1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Wlan ja bluetooth näppis sekoilee

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi polku 03.01.2012.

  1. polku

    polku Regular member

    Liittynyt:
    02.11.2004
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Liekö mun aavistus totta siitä että bluetooth näppäimistöni sekoaa välillä tuosta wlanin käytöstä? Ongelmaa tapahtuu silloin kun siirtelen tiedostoja verkkoasemalle ja sieltä takaisin koneelle. Tai yleensäkin jos dataa liikkuu yli 1mt/s niin näppis vilkkuttelee kaikkia valoja ja hiirtä ei voi näytöllä liikutella.

    Tuo wlan reititin on Buffalon WZR-AGL300NH ja näppäimistö on Logitechin dinovo edge. Molemmathan toimii 2.4ghz taajuudella nii aattelin voisko se sotkea tuon näppäimistön/hiiren. Buffalon saa toimimaan myös 5ghz taajuudella mutta sen jälkeen en enää löydä koko wlania.

    Aluksi mulla oli koneessa Buffalon infiniti sarjan usb tikku ja ajattelin että usb väylä sekoaa tuosta datan siirrosta ja hankin jokun a-linkin vai d-linkin pci väylään menevän n-sarjan wlan kortin. No ongelma ei poistunu sillä ja huomasin että sieltä Buffalon reitittimestä sai valita sen 5ghz taajuudenki mutta kumpikaan nuosta ei löydä sitä enää sen jälkeen. Täytyykö tässä todeta että kumpikaa vastaanotin ei ymmärrä 5ghz päälle mitään? Niin ja eikä kyllä samsung galaxy plussakaan löydä enää sitä 5ghz taajuudella. Liekö tuo 5ghz harvinainenki?

    Vai onko ongelma ees tuossa taajuudessa.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,078
    Kiitokset:
    1,201
    Pisteet:
    243
    Kokeile vaihtaa toiselle WLAN-kanavalle tuolla 2,4 GHz alueella.
     
  4. polku

    polku Regular member

    Liittynyt:
    02.11.2004
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen kokeillut sitä jo aiemmin kun laitoin eri kanavalle kuin naapureilla on mutta tuolla ei ollut merkitystä.
     
  5. polku

    polku Regular member

    Liittynyt:
    02.11.2004
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmmm...vastauksia? Ratkaisuna taas ostaa joku 50 euron kortti koneeseen missä 5ghz kanava?
     

Jaa tämä sivu