1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows Media Playerin täydellinen poistaminen

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Mysterix 07.05.2008.

  1. Mysterix

    Mysterix Member

    Liittynyt:
    30.01.2008
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Osaisiko joku selventää hiukan Windows Media Playerin omituista käytöstä?

    Tuli mitta täyteen, kun tajusin, että olin kopioinut oman levyhyllyni sisällön tietokoneen kovalevylle suojatussa muodossa. Siis omissa levyissäni on Digital Media Rights!

    Vielä vähän aikaa sitten en edes tiennyt, mitä kyseinen asia tarkoittaa, kun en harrasta musiikin ostamista pelkkinä tiedostoina. Näin selvisi sekin, miksei tiedostojen nimiä voinut muuttaa, vaikka olin sitä miljoona kertaa yrittänyt.

    Lensi Windows Media Player roskiin. En tiedä, onnistuiko osittainen poisto Control Panelin kautta yleensäkin siksi, että olin ottanut koneelleni xp-AntiSpyn, jossa on erillinen WMP-delete.

    Tästä huolimatta osa WMP:sta pysyy kuin liima koneella. Kun yritän poistaa loppuja suoraan c:ltä, tulee ilmoitus, ettei voi poistaa, koska tiedostot ovat käytössä, vaikka eivät ole. Kun yritän poistaa yksittäisiä tiedostoja kansiosta, ne kyllä poistuvat roskiin, mutta pomppaavat noin kymmenen sekunnin kuluttua kansioon takaisin. Kun nimeän tiedoston uudelleen vaikka millä sanalla, se jää kansioon, mutta myös alkuperäinen pomppaa takaisin.

    Toisinaan WMP muuttuu myös oletusoittimeksi, vaikka olen nekin asetukset muuttanut miljoona kertaa, enkä edes koko soitinta käyttänyt aikoihin.

    Mitä ihmettä tämä tällainen pelleily oikein on? Miksei kone anna poistaa WMP:ia pysyvästi ja kokonaan? Outlook Express käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla.
     
  2.  
  3. Mysterix

    Mysterix Member

    Liittynyt:
    30.01.2008
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Semmonen vielä, että CCleaner putsauksessa tulee lähes jatkuvasti joku C:\PLAYER.EXE, vaikkei sellaista löydy mistään edes piilotettuna.

    Liittyykö jotenkin tähän WMP-rimpulaan?
     
  4. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    WMP on integroitu käyttikseen kiinni ja tiukasti. Kokonaan pois saaminen on isotöinen homma. Tuossa yksi kikka/komento millä pääset eroon tuosta oletussoittimesta,hiiren oikealla näppäimellä valittavasta wmp:stä ym. integroidusta wmp härpäkkeistä.

    http://www.tech-recipes.com/windows_tips1503.html

    Kai laitoit täpän Add / Remove paneelissa kohtaan Show updates ja poistit sieltä kaikki wmp päivitykset ?
     
    Viimeksi muokattu: 07.05.2008
  5. Mysterix

    Mysterix Member

    Liittynyt:
    30.01.2008
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Täpä? Rasti ruutuunko Ohjauspanelissa? Kyllä, näytä päivitykset. Sitä kautta ei enää käsittääkseni näy ainuttakaan Windows Media Playeriin liittyvää ohjelmaa. Silti se kummittelee siellä taustalla aina silloin tällöin.

    Voisin kokeilla noita Tech Recipesin neuvoja - jos uskallan. Kun tietämys on (vielä) aloittelijan tasolla, pelkään vieväni sieltä saman tien jotain hyödyllistä.

    Yleisesti ottaen olen kyllä sitä mieltä, että käyttäjän olisi saatava koneeltaan pois se, minkä haluaa. Joten tässä mielessä WMP ja Outlook toimii kuin haittaohjelma, jos niitä ei saa pois.
     

Jaa tämä sivu