Allright! olet oikeassa. Täytyy katsoa hieman tarkemmin asioita. Aika on kallista, mutta olen seurannut neuvojasi, ja saanut hyvää palautetta. MIKE
Käykö käyttiksen osalta korjattavan koneen (xp home) palautuskonsoli levyksi toisen koneen mukana toimitettu käynnistyslevy (xp home) joka sisältää käyttiksen lisäksi sp2:n? Oletan että ei hyväksy korjausasennusta toisen koneen mukana tulleelta levyltä Product Key:n takia?
Windows XP:n korjausasennuksen asennuslevyksi käy toisen koneen asennuslevy (jossa integroituna SP2) jos sekä asennettu XP ja asennuslevyn XP:n on molemmat esim XP Home suomenkielinen. Product Key tunnukseksi laitetaan tunnus joka on siinä koneessa johon korjausasennus suoritetaan. edit: Näin siis jos käytössä ei ole merkkimikroja.
mikezippi: C0000218 errori eli Unknown Hard Error on tosiaan vaurioituneen rekisterin aiheuttama. Vaurioitumisen syitä voi olla erilaisia, ohjelmien ja ajurien asennuksista alkaen. Korjaus Windowsin kojausasennus tai pahimmassa tapauksessa uudelleenasennus (yleensä juuri merkkikoneissa). Btw. (pakko muistuttaa ennenkuin virallisempi taho tekee sen) että käytä postausten lisäämiseen oman postauksen perään Korjaus ja lisäys nappia, joka on siinä postausruudun oikeassa yläkulmassa, kynän ja lehtiön näköinen. Sitten voit kirjoittaa vaikka: "Lisäys:" jos haluat korostaa, että tämä tuli vielä mieleen. Näin on meneteltävä sääntöjen mukaan, ei perättäisiä omia postauksia. Heikki75 selitti täydellisesti lisenssikysymyksen.
En ole mikään pilkunnussija, seuraan sääntöjä, kuinka ymmärretään. Neptunille! AFTEDDAWN OK! Kiitos Heikki75.
Neptun! STOP:c0000218 {registry file failure} The registry cannot load the hive(file):/systemroot/system32/config/SECURITY or its log or alternate. Kirjoitin Afteddawn, koska itse kirjoitit, tiedät mitä....
Merkkimikron korjausasennuksesta en osaa kertoa mitään. En voi ymmärtää miksi myydään tietokoneita joiden käyttis on ainoastaan kovalevyllä tai koneen mukana ei tule tavallista käyttiksen asennuslevyä.
Heikki75! Olen samaa mieltä, mutta ainoa mahdollisuus on nähtävästi ostaa levy? Vai mieltä jengi on? Terv. MIKE
Mikezippi, opettele EDIT nappulan käyttöä, jos sulta jäi jotain sanomatta. Ei tarvitse aina pistää uutta viestiä. =) Edit. typot
EI postata uutta viestiä jos viestiketjun viimeisin viesti on jo oma, tällöin käytetään muokkaa -nappia, se on sääntö ja täällä postaaminen edellyttää sääntöjen hyväksymistä.
OK. En tiedä onko sulla pakettikone eli merkkimikro vai osista koottu. Jos merkkimikro, niin siinä on kovalevyllä tai erillisellä Recoverylevyllä palautussysteemi. Niillä ei yleensä voi korjausasentaa, vain uusasentaa, jolloin kaikki tieto pyyhkiytyy kovolta. Jos se ei ole merkkikone, niin sitä voi korjausasentaa omalla tai kaverilta lainatuilla samanlaisella asennusCD:llä, mitä koneen käyttis nyt on. Mikäli sellaista ei ole voi jälleen lainata. Voi myös itse koostaa AutoStreamer ohjelmalla SP2:lla varustetun, jos käytössä on vain SP1 levy. Usein kannattaa mekkikoneesta poistaa sen recoverysysteemi asentamalla oikealla asennuslevyllä oikea Windows sen kovolle. Silloin sitä voi tarvittaessa korjatakin. En tiedä vastasiko tuo kysymykseesi, kun en tiedä, mikä kysymyksesi on. :-D Sitä täsmällisempiä vastauksia saa tietokoneongelmiin mitä täsmällisempiä kysymykset ovat.
Vielä ongelmasta, ei oikeen selvinny minulle täysin, eli en löytänyt ketjusta selkeää vastausta. (olen noviisi tietokoneista) Minulla on acer ferrari4000 läppäri. Kun yritän käynnistää sitä niin tulee teksti: Windows ei kännistynyt, koska seuraava tiedosto puuttuu tai on viottunut \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM koneessa oli alunperin asetettu xp pro, mikä on siinä vieläkin. Ainoa huono puoli on se, että se oli esiasennettu, eli minulla ei ole siihen cd:tä, ainoastaan recovery cd. En haluaisi formatoida konettani, onko jotain millä saisin sen toimimaan, sillälailla että tiedostot säilyvät?
"Windows XP:n käynnistymisen estävän vioittuneen rekisterin palauttaminen" http://support.microsoft.com/kb/307545 Taitaa olla aloittelijalle liian vaikea korjaus. Lisäksi ohjeissa lukee: "Varoitus. Älä tee tässä artikkelissa kuvattuja toimia, jos tietokoneessa on OEM-valmistajan asentama käyttöjärjestelmä." Oletko asentanut koneeseen toisen XP käyttiksen (kumpi käyttis ei käynnisty) vai yrititkö korjausasennusta esiasennetun päälle?