1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

windows xp sp3

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi juhha84 28.07.2006.

  1. FatlError

    FatlError Member

    Liittynyt:
    01.12.2007
    Viestejä:
    48
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viimeksi muokattu: 09.06.2008
  2.  
  3. jani667

    jani667 Member

    Liittynyt:
    12.06.2008
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eilen ilmestyi automatic updates -ikoni ja siinä se aikansa lataili jotain ja asenteli kunnes tuli ilmoitus että pitäisi käynnistää kone uudelleen. No, myöhemmin illalla käynnistin koneen ja kävi sama juttu kuin sinulla, mutta pääsin kuin pääsinkin windowsiin varmaan viidennen uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Mutta ohjauspaneelin lisää/poista -sivu näyttää että olen asentanut vain nämä eilen julkaistut turvapäivitykset: http://my.opera.com/Ducsock/blog/show.dml/2207913
    Eli SP3:a ei ilmeisesti ole koneessani.. Korjaantuukohan vika jos poistan nuo päivitykset?
     
  4. Hurlumhei

    Hurlumhei Regular member

    Liittynyt:
    01.10.2005
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä imuroin erikseen sen sp3-tiedoston ja asensin sen. Omassa koneessa ollut aina ongelmana erittäin hidas sammutus mutta se ongelma poistui nyt. Langaton hiiri teki tenän mutta en ole vielä ehtinyt ihmetellä mistä johtui vaan lykkäsin tavallisen hiiren tilalle joka toimii hyvin.
     
  5. sam49

    sam49 Regular member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Viimepäivinä on tullut muutamia kriittisiä turvapäivityksiä, joista uusin on ilmeisesti MS08-036. SP3 kävi jotenkin näyttäytymässä, mutta ei alkanut latautua. Otan aina päivitykset siten, että lataan niitä valikoiden ja vielä tämän jälkeen asennan valikoiden.

    Tämä varovaisuus on syntynyt siitä, että vuosien kuluessa Windows XP:n päivitykset ovat pilanneet muutaman levyn lukukelvottomaksi. Siis niin pahasti, ettei Live CD Linuxkaan saa niistä mitään irti. Minulla on tietysti yleisimmät Windowsin korjaus- ja pelastusohjelma ja ohjeet. Lisäksi on tullut muutaman kuukauden välein kaikenlaista sotkua, joista toipuminen on vaatinut useita työtunteja, eli moneen kertaan koko Windows XP:n hinnan. Nykyinen XP SP2 on osoittautunut yllättävän vakaaksi. On toiminut yli puoli vuotta ilman isompaa remonttia ja kone käy joskus yli viikonkin ilman uudelleenkäynnistystä.

    Windows XP My Computer Help sanoo "Version 5.1 (Build 2600.xpsp_sp2_gdr..." Tuo 5.1 siis on NT-sarjan tunnus XP:lle. Olen katsellut SP3 juttua eri paikoista ja päättänyt, etten lataa sitä ollenkaan, ellei sitten joku tärkeä ohjelma sitä ehdottomasti vaadi. Olen vakavasti harkinnut myös Windows Vistan jättämistä väliin. Maailmalla sitä pidetään epäonnistuneena ja huhutaan, että NT 7 olisi jo pitkälti tekeillä. Rakennan myös toista konetta kokonaan toisen käyttöjärjestelmän varaan.
     
  6. saaben

    saaben Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mites, kun en jaksa alkaa koko ketjua lukemaan sanasta sanaan, niin olikos SP3:en mukana mahdollisesti jonkinnäköinen perinteinen yhteyksien rajoittaja, olikos 10 maximissaan kerrallaan ja pitikö ladata jonkinlainen patchi tämän ongelman poistamiseen? Tuntuisi, että jotain sellaista on tekeillä...Kiitos jo etukäteen!
     
  7. datahead

    datahead Regular member

    Liittynyt:
    20.04.2008
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    SP3:n mukana tulee uusi tcpip.sys, jossa nuo yhteydet on rajoitettu 10:neen, mutta lvllord-patchi http://www.lvllord.de/, jolla noiden yhteyksien määrää saa nostettua toimii myös SP3:ssa.
     
  8. sam49

    sam49 Regular member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Jotkut viruksenpoisto-ohjelmat saattavat luulla virukseksi ja poistaa lvllord-patchin (http://www.lvllord.de/). Yhteyksien määrän rajaa ei kannata asettaa turhan suureksi, koska joku sivullinen voi käyttää konetta häiriköintiin tai tukkia sen.
     
  9. datahead

    datahead Regular member

    Liittynyt:
    20.04.2008
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    500 on riittävä määrä.
     
    Viimeksi muokattu: 25.06.2008
  10. Zoneska

    Zoneska Member

    Liittynyt:
    09.10.2008
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Minulla on täysin sama ongelma ja en ole vielä löytänyt ratkaisua. Olen kokeillut asentaa SP3:sen kaikilla mahdollisilla tavoilla, mitä täälä on neuvottu kokeilemaan. Aina vain sama tulos - asennuksen kaatuminen.

    Mistä voisin lähteä etsimään vikaa? Onko ainoa ratkaisua asentaa windows uudelleen ja kokeilla tämän jälkeen SP3 asentamista?
     
  11. sam49

    sam49 Regular member

    Liittynyt:
    22.05.2004
    Viestejä:
    251
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Minä ainakin olen ohittanut SP3 tyrkytykset ja ottanut vain valikoiden muitakin päivityksiä. Kaikki toimii, itse asiassa paremmin kuin aikoinaan kun automaattipäivitykset olivat päällä. Koneita on useampia, tosin olen siirtymässä pois Windowseista. Kaikkein uusimpien juttujen ottaminen tai hankkiminen on työlästä. Yleensä on helpompaa tulla hiukan perässä. En esim. hankkinut Windows Me:tä eikä Windows 2K:ta lainkaan enkä ole asentanut siistissä paketissaan edelleen olevaa Windows Vistaa mihinkään.

    Yleisesti SP3:sta on vähän kommentteja ja niissäkin arvioidaan koneen vain hiukan hidastuneen ilman mitään parannuksia. Vistan suhteen kaikki näyttävät olevan odottavalla kannalla ja MS tekee jo NT:stä versiota 7 jollain nimellä jota en muista. (XP = NT5, Vista = NT6)
     
  12. heikki75

    heikki75 Regular member

    Liittynyt:
    23.10.2007
    Viestejä:
    1,563
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    Jos XP SP3 päivitys ei muuten onnistu niin (tärkeiden omien tiedostojen varmuuskopioinnin jälkeen) kannattaa kokeilla ekana XP:n korjausasennusta Windows XP SP3 asennuslevyllä ja jos se ei onnistu niin sitten vasta XP:n uudelleenasennus Windows XP SP3 asennuslevyllä.

    Windows XP SP3 päivityksen integrointi XP:n asennuslevylle http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/680038

    Windows XP:n korjausasennus ja uudelleenasennus http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/681132
     
  13. ConneX

    ConneX Member

    Liittynyt:
    02.12.2007
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Automaattiset updatet latas ton mulle ja kone ei enää käynnistyny.
    Blue screen tuli aina.
     
  14. niksotus

    niksotus Member

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    78
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämän linkin takaa voisi löytyä apuja tuohon.
     

Jaa tämä sivu