1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Windows.old -kansion poistaminen (Win8.1)

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi MJH 02.01.2015.

  1. MJH

    MJH Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2003
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Jossain vaiheessa koneeseen on jäänyt windows.old -kansio. En muista aivan tarkalleen, kuinka tuo tapahtui, mutta koneen kanssa oli jotain ongelmaa. Uudelleenasennuksen/korjauksen aikana tuli tuo windows.old -kansio. Windows on minulla suhteellisen pienellä (128Gt) SSD-levyllä, jossa on tila melkein lopussa. Olen jo poistanut kaikki tarpeettomat ohjelmat. En ole yrityksistä huolimatta saanut tuota kansiota poistettua. Se on kooltaan yli 20Gt ja minulla olisi tuolle tilalle parempaakin käyttöä. Homma tyssää käyttöoikeuksiin, jotka ovat tällä hetkellä taholla nimeltä SYSTEM. Löysin netistä jotain ohjeita niiden muuttamiseen, mutta ne eivät toimineet minun koneellani. Lisäksi joillakin kansioilla on liian pitkä nimi, eikä niitä voi sen vuoksi poistaa. En tiedä mistä tuo johtuu.

    Ja kuten otsikkoon kirjoitin, koneessa on Windows 8.1
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Tällä ohjeella voisit poistoa kokeilla.
     
  4. MJH

    MJH Regular member

    Liittynyt:
    09.08.2003
    Viestejä:
    180
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Kiitos tuosta ohjeesta, vaikka se ei toiminutkaan. Se kuitenkin ohjasi minut oikeaan paikkaan. Jostain syystä en ollut sitä aiemmin huomannut. Siis näin saa tuon vanhan kansion poistettua.

    1. Tuplaaklikkaa työpöydällä Tämä tietokone -kuvaketta.
    2. Klikkaa C-asemaa (tai sitä missä Windows on) hiiren oikealla ja valitse Ominaisuudet.
    3. Klikkaa Järjestä uudelleen. Tämä ei anna vaihtoehdoksi vanhojen asennusten tiedostojen poistoa.
    4. Avautuvassa Levyn uudelleenjärjestäminen -ikkunassa klikkaa painiketta Järjestä järjestelmätiedostot. Sieltä saa poistettua vanhan Windows-kansion.
     

Jaa tämä sivu