1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Wlan-kortin jäähdytysongelma

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi ottol 29.09.2009.

  1. ottol

    ottol Member

    Liittynyt:
    15.12.2004
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Läppärin langattomasta verkkokortista irtoaa kuparinen jäähdytyslevy, kun se käy niin kuumana.
    En ole varma syntyykö kuumuus juuri wlan-kortissa. Aina kun kuparilevy irtoaa niin wlan-kortti ylikuumenee ja lakkaa toimimasta. Tämä tapahtuu melkein päivittäin.
    Joskus näyttöön tulee sininen virheikkuna, jonka jälkeen koko tietokone menee jumiin ja on käynnistettävä uudelleen.
    Lisäksi irronut kuparilevy saattaa aiheuttaa vahinkoa muille mikrokomponenteille.

    Tuo kuparilevy on ollut kiinni kortissa tahmealla läpinäkyvällä aineella ja lisäksi siinä on pätkä jotakin harmaata teippiä jossa ei ole enää kunnon liimapintaa.
    Olen aina laittanut levyn takaisin kiinni, mutta se irtoaa uudelleen.
    Osaako joku sanoa millä tuon kuparilevyn saa pysymään kiinni ja millä vanhat tahmat saa poistettua levystä ja kortin johdinpinnalta?
    Vai tarviiko noita jäänteitä edes poistaa?

    Koneen malli on FS Amilo Xa-2528
    Wlan-kortti SIS163U

    Tässä kuva itse raudasta ja bluescreenistä joka on tullut useamman kerran.

    Olen kiitollinen jos joku asiantuntija vaivautuisi neuvomaan neuvotonta!
     
  2.  
  3. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    2,365
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kuumana se voi käydä, mutta wlan-kortin oma lämmöntuotto ei pitäisi tarvita omaa jäädytyslevyä. Omistan useita erimerkkisiä läppäreitä ja olen korjaillut ja huoltanut vinon pinon. Eikä yhdessäkään ole kortin lämmöntuotosta ongelmaa(eikä myöskään kuvan jäähdytyslevyä, erilaisia suojalevyjä kylläkin). Lämpöongelma tulee muualta.
    Tarkistele yleisesti lämmöt ja putsaile pölyt. Katso onko kortillesi "parempia" ajureita.
    Uudet kortit maksavat parikymppiä.
     

Jaa tämä sivu