja vaikka maksais suoraan datavirralle ja ei sais vastinetta niin kyllä suomessa on sen verran hyvät kuluttaja-asiamiehet että rahat takas saa.. tai sit poliisin kautta...

6. lacto

lacto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mäki kysyin tosta postiennakkosta, niin sano et pitää maksaa 100/200 € ennakkoon ja loput postis. Ei kuulemma voi ottaa riskii - eiköhän me oteta se riski, jos me tehää kauppaa sen kaa. Luultavasti tuo alv. poisto tavaroista on halvuuden syy, muutenhan jannu jää melkee tappiolle.

7. Webez

Webez Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos rahat menettää kauppialle, niin niitä rahoja saa jonkin aikaa sitten odotella. Suomenkin toimiva kuluttajasysteemi on aika hidas. Tapauksesta lähtee oikeusjuttu käyntiin, joka kestää, eli ei kannata olla niin sinisilmäinen että kokeilee josko onnistuisi ja turvautuu Suomen kuluttajasuojaan.

Minä olen odottanut rahojani kyseisen verkkokaupan teosta nyt noin vuoden ja perintä edelleen käynnissä. Tosin olen eri asemassa kuin te. En ole kuluttaja, mutta silti suosittelen erittäin suurta varovaisuutta.

8. lacto

lacto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli kandeeks tilata sielt, sano nyt mulle et voin tilata postiennakol. Mitä käy, jos hän on syyllistynyt veropetokseen, joudunko minä maksamaan jälkeenpäin verot?

9. Webez

Webez Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En voi ottaa kantaa siihen kannattaako ostaa vai ei. Se on sinun päätös, mutta kannattaa kuitenkin tiedostaa riskit, jotka ovat tässä tapauksessa poikkeuksellisen suuret.

Tuohon vero juttuun en osaa sanoa tarkemmin, mutta kannattaa selvittää sekin ennenkuin menet tilailemaan tavaraa.

10. lacto

lacto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis riski on todella minimaalinen, jos saa maksaa postiennakolla. Saat nähä paketin ennenkuin maksat. Eihän siinä ole riskiä. En koskaan lähtisi maksamaan ennakolla, aijan typerää.

11. willew

willew Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä on nyt kone tulossa sieltä tänne. Lähti perjantaina tulemaan, mielestäni jos haluaa halvalla eikä ole kiire niin siitä vaan tilaamaan.

12. Webez

Webez Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aivan, luin viestisi huonosti. Eli postiennakolla tilanne on hieman toinen. Ei niin suurta riskiä ja voit peruuttaa tilauksesi jos tilaus venyy.

Mutta verohommelista en siltikään osaa sanoo.

13. lacto

lacto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Luulisin, että pahimmassa tapauksessa joutuis maksamaan ne verot - silloihan tavarat olisivat norm. hintaisia eikä menettäis periaatteessa mitään.

14. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Myyjä kantaa ja tilittää arvonlisäveron, ei ostaja. Myös myyjä kantaa seuraukset jos veroja ei ole maksettu. Ostaja vaan ostaa hinnalla, jolla on tarjottu.

15. lacto

lacto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos, vahvistuksesta.

Edit: Nythän on jo aika moni saanu paketin. Onko paketissa kaikki oikeat osat ja onko muutenkin hyvin kasattu? Niin ja jos joku vois laittaa kuvan sisällöstä ois hyvä.

Viimeksi muokattu: 24.09.2007
  16. willew

willew Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Huomenna pitäisi olla minulla.

17. Taikatikk

Taikatikk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sanoi laittavansa hiirimaton mukaan, mutta ei laittanutkaan. Kotelossa hieman naarmuja, mutta ei voi mitään. Piuhat olisi voinut laittaa viksummin. Ensin piti tulla smartpower, mutta tulikin earthwatts, parempi näin. :D

18. willew

willew Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itseäni taas epäilyttää tuo kun ei vielä edes seurantakoodi toimi. Siis perjantaina sain koodin, ja sen viestin et lähetetty. Katsoo ny huomenna jos toimis.

19. Taikatikk

Taikatikk Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei toiminut itsellänikään aluksi. Ei ole siis laittanut vielä pakettia postiin.

20. willew

willew Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jaahas, miks pitää kusettaa ihmisiä et on laittanu vaikka ei ole.

Tässä tulee kohta kuukausi täyteen tuosta koneen tilauksesta. Onko muita jotka vielä odottaa?

21. lacto

lacto Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onneks mä saan tilaa postiennakolla eikä koneella varsinaisesti kiire ole.

Jaa tämä sivu