"wow"world of warcraft hankkimisen arvoinen?

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi konAnd1 26.03.2007.

1. Player05

Player05 Guest

No toi Guild warsh hävii todella World of Warcrafille the Burning Crusadelle. Mulla on molemmat GW ja WOW Ostin turhaa jonkkun syvältä olevan pelin GUILD WARS Nigffalin. Koitin GW niin ajattelin okoajan ahaa ahaa ahaa. Siinä paljon samalasita kun WoWissa mutta tylsempi ja Guild warsissa on jotain 12 vuotaita ipanoita hyppimässä ja haukkumassa. WOWisssa on parempi se että ei mitkään pienet pirpanat ei osta sitä koska niillä ei varaa maksaa kuukaus maksuu
    WOW.
    + Hyvä tarina ja Hyvät tehtävät
    + Paljon enemmän asioita kun muissa looripeleissä
    + Hyvät PVP asemat
    + Pääsee Ratsulla nopeammin kun kävellen
    + Kuukaus maksu ja Pret bain kortti vie 12 vuotiaat noobit pois

- Kuukausmaksu ja preb baid kortti

2.  
  3. Player05

Player05 Guest

LOL niin Guild warsissa on jotain 12 vuotiaita jätkii mitkä onniin idi ootteja. Guild Wars on niin per porukkaa kaikki on jotain hemmetin Japani laisii X)

4. Cr3at1v3

Cr3at1v3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No enpä nyt ihan noinkaan menis sanomaan. Ehkä voisit vielä suomentaa ton mitä kirjotit ni voisin ehkä kommentoida asiaa enemmän, mut se nyt ei ole niinkään oleellista.

Sen mitä nyt olen Guild Warsia ja WoW pelannut/nähnyt, niin enemmän Guild Warsis on näitä ns. "järkeviä" immeisiä kuin jossain WoW. :D Toisekseen, WoW on pääasiassa Euroopan/Usan alueilla suosittu, mutta Guild Wars sentään on paljon kansainvälisempi kuin WoW.

Kyllä ennemmin Guild Warsia tai Anarchy Onlinea pelaan kuin WoW. Jopa Diablo 2: LoD, Titan Quest, DarkStone jne ovat mielenkiintoisempia kuin WoW. x)

IMO, tietysti.

5. Cr3at1v3

Cr3at1v3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    EDITTI: Niin ja Guild Warssis on enemmän NAISpelaajia kuin WoWissa (prosentuaalisesti), samoin myös Anarchy Onlines.

(pässi minä, piti tehdä editti, ei uus postaus)

Viimeksi muokattu: 21.04.2007
  6. kuassa

kuassa Guest

Minusta peli on monessa mielessä aika loistava.

Ei tarvitse olla tosinero pelatakseen tai pärjätäkseen, mutta jos haluaa olla hyvä jossain niin peli kyllä palkitsee uurastuksen.

On myös useampia eri tasoja, questit(tehtävät), instancet(dungeonit) ja pelaaja vastaan pelaaja. Pelaaja vastaa pelaaja ja instat on syitä miksi peliä jaksan pelata 6 kk:n jälkeen.

Kokemuspisteiden etsiminen ja tappaminen on aika puuduttavaa hommaa, ryhmätyöskentely, hahmon optimointi ja kamppailu muita vastaan sen sijaan on kiintoisaa. Peli kannustaa ryhmätyöskentelyyn ja on edellytys moneen asiaan. Yleensä pelaajat työskentelevät aika hyvin yhteen ja ovat mukavia.

Kun tekee ensimmäistä hahmoa ei kannata ehkä heti hermostua. Systeemi on aika yksinkertainen, mutta hahmoluokat kyllä eroavat sen verran toisistaan että moni varmasti tykkää yhdestä luokasta mutta ei toisesta. Menee myös jonkin verran aikaa varmasti ennenkuin tajuaa mitenkä optimoida kaikki luokkansa kyvyt.

Puoli kannattaa myös valita huolella eli alliance vai horde. Alliancella on paremmat alueet ja pelaajia on enemmän. Yleensä aloittavien pelaajien valinta. Mutta horden pelaajat ovat oman kokemukseni mukaan siitä kokeneemmasta päästä.

Aikaa varmasti peliin uppoaa. Ei voi suositella jos ajankäyttö on huonoa tai on kiirenenkin työ/elämä. Pelin kuukausihinta on halpa verratuna aikaan minkä peli vie kaikesta muusta.

Kannattaa myös katsoa mille serverille itsensä työntää. Eri servereillä voi olla vähän erilaista porukkaa ja jos pelaaja vastaan pelaaja kiinnostaa, kannattaa tarkistaa mihinkä Battlegrouppiin itsensä työntää. Hahmon toki voi siirtää toisille servereille myöhemminkin, mutta sitten katoaa kaikki vaivalla saadut kontaktit.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 22.04.2007
  7. konerikko

konerikko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tai voihan sitä wowia pelata private serverillä ilmatteks laillisesti. Suomalaisella lollero nimisellä serverillä ja sinne on myös tulossa burning crusade lähi aikoina kokonaan käyttöön (tällä hetkellä outlandiin ei pääse, mutta lähi aikoina kyllä).

8. konerikko

konerikko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen muuten myös samaa mieltä tosta Guild Warssista. Siellä ei ole muutakun alle 13 vuotiaita pentuja jotka sitten valittaa kaikesta. Pikku veljeni pelaa sitä ja on killassa jossa on yli 500 pelaajaa mutta kukaan ei ole siellä yli 13 vuotias.

9. Cr3at1v3

Cr3at1v3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

Tuolla ko. killassa sitten on varmaan kaikki ne alle 13 vee taaperot jotka whinee aina kaikesta jne jne.. Eipä nimittäin omalle kohdalleni ole vielä tuollaisia lapsia sattunut, ja kuitenkin olen peliä jonkin aikaa jo pelannut tässä puolentoista vuoden aikana.. x) Kilta jossa itsekin olen, on täynnä yli 16v henkilöitä, ja vanhin taitaa olla tällä hetkellä 35 vuotias, että tuo ikähaarukka ei ole mikään pieni. ;)

10. Poksupete

Poksupete Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    NOEI KANNATA TODELLAKAAN

11. Irratium

Irratium Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ja jälleen ihmiset yleistävät Guild Warsin "köyhän miehen WoW-kopioksi" mitä se ei todellakaan ole. Jos pelin olisi tarkoitus kopioida Wowia, niin miksi se on sitten niin paljon erilainen? Toisekseen ne ovat suunnattu hieman erilaisille kohdeyleisöille siltä kannalta että Gw:n suurin sisältö löytyy PvP- ja GvG- kamppailuista, toisin kuin Wowissa (PvE, grindataan armottomasti jotta saadaan kovaa kamaa)

Palatakseni aiheeseen, peli itsessään on varmasti hankkimisen arvoinen heille joita se kiinnostaa, puhuuhan jo järjetön suosio puolestaan. Tykkäsit tai ei, kk-maksu on ja pysyy. Toisilla ei ole varaa siihen ja toiset eivät periaatteesta halua maksaa sitä - tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että jos kk-maksua ei olisi, joka ikinen tietokoneen pelaaja hakkaisi automaattisesti Wowia :)
    Muistetaan että meitä on moneen junaan ja ihmiset tykkäävät erilaisista asioista.

12. Cr3at1v3

Cr3at1v3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nimenomaan. En viitsi vaivautua maksamaan siitä että voin hakata Alliancen tai Horden pelaajia vastapuolen riveissä siinä muiden crittereiden lahtaamisen ohessa, kun voin tehdä periaatteessa saman ilmaiseksikin.

WoW ei ollut minun makuuni sopiva, mutta GW:tä on tullut pelattua joskus ehkä vähän liikaakin kerralla. Samoin kuin näitä ilmaisessa jaossa olevia MMORPG:tä. ;) Ja jotkut niistäkin on omalla tavallaan parempia kuin WoW tai GW.

Hyviä ja huonoja puolia on kaikkialla. Joissakin plussat ja miinukset on vaan tasapainoitettu niin että lopputulos on vähintäänkin kiitettävä.

13. hac

hac Guest

sekin taas riippuu pelaajasta... itse ostin wowin tammikuussa enkä pelaa sitä kuin ehkä 2h vk ( en joka viikko edes niin paljoa). ja eihän sitä peli aikaa tarvitse joka kuukausi ostaa

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.04.2007
  14. MannFred

MannFred Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taitaa nää wowin pelaajat olla niitä 12-vuotiaita, ainakin kirjotusten perusteella.(ellei nuorempia)

Ei se 13e/kk ole paljoa jos töissä käy.

15. Cr3at1v3

Cr3at1v3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Saattaapi olla, kuka tietää. Tosin se että maksaako pelaamisesta (hävittää eurot kk-maksujen muodossa bitteinä verkkoon) vai pelaako "ilmaisia" kertamaksullisia (pelin ostohetkellä hukattavia euroja) pelejä on kyllä myös aika monella ihan periaatteistakin kiinni eikä siitä onko varaa maksaa. ;) Itse en kyllä henkilökohtaisesti ole kovin innostunut hävittämään euroja bitteinä tyhjiöön pelkästään että saan peliaikaa jollekin pelille. x)

SYY: On myös parempia pelejä joissa ei ole kk-maksua, ja osa näistäkin on kaiken lisäksi vielä ilmaisia eli niitä ei edes tarvitse ostaa vaan riittää että lataat ne netistä. Täällä on muutama esimerkki.

16. L1M175

L1M175 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämä on taas näitä toinen tykkää toinen väittely ketjuja :p Toiset käyttää rahaa eri asioihin.

17. Cr3at1v3

Cr3at1v3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niinhän se menee. Mulle se on aivan sama haluaako joku maksaa siitä että saa pelata vai miten sen 13-15e kk käyttää hyväkseen. Itse en viitsi maksaa "turhasta" enempää ku sen mitä tarvii, eli pelin hinnan. Senkin hinnan hyvin harvoin, ellei satu olemaan hyviä alle 20e tarjouksia lähettyvillä (Titan Quest + expansion tulossa).

18. kuassa

kuassa Guest

Onhan tuo totta. Mutta jos harrastuksista ja ostoista puhutaan, niin on kyllä halvimmimmasta päästä aika hinta akselilla.

Ei kyllä voi uida kuukautta 13 eurolla uimaloissa .Silla saa 3-4 kaljaa keskimäärin jotka kestävät ehkä pari tuntia. Tai yksi mäyräkoira.

Tuolla hinnalla pääset ehkä yhteen leffaan joka kesttää 2-3 tuntia.
    Ehkä kaksi hampurialisateriaa. Taatustii ei saa 30 päivää treeniaikaa itsepuoluslajeissa tuolla hinnalla. Jne.

Jos kukkaronöyrit alkavat kiristää Wowin kuukausihinnan takia, jää kyllä tässä yhteiskunnassa varmaan tekemättä paljon muutakin hinnan takia. :)

Vaikea ainakin keksiä montaa kaupallista palvelua joilla voi tehdä niin paljon kun lystää tuolla kuukausihinnalla.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.04.2007
  19. Oxdorf86

Oxdorf86 Guest

Diablo2 LOD WTF! :D:D:D kylläpä meni monta tuntia hukkaa ja sinne tuli ikiihaanat baal botit ja muut hacksit raiskaa sen! :D
    ei mutta d2 on pohjimiltaan tosi hyvä mutta pelaajat ja cheatien tekiät pilanneet sen.

20. KFang

KFang Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täysin samaa mieltä, en voi ymmärtää ihmissiä jotka huijaavat, vielä vähemmän niitä ihmisiä jotka huijaavat PELISSÄ. Mutta Diablo 2 LOD on erittäin hyvä peli, vaikka grafiikat eivät kylläkään silmiä hivele, mut sisältöhän on se pääasia kaikissa peleissä.

Ja sitten tämä WoW, onhan se hyvä peli, koukuttava (joillekin) jne. Onhan siinä se kk-maksu ja onhan sielläkin noita 13 vuotiaita Isin rahoilla hahmon ostaneita "super" pelaajia.

Itse olen hieman WoW kokeillut ja ainut negatiivinen asia on tavaran ja tekemisen paljous. Ja sitten tietenkin nämä rahakauppiaat.

Muita nettiroolipelejä en ole jaksanut kokeilla, enkä varmaan edes halua. WoW riittää minulle niin kauan kuin pelata tahdon, mutta onhan sitä elämässä parempaakin tekemistä kuin pelaaminen, ainakin jos minulta kysytään.

21. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin mutta tuohon wow:in pelaamiseen tarvitsee itse pelin, ja sekin maksaa. Eli kun ostat wow:in+peliaikaa, niin sillä hinnalla voi jo saada guild warsin, eikä tarvitse maksaa siitä että sitä voisi pelata. Hyvä pointti ainakin omasta mielestä.

Jaa tämä sivu