1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

.wmv tiedoston pätkiminen pienempiin osiin?

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Jellona 29.09.2010.

  1. Jellona

    Jellona Member

    Liittynyt:
    02.02.2005
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Miten saan ja millä .wmv tiedoston pienempiin osiin?
    Eli mun pitäis pätkiä leffa pieniin osiin ja koota niistä oma traileri, miten onnistun?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    Esimerkiksi Windows Movie Makerilla. Se on Windows XP SP2:sta lähtien tullut Windowsin mukana.
     
  4. Jellona

    Jellona Member

    Liittynyt:
    02.02.2005
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Omistan tuon mutta, aina kun otan jostain välistä pätkän niin lopullisessa elokuva versiossa se on aina elokuvan alusta.

    Eli jos otan esim. kohtauksen 6, otan siitä parin sekunnin pätkän. niin lopullisessa versissa se onkin ottanut kohtauksen 1 pätkä. Samaa on vain että sen kesto on se minkä halusin. Eli se muuttaa sen siinä vaiheessa kun teen siitä esim. Youtube version.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    En ymmärrä, mistä tuossa voisi olla kyse. Minulla on vanha XP:n versio, joten termit saattavat sinun versiossasi olla toiset.

    Vedät halutut kohtaukset aikajanalle, jossa voit leikata niitä, valita haluamasi ja poistaa tarpeettomat kohtaukset ja osat. Tarvittaessa voit muuttaa leikkeiden järjestystä jne. Lopuksi tallennat projektin. Projekti on siis tiedosto, joka sisältää tiedot siitä, mitä kohtauksia, kuvia ja ääniä elokuvaan tulee alkuperäisestä materiaalista ja missä järjestyksessä.

    Sitten kun projekti on valmis, tallennat elokuvatiedoston. Uudemmissa versioissa toiminta kuulemma on nimeltään "julkaise elokuva" tms. Tähän "elokuvaan" tulee vain ne osat ja kohtaukset, jotka olit lopulliseen projektiin valinnut.
     
  6. Pro619

    Pro619 Regular member

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    565
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  7. Jellona

    Jellona Member

    Liittynyt:
    02.02.2005
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juurikin noin. Mutta julkaistu eli valmis työ vaan sattuu olemaan ihan eri kuin esikatseltu.
    Hiton paha laittaa tekstiksi se mitä se tekee....

    Mutta, Eli olen kuvannut Futsal ottelun ja siitä pitäisi tehdä maalikooste.
    Olen osittanut kaikki maalit, niitä on kahdeksa kappaletta.
    Ne on oikeassa järjestyksessä ja kaikki ylimääräinen on poistettu.
    Esikatselu on OK. Laitan sen "Muunna"(julkaise yms. yms.) Se muuttaa sen valmiiksi tiedostokseksi. Mutta valitettavasti se ei ole se sama kuin esikatselussa.
    Vaan se on saattanut muuttaa esim 3 kohtauksen(maalin) joksikin muuksi. Tällä hetkellä se jokin muuon kokoajan ollut ottelun aloitus kohtaus eli se kun olen aloittanut kuvaamaan.
    Kohtauksien kestot ja tekstit kyllä ovat kohdillaan mutta kuva ei.

    Olen kokeillut varmaan 30 kertaa koko systeemiä yhä uudelleen ja uudelleen ja aina on joku kohtaus päin peetä.

    Eli olisko jollain parempaa editointi ohjelma ehdotusta tai kertois missä vika on?
    Omassa koneessani on Windows 7
     
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,087
    Kiitokset:
    1,202
    Pisteet:
    243
    OK. Tuo menee yli ymmärrykseni. Tiesin, että varsinkin WMM 2.1 versiossa oli pahoja bugeja, mutta tuollaisesta sekoamisesta en ennen ole kuullut. Windows 7:n elokuvatyökalu on uusi ohjelma, ja ilmeisesti siinä sitten on uudet bugit.
     

Jaa tämä sivu