1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

wordpress blogi/kotisivut, miten luoda?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Tuometar 09.12.2014.

  1. Tuometar

    Tuometar Member

    Liittynyt:
    25.07.2012
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sarjassamme "hölmöjä" kysymyksiä paniikissa kun ei tiedä asioista tarpeeksi.. :oops: ;)

    Haluaisin siis nyt ilmaiset/halvat (tyyliin 5€/kk :D ) kauniit pienimuotoiset kotisivut (kuvagalleriat!), jossa blogi, joita voi laajentaa myöhemmin, jos tarpeen, tai että blogi + materiaali siirtyy uusille kotisivuille helposti, jos tulee tarve luoda jotain monimutkaisempaa ehkä jonkun osaavamman henkilön avulla.

    Wordpress olisi ehkä sopivin vaihtoehto, kun käsitin että blogin voi siirtää esimerkiksi kotisivujen yhteyteen jotenkin?
    Mutta minun on vaikea nyt hahmottaa mitä tässä pitäisi käytännössä tehdä juuri nyt, että tämä menisi oikein.

    "Käytä WordPressiä kun haluat julkaista sisältöä, etkä tapella julkaisujärjestelmäsi kanssa. Jos et itse halua asentaa WordPressiä, haluat ehkä siirtyä mielummin WordPress.com-palvelun suomenkieliselle etusivulle." https://fi.wordpress.com/

    Tuleeko minun asentaa WP ja mitä se tarkoittaa käytännössä? Tarkoittaa se sitä, että asentaa blogiohjelmiston koneelle vai kotisivuille vai miten, ei nyt tajjuuu.. ??? :eek:

    Voinko mennä vain huolettomasti WP- palveluun ja sitä kautta tehdä helposti kotisivut? Ja jos tekee palvelun kautta kotisivut sisältyykö niihin webhotelli, vai pitäisikö ostaa palvelu jostain webhotellista? Ja saako WP-palvelun kautta tehtyihin kotisivuihin blogin? Sivuilla (linkki yllä) tarjotaan verkkotunnusta (domain) halvalla 13 dollaria/vuosi, tarvitsenko sellaista, ja mistä kannattaisi hankkia?

    Olen tehnyt yhdet "täydenpalvelun" kotisivut (en itselleni) kotisivukoneella mikä oli aivoilleni riittävän helppoa/loogista käyttää ja niistä tuli ihan kauniit ja selkeät, mutta aika kalliit ovat. Haen helppoutta, oppimiskapasiteettini ei riitä todennäköisesti jatkossakaan koodauksen opetteluun, vaikka joskus jotain helppoja tag juttuja koulussa tuli tehtyä kurssin verran, ei kuitenkaan oma juttuni ollut.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
  4. olkitu

    olkitu Regular member

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    103
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28

    Eli siis fi.wordpress.com saat ilmaisena yksityiseen käyttöön 3GB tallennustilalla, jossa siis tukena toimi foorumi.

    https://signup.wordpress.com/signup/fi/?ref=mediumassbluebottom sivulla on tarkempi hinnasto. Kun rekisteröidyt tänne sinun ei tarvitse asentaa wordpressiä, mutta sinulla on rajoitteita enemmän. Wordpressin asentaminen esimerkiksi webbihotelliin saat paljon enemmän ominaisuuksia, esimerkiksi enemmän tallennustilaa.

    Useimmat webbihotelli palvelut asentavat automaattisesti pyydättäessä Wordpressin heidän palvelimilleen.
     

Jaa tämä sivu