1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows Vista aero/basic

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi WinnField 05.07.2007.

  1. delffi

    delffi Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2007
    Viestejä:
    941
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Välillä pelistä poistuttaessa / kesken pelin alt+tab tai vastaavanlaiset muutokset tiputtavat aeron minulla pois, hetkeksi. Se palautuu itsestään takaisin.

    Muistaakseni kahteen kertaan aero tosiaan katosi itsestään, en alkanut säätämään mitään vaan boottasin kylmästi koneen, auttoi.
     
  2.  
  3. Mitcu

    Mitcu Guest

    Kysytäämpähän tässä. Kun ostaa täysin uuden koneen osista ja siinä ei ole vielä asennettuna mitään niin riittääkö jos ostan Vistan päivitys versio vai täytyykö ostaa perkuleen kallis kokoversio?
     
  4. Vigilante

    Vigilante Guest

    päivitysversio pitää asentaa vanhemman version sisältä eli ei voi. Mut osta joku OEM versio, nehän on halvempia kun päivitysversiot jotka on retaileja. Sisältö on kuiteski sama. Esim Verkkokaupassa Home Premium OEM maksaa 99eskoo kun taas Home Premium päivitysversio(retail) maksaa 209eskoo. Jos sit välttämättä haluat retailin niin sun on ostettava täysversio eikä päivitys. Eri asia on sit myykö ne tota OEM-tuotetta erikseen jos ei mukana osta esim. kovoo.

    päivitysmahollisuudet Vista versioihin esim XP:eestä menee seuraavasti:

    XP Home -> home basic, home premium, business, ultimate
    XP Pro -> business, ultimate
     
  5. Mitcu

    Mitcu Guest

    No kovo on onneksi vielä saapumatta ja olen vanhalla kovolla tässä pyöritellyt joten pyydämpä änkemään sen vistan siihen kylkeen. Mites tuo OEM versio voiko siltä asentaa Vistan useamman kuin yhden kerran?
     
  6. delffi

    delffi Regular member

    Liittynyt:
    19.09.2007
    Viestejä:
    941
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    OEMissa saat lisenssin yhteen vistaan, eli omalle koneelle voit sen asentaa kyllä useamman kerran. Aktivoinnissa tosin saattaa tulla ongelmia, sain soittaa kivan kuuloselle microsoftin tytölle kahteen kertaan.

    Ensimmäinen asennus, aktivointi toimi moitteitta.
    Toinen asennus, kotona pamahti bluescreen, kaikki tosin toimi bootin jälkeen, vista vaati jostain syystä uudelleenaktivoinnin eikä suostunut sitä enää automaattisesti tekemään, soiti koodin, onnistu muuten täysin moitteita.
    Kolmas asennus, ostin uuden koneen, vaihdoin vistan vanhasta koneesta uuteen, vaati taas aktivoinnin puhelimitse, onnistui ilman sen kummempia kyselyitä microsoftin puolesta (sama söpön kuulonen tytteli vastas taas ;))
     
  7. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Olisiko sinulla samanlainen ongelma, joka minulla oli uudessa koneessani.
    En saanut Aeroa toimimaan, ennen kuin asensin näytönohjaimen driverin. Ennen Aeroa ei löytynyt asetuksista. Asennuksen jälkeen se löytyi heti ja lähti toimimaan.
    Näytön vaihdosta se tuskin johtuu.
     
  8. Topi1234

    Topi1234 Regular member

    Liittynyt:
    14.11.2006
    Viestejä:
    322
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    yleensä auttaa kun käynnistää tietkoneen uudelleen.
     
  9. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 27.12.2007
  10. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla oli sama, sain uuden koneen tän vuoden alussa, aeroa ei löytynyt valikosta ennen kuin oli asentanut näyttiksen ajurit.

    Se ilmoitus sulla, se näkyy siksi pelin sulkemisen jälkeen, koska peli on kerennyt jo aueta kun se ilmoitus tulee ja silleen.

    Asenna siis näyttiksen uusimmat ajurit
     
  11. tmtmt

    tmtmt Regular member

    Liittynyt:
    25.12.2006
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla kävi tänään ihan samalla tavalla. Pelailin ja sit pistin pelin alas niin aero katosi. Tässä ei vielä mitään, koska aina ennenkin on tuon tehnyt, mutta kun sulkee pelin niin aero ilmestyy takasin. Ei tällä kertaa. Boottaaminenkaan ei auttanut. Aeroa ei vaan enää oo tuol valikossa mistä otit print screenin. Saitko korjattua?
     
  12. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kyllästyin miettimään ja formatoinnin kautta asensin Vistan uudestaan. :)
     
  13. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Itselläni on joskus ilmennyt tämän tyyppistä ongelmaa ohjelmien kanssa, jotka ei tue Aeroa, vaan muuttavat ohjelman käynnistyessä tilaksi Vista Basic. Vika on korjaantunut itsestään, nyt palauttaa aina Aeron, kun lopetan sellaisen ohjelman.
    Tämän tyyppisiä ohjelmia minulla on DVBViewer ja anyseen TV-katseluohjelmat.
     
  14. tmtmt

    tmtmt Regular member

    Liittynyt:
    25.12.2006
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sepä siinä onki kiva mun kohdalla, että just formatoin n. viikko sitten, nii ei ihan heti jaksais uusiks :D

    Jep, tuttu juttu mullekin. Mutta nyt Aero ei mennyt takaisin päälle automaattisesti, eikä valikossa edes ole enään Vista Aeroa vaihtoehtona.
     
  15. TuhoJ

    TuhoJ Member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse asiassa Aero on mahdollinen Home Basicissä.
     

Jaa tämä sivu