1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windowsin salasana muuttunut

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Lasse31 01.10.2011.

  1. Lasse31

    Lasse31 Member

    Liittynyt:
    29.06.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli kävi äsken näin:

    Tietokone sammu yhtäkkiä kun olin tekemässä virustarkistusta, käynnistin uudelleen, yritin kirjautua sisään ja valittaa väärää salasanaa. Tiedän kyllä mun salasanan ja se ei vaan hyväksy sitä. Kannettavallani on siis vain yksi käyttäjä eli minä ja se on järjestelmänvalvoja. Mitäs tässä tilanteessa pitäisi tehdä? Voinko jotenkin palauttaa sen edellisen salasanan?

    Ja mistähän tämä voi johtua? Luulen että kyseessä on joku virus, koska olen jo aiemmin joutunut putsaamaan koko koneen ja asentaa windowssin uudelleen. Näköjään ongelma ei ole silti poistunut tai olen onnistunut saamaan sen takaisin. Ja kun kone vielä äsken toimi, niin valitti useissa tilanteissa, että sinun pitää kirjautua järjestelmänvalvojana blablabla, vaikka olen järj.valvoja ja ainut käyttäjä!

    Jos jollain ollut samaa ongelmaa tai tietää miten tästä selvitään niin olisin todella kiitollinen!

    ps. Ja nyt olen siis avokin koneella
     
    Viimeksi muokattu: 01.10.2011
  2.  
  3. Make_72

    Make_72 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1,666
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    et maininnut mikä käyttis siinä sun koneessasi on,mut Täältä löytyy ohjeet win7:kaan.
     
    Viimeksi muokattu: 01.10.2011
  4. zipperi

    zipperi Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    656
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
  5. Lasse31

    Lasse31 Member

    Liittynyt:
    29.06.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Windows Vista on siis käyttis. Eli pitäskö mun nyt mennä ostaa tyhjä cd-levy polttaa siihen tollanen ohjelma, jolla sit saan sen saliksen muutettua? Vai voiko ton laittaa esim muistitikulle?
     
  6. Make_72

    Make_72 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1,666
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    niin,sun pitää polttaa toi levylle tai sit voit vaihtaa sen salasana windowsin asennus levyllä(jos semmonen löytyy) ,voit laittaa tuon USB-muistitikulle,mutta se tikku pitää muuttaa boottaavaksi esim. HP Drive Key Boot Utility Version 7.41, softa löytyy Täältä
     
    Viimeksi muokattu: 01.10.2011
  7. Lasse31

    Lasse31 Member

    Liittynyt:
    29.06.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos kaikille avusta. Sain salasanan poistettua muistitikun avulla.

    Tää toinen ongelma ei kuitenkaan tossa poistunut. Eli edelleenkin herjaa ohjelmia asennettaessa, että "to update MSN Messenger, you need to log on to this computer as local adminstrator"

    Miksi se valittaa tosta vaikka olenkin kirjautunut adminina?
     
  8. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
  9. Make_72

    Make_72 Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2007
    Viestejä:
    1,666
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    79atanos tossa vastasikin jo tohon sun kysymykseesi,mut nyt sun kannattaa ladata ja asentaa Malwarebytes Anti-Malware,ladata siihen päivitykset ja scannata se sun koneesi,ihan tämän takia->
    ja ei olis pahitteeksi jos laittaisit hijack login sille kuuluvalle osiolle jospa joku jaksaisi sitä vilkasta.
     
    Viimeksi muokattu: 02.10.2011
  10. jirtsx

    jirtsx Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2009
    Viestejä:
    122
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hakkeroin oman koneen kun tuli tuo vika ja oli viruksen tekemä juttu. Salasana oli: pass
    Muistaakseni tein boottilevyn ja muuttelin käyttäjätiedostoja ja siitä on jo 2 vuotta aikaa etten ole varma teinkö näin...
    Lasse31: Minkä salasanan virus oli laittanut?
     

Jaa tämä sivu