1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

WLAN-salaus

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi Fherra 12.07.2011.

  1. Fherra

    Fherra Member

    Liittynyt:
    15.03.2010
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli mulla ukkonen hajoitti modeemin ja aluksi luulin, että myös läppärin, koska se meni ihan sekaisin. Kuitenkin palautuslevyillä (Acer TM 5320) sain koneen muuten toimimaan, paitsi että enää edes laitehallinnassa näy langallista korttia, eli vain langaton yhteys näkyy ja kai toimiikin.
    Ostin uuden langallisen modeemin ennen kuin sain läppärin kuntoon, koska mulla on myös pöytäkone. Nyt kuitenkin ajattelin ostaa langattoman (esim. TW ea 510), jotta sais myös läppärin nettikuntoon. Nyt siis kysynkin, että kai sen WLAN-salauksen voi tehdä pöytäkoneen kautta, koska tarvitaan toimiva verkkokortti, jotta modeemiin pääsee selaimella "sisään". Läppäri ei reagoi millään tavalla, jos ethernet-kaapelin kytkee siihen.
     
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Hmm, asensitko palautuksen jälkeen verkkokortin ajurit läppäriin? Valmistajan sivuilta pitäisi löytyä tuollekin ajurit, jotka asentamalla pääsisit käyttämään läppärin omaa langallista verkkokorttia. Saattaapi tosin olla että läppärin verkkokortti laukesi tuon ukkosen seurauksena, eikä tule toimimaan ilman kallista huoltoa.

    WLAN-asetukset voi säätää millä tahansa toimivalla langallisella verkolla, kunhan koneen(oli sitten kyse läppäristä tai pöytäkoneesta, molemmat käy) ja tukiaseman/modeemin väliin saa verkkopiuhan kytkettyä.
     
  4. Fherra

    Fherra Member

    Liittynyt:
    15.03.2010
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyl mä asensin ajurit ja otti ne sisään, mutta ei mitään muutosta.
    Mutta kuten ajattelinkin, teen ne WLAN-asetukset tällä pöytämyllyllä ja eiköhän sitten saa läppärin nettiin. Huoltaa piuhakuntoiseksi ei kannata. Kiitti vastauksesta!
     

Jaa tämä sivu