1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows XP ei tunnista videokameraa?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi simpuka 02.11.2005.

  1. simpuka

    simpuka Member

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs ongelmani on seuraavanlainen:

    Koska emolevyllä ei ole FireWire liitäntää, niin ostinpas sitten FireWire kortin jotta saisin videokameran kiinni koneeseen. No asennettuani kortin windows tunnisti kortin ja kameran kiinni laitettuani myös senkin ja kaikki toimi niinkuin pitääkin. Seuraavana päivänä windows ei suostunutkaan enää tunnistamaan kameraa. Missähän voisi olla vika tai olisiko jotain keinoa saada kamera taas toimimaan windowssissa.

    Olen poistanut kortin useita kertoja, mutta mitään vaikutusta sillä ei ole ollut. Johdonkin olen testannut toimivaksi. Windows toki tunnistaa Laitehallinassa kortin olemassa olon: VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller.
     
    Viimeksi muokattu: 02.11.2005
  2.  
  3. Japsu1

    Japsu1 Active member

    Liittynyt:
    05.09.2003
    Viestejä:
    2,563
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olen törmännyt enemmän kuin yhteen tapaukseen jossa tuo VIA-taikasana on tarkoittanut yhtä kuin VIAllista korttia. Toki uskon että suurin osa VIA-piirejä sisältävät kortitkin toimivat mutta jostain syystä näitä toimimattomia tapauksia on tullut vastaan.

    Eli minulla on jo 4 vuotta Laitehallinnssa lukenut "OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller" ilman tuota VIA etuliitettä eikä mitään ongelmia....;)
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=348700&highlight=miksi+windows+++tunnista+kameraa


     

Jaa tämä sivu