1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

windows vs. linux

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi mettala 24.03.2005.

  1. Tarmo78

    Tarmo78 Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2003
    Viestejä:
    610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=14&news_id=40910

    No, minä olen joka tapauksessa sanotavani sanonut tähän ketjuun. En tunne Linuxia ollenkaan ja tuo artikkeli joka laitoin tänne osui vain silmään samoihin aikoihin, kun täällä ylistettiin Linuxin tietoturvaa.
     
  2.  
  3. lunix

    lunix Regular member

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    773
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juppe22
    Luitko tuon "tutkimuksen" pdf:fän. Jos et lukenut niin tee se. Vastasin siihen. En arvostellut Gentoota millään tavalla. Joo olen kyllä tutustunut Gentoo Linuxiin. Siinä on omat hyvät puolensa.

    Meillä vain tuntuu olevan hieman erilainen ajatus maailma. Minä en ajattele Linuxia vain ilmaisena käyttöjärjestelmänä.

    Ymmärrän mitä ajat takaa tuolla stable/unstable paketeilla. Mainitsin koko Gentoon vain ja ainoastaan kun se tuossa "tutkimuksessa" tuli esiin.

    Nyt ei ole kyse siitä. [bold]Gentoo ei ole EAL sertifioitu[/bold] ja valitettava tosiasia on että saadaksesi tuon sertifikaatin _joudut_ siitä maksamaan. Ja tuollaista ISOt yritykset tuen lisäksi haluavat.

    Mikä on "purkka distro"?

    Lainaus tuosta tutkimuksesta johon ylempänä vastasin

    Release dates for a vulnerability patch or fix are specific to a distribution/architecture. If a fix for a component (e.g. libpng) is released on 01/01/1970 for a certain Linux distribution (e.g. Gentoo Linux) and a fix for the same issue is released for Red Hat on 01/10/1970, the release date for the fix on Red Hat will be 01/10/1970. This is not applicable for the Windows platform.

    Itselleni en RH:ta osta ;-)

    Kyllä ne isot yrityksetkin haluaa luottaa siihen että http://lwn.net/Articles/129905/ ongelmat korjataan, jos niitä ilmenee.

    Nimenomaan pienet ja keskisuuret yritykset on kohde ryhmänä tuollaiselle, mutta kuten mainitsin maksat tuesta jotenkin joka tapauksessa. Mikä sitten on paras tapa siihen en ota kantaa.

    Tarmo78
    Mulla on jaloissa pari windows konetta. Tekeekö se minusta Windows-fanin?
     
  4. Tarmo78

    Tarmo78 Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2003
    Viestejä:
    610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se, että mies sanoo itse olevansa Linux-fani ei riitä sinulle?
     
  5. juppe22

    juppe22 Active member

    Liittynyt:
    28.05.2002
    Viestejä:
    2,660
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No enpä lukenut enkä jaksa kyllä lukeakaan...mun mielestä tollanen tutkimus on ihan turhaa Mä$äN propagandaa...

    No enpä pidä minäkään vain ilmaisena käyttöjärjestelmänä...hyviä puoliahan on tässä ketjussakin listattuna aika reilusti...

    Ei ole sertifioitu, eikä tarvi minun puolesta ikinä ollakkaan...

    "purkka distro" = "purkka liima distro" = "paikkaa paikan päälle distro"
    Tota voi myös soveltaa koneen hitaaseen toimintaan...
    ...sitten varmaan onkin jo aika helppo päätellä, että mitkä näitä distroja ovat...
     
  6. lunix

    lunix Regular member

    Liittynyt:
    01.07.2004
    Viestejä:
    773
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarmo78
    Sillä ei ole mulle mitään merkitystä. Mä olen sitä tässä yrittänyt useampaan otteeseen ilmaista. Ja sillä ei ole mitää merkitystä tuon "tutkimuksen" kannalta. Se ei tee siitä "tutkimuksesta" yhtään parempaa kuin se on. Siitä Linux-faniudesta saa vain pari "lööppiä" joihin kaiken maailman totuuden torvet saa sitten linkittää.

    Itseasiassa on mukava lukea välillä fictiotakin.

    ;-) Mutta eihän sun tarvitse siitä välittääkään.


    Standardoinnista on aina silloin tällöin jopa hyötyä.

    Voi luoja. Ilmeisesti täällä pitää vääntää kaikki rautalangasta. Mulla ei ole Gentoota vastaan mitään. En vain pidä sitä minään Linuxin Graalin maljana. Alla olevassa mailissa on aika paljon asiaa.
    http://lists.suse.com/archive/suse-linux-e/2005-Mar/3755.html
     
    Viimeksi muokattu: 02.04.2005

Jaa tämä sivu