1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows XP:n Service Pack 2 suomeksi?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi Dude84 12.09.2004.

  1. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    "Itselle kannattaa tehdä uusi WinXP-asennusromppu joka sisältää myös SP2:sen."
    Kerros Lerppu miten tollanen asennusromppu tehdään, joka asentaa samalla SP2, ois ihan hyödyllinen juttu...
     
  2.  
  3. Lerppu

    Lerppu Regular member

    Liittynyt:
    22.06.2004
    Viestejä:
    741
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
  4. icedaemon

    icedaemon Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    28. syyskuuta lähtien mikkisoftalta on voinut tilata suomenkielisen SP2 cd:n ilmaiseksi !
     
  5. Nortti

    Nortti Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2004
    Viestejä:
    580
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    >28. syyskuuta lähtien mikkisoftalta on voinut tilata suomenkielisen SP2 cd:n ilmaiseksi !<

    Tuossahan se on vähän aikaisemmin jo mainittu!

     
  6. pekka1982

    pekka1982 Member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    xp sp 2 on nyt imuroitavissa microsoftilta
     
  7. Jubez

    Jubez Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2004
    Viestejä:
    359
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No onhan se ollu jo iät ja ajat... Vähä myöhäsä oot :)
     
  8. jemppa

    jemppa Member

    Liittynyt:
    19.04.2004
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt rupes mullekki tyrkyttää sitä.

    Pelottaa vähän ettei kone pelitä kunolla enää tuon jälkeen. Muutenkin C:ltä on kohta käytetty 3/4 ja enää vajaat 2 gigaa jäljellä.

    Kannaatakohan toi asentaa nyt, vaan sitten kun joskus vetää seuraavan kerran windowsin uusiksi?
     
  9. Jubez

    Jubez Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2004
    Viestejä:
    359
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No voihan sen asentaa nyttekii... Ja nyt se siis tosiaa siellä updatessa on saatavil mut on se tosiaa ollu jo pari viikkoo MS:n sivuilta saatavil. Ja kannattaa tosiaa tehä sitte uus windowsin asennuslevy joka sisältää SP2:n ni säästyy isolta vaivalta winukkaa uusiks asentaessa (itel nyt menee kaikki samal asennuksel, ajureista softiin)
     
  10. emule

    emule Member

    Liittynyt:
    21.04.2004
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    asensin just sp2 updaten kautta ja kaikki näyttää pelittävän(vielä ainakin).
     
  11. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  12. Samolite

    Samolite Member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ONGELMA SP2 ASENNUKSEN JÄLKEEN
    Win XP Service Pack 2 asennuksen jälkeen en pääse nettiin. Minulla on Elisa Tietoturva (F-Secure) ja laitoin Windowsin oman palomuurin "Ei käytössä".
    Mikä mättää?
     
  13. Samolite

    Samolite Member

    Liittynyt:
    16.09.2004
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Poistin SP2:n eli paluu entiseen toimivaan ympäristöön.
     
  14. mustikka

    mustikka Member

    Liittynyt:
    09.10.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla oli kanssa sama ongelma kuin samolitellä. Eli heti kun asensin service pack2:sen niin en enää päässyt verkkoon. Ja mullakin on käytössä Elisan ADSL. Poistin save modissa service pack 2:sen ja pääsen taas nettiin.
    Osaako joku sanoa, että mistä tämä nettiin pääsy ongelma johtuu ja miten sen voi korjata, muuten kuin poistamalla service pack 2:sen?
     
  15. Jubez

    Jubez Regular member

    Liittynyt:
    04.05.2004
    Viestejä:
    359
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    F-Secure ei välttämättä oo SP 2 yhteensopiva (pitäs olla mut voihan toi tietoturvapaketti olla joku karsittu versio ja sen takii ei sovi). Kai muistitte päivittää muurin ennen SP 2:n asennusta.
     
  16. Rumpu66

    Rumpu66 Guest

    Mutta kertokaa mulle että mitä hyötyä tästä SP2:sta oikein on? Kokeilin sitä ja sen lisäksi että kone vähän hidastui se myös herjasi siitä että Windowsin oma palomuuri ei ollu päällä, virusohjelma ei ollu määritelty jne... kun tutkin sitä niin se näköjään lisäsi vahvemman palomuurin, halusi automaattiset päivitykset päälle jne... Explorer vinkuu useammin näistä popup sivuista ja ei välillä tahdo päästää joihinkin sivustoihin. Kun mulla kuitenkin on toi nortonin Internet security niin ei siinä tarvita Windowsin omaa palomuuria kun ei sitä saisi pitää päällä kun se voi manuaalin mukaan haitata Nortonin oman palomuurin toimintaa. Oonkin sitä mieltä että jos huolehtii Esim.nyt tän Nortonin päivityksistä ja pitää ne automaatilla niin se ajaa saman asian kuin tämä SP2 mutta ei hidasta mitään. Tää nyt vaan mun mielestä...
     
  17. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Totta turiset, mutta kuka sitä paskaa Internet Exploreria käyttää?

    Ja miksei SP2:sen palomuuria voi ottaa pois päältä?

    Itsellä on SP2 ollu asennettuna jo kk ja mitään onkelmia ei ole tullut.
     
  18. kumipallo

    kumipallo Member

    Liittynyt:
    05.11.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    minulla tuo xp sp2 sai aikaan sen että selailu maxthon-selaimella toimii ok. mutta internet explorerilla ei(valittaa ettei palvelinta löydy).

    tämähän ei muuten haittaisi mitään. mutta kun monet virus ja palomuuri sun muut ohjelmat eivät onnistu updatemaan kun eivät saa yhteyttä nettiin.

    mitenkäs minä olen saanut asetukset noin ristiin ja sotkuun?
    nimimerkki. tumpelo koneella.
     
  19. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Katso onko sun IE asetettu ensisijaiseksi selaimeksi,jos ei,niin laita ruksi siihen,pitäisi toimia updatet.
     
  20. fastboy

    fastboy Member

    Liittynyt:
    06.11.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mitä Windows XP:n asennuslevyyn tulee sisällyttää.. SP1 ja SP2 vai pelkästään SP2? Kun se tehdään Autostreamer ohjelmalla, vai onko parempia ohjelmia siihen.. Ja oletteko saaneet toimimaan asennuslevyjä?
     
  21. Nortti

    Nortti Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2004
    Viestejä:
    580
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näin onnistuu SP2:n asentaminen:

    Suosittelen tekemään asennuksen alusta alkaen uudestaan koska näin saat samalla koneen puhdistettua kaikesta ylimääräisestä roinasta.

    Ongelmat näyttävät tulevan silloin kun Service Pack 2 asennetaan koneeseen jälkikäteen joten kaikkein varmin tapa asentaa SP2 koneeseen on sen asentaminen WinXP-käyttöjärjestelmän mukana.

    Kannattaa tehdä itselle uusi asennusromppu, jossa on mukana WinXP+SP2.
    Sillä kun tekee asennuksen tyhjälle kovalevylle niin ei ole ongelmia eikä sen jälkeen ole Windows Updatessa kuin muutama uusin päivitys ladattavana.

    Itse olen tehnyt WinXP:n ja SP2:n sisältävän asennusrompun ja myös asentanut sillä käyttöjärjestelmän uudestaan eikä ole ollut mitään ongelmia.
    Ainoastaan Nero6 –poltto-ohjelma ”huomasi” SP2:n ja pyysi hakemaan ohjelmapäivityksen.
    Päivityksen jälkeen kaikki on toiminut mainiosti.

    Asennusrompun voi tehdä monella eri tavalla, tässä yksi ohje:

    http://www.windows-help.net/WindowsXP/winxp-sp2-bootcd.html

     

Jaa tämä sivu