windows xp oem vai tavallinen xp

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Pyge 13.10.2007.

1. Vigilante

Vigilante Guest

ei tue 4gigaa muistia niinkun ei mikään 32-bittinen windows. Periaatteessa 4gigaa miinus muiden laitteiden muistit kuten näytönohjaimen, käytännössä maksimissaan n. 3,2gigaa. Ja tämä ei ole mikään kiusalla asetettu rajoitus vaan vanhan 86-kantaisen arkkitehtuurin asettama rajoitus

2.  
  3. Cratan

Cratan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli siis joutusin ostamaan windows xp 64bit, kun keskusmuistia on 4gigaa ja on kaksytimine prossu?

4. Cratan

Cratan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  5. Vigilante

Vigilante Guest

kyllä 32-bittinen tukee kaksytimisiä prossuja mutta jos haluat koko 4gigaa RAMia hyötykäyttöön niin sit vaan 64bittinen, siinä raja tulee vastaan vasta 128 gigassa.

Sen verran tuohon alkuperäiseen ketjun aiheeseen liityen et viime viikollahan microsoftilta viestitettiin, että xp home editionin retail myyntiä voidaan vielä jatkaa, riippuen nyt miltä kysyntä näyttää kesällä. OEM-valmistajille niitä ei enää lähetetä, eikä XP-pakettikoneita enään paljoo nääkkään. En tiedä sit mitä tapahtuu tän microsoftin oman, "vain" raudan mukana myytävälle irto OEM versioille.

6. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Totta kai tulee, ei sit ilman seriaalia oikein pysty asentamaan.
    Niin kuin tuossa ylempänä on todettu, OEM- ja retailversion ainoat käytännön erot ovat, että OEM-version tuotetuesta vastaa jälleenmyyjä ja retail-version tuesta Microsoft.

7. Vigilante

Vigilante Guest

itse asiassa jos sitä OEM- Eulaa lukee tarkkaan niin siinä sanotaan, että tuesta vastaa OEM-ohjelmiston asentaja. Eli jos ostat sen itse esim kovon mukana ja asennat niin annat itse itsellesi tuotetukea. Jos taas sulle kasataan kaupassa kone osista ja siihen tällätään siellä OEM-windows niin tämän liikkeen pitäisi sopimuksen mukaan tukea:)

samalla lailla tuo OEM-tsydeemi näyttää toimivan muuallakin. Olin kerran yhteydessä Broadcomiin kun yhen läppärin bluetooth-ohjelmistossa oli ongelmia, laite siis toimi mutta vanhentunut ohjelmisto(send to bluetooth) aiheutti pahoja ongelmia Office 2007:n ohjelmille. Selvis et Broadcomilla ja HP:llä jonka kone se oli, oli samanlainen OEM soppari näistä bluetooth laitteista, eivätkä he suotuneet puuttumaan asiaan pitkällä tikullakaan vaan ohjasivat suoraan HP:lle kun kuulivat mistä koneesta oli kyse.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.05.2008

Jaa tämä sivu