1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows vistan uudelleenasennus ongelma

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Lasse31 29.06.2011.

  1. Lasse31

    Lasse31 Member

    Liittynyt:
    29.06.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sellanen ongelma mulla että viruksen iskettyä kannettavaan koneeseen tuli eteen vistan uudelleen asennus koska kone ei enää suostunut muuten käynnistymään. Formatoin koko koneen tyhjäksi ja tilasin asennuslevyn Delliltä, koska sitä ei ollut alkuperäisesti mukana tullut. Nyt olen koittanut usean päivän ajan jo asentaa sillä cd:llä mutta ei onnistu. Kone käynnistyy hyvin, pystyn valitsemaan "boot device from cd/dvd..." Asennus alkaa hyvin ja pääsen aina siihen asti että asennus on vaiheessa: "viimeistellään asennusta" Sen jälkeen menee n. pari tuntia samassa kohdassa ja ruutu muuttuu mustaksi eikä reagoi enää mihinkään. Olen antanut olla yön ylikin muutaman kerran tuon asennuksen ettei se ainakaan siitä ole kiinni etten ole jaksanut odottaa.

    Olen koittanut myös netistä ladatulla asennus ohjelmalla jonka poltin cd:lle mutta se ei tosiaan onnistunut kun product key ei toimi noissa piraatti versioissa.

    Kannettava on siis Dellin Inspiron 1545, käyttis Windows Vista Home Premium 32bit.
     
  2.  
  3. Joensuu

    Joensuu Active member

    Liittynyt:
    08.05.2007
    Viestejä:
    2,545
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Et luultavasti polttanut recovery levyjä asennus vaiheessa, millä saa vistan asennettua uudelleen toki kyllä sen pitäisi onnistua tilatullakin levyllä mutta siellä on nyt joku jumi mistä se ei pääse yli. Olis varmaan hyvä kysyä jostain alanliikkeestä mitä koneen henkiinherättäminen tulisi maksamaan.
     
  4. Lasse31

    Lasse31 Member

    Liittynyt:
    29.06.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sitä olen myös itsekkin miettinyt. Tai sitten asennan ubuntun. En tosiaan tehnyt recovery levyjä mutta kaiken järjen mukaan Delliltä suoraan tilattu asennuslevy pitäis ajaa saman asian.
     
  5. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    Formatoitko myös sen palautusosion?

    Jos et, niin siihen pitäisi päästä käsiksi näin link



    Huom.
    Löytyi myös toinenkin ohje joka on hieman erilainen, nähtävästi Dell käyttää kahta erilaista järjestelmää.



    Edit:
    Kyllä luulisi onnistuvan myös siltä tilatulta levyltä mikäli asema on ehjä. Tosin joskus tulee foorumeilla vastaan tapauksia, joissa jokin tietty levy ei toimi kunnolla kaikkien muiden toimiessa normaalisti.
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2011
  6. Lasse31

    Lasse31 Member

    Liittynyt:
    29.06.2011
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä tapahtunut mitään tosta F11.
     

Jaa tämä sivu