1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 8.1 ja Tiedostojen ja kansion haku

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi cbmhtj 12.10.2016.

  1. cbmhtj

    cbmhtj Member

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Mikä voi olla syynä kun haen jotain tiedostoja joltain asemalta niin mitään tiedostoja ei löydy? Vaikka ne tiedostot ON olemassa kyseisellä asemalla.

    Olen törmännyt tuollaiseen ongelmaan Windows Vista lähtien. Sama vika on Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 ja Windows 10 käyttöjärjestelmissä. Olen todennut kokeilemalla noita käyttiksiä.

    Itse käytän Windows 8.1 Pro käyttistä.
    Ja jos esimerkiksi liitän jonkun ulkoisen kiintolevyn. Ja haen tältä kyseiseltä kiintolevyltä tiedostoja.
    Eli metodi Etsi ---> Tiedostoja ja Kansioita ------> Tämä Tietokone ----> Asema / Ulkoinen kiintolevy.
    Ja nyt kun kirjoitan Hakukenttään tiedostonnimen käyttäen tarvittaessa jokerimerkkejä.
    Ja painan ENTER näppäintä....niin hakutulokset kentässä alkaa juoksemaan vihreä palkki.....joka kestää todella pitkään. Ja keskellä näyttö lukee
    Etsitään.......

    Kumminkaan mitään tiedostoja ei löydy vaikka ne tiedosto(t) ON olemassa.
    Sama vika koskee myös jos haen esimerkiksi C-asemasta tiedostoja.

    Ja nyt jos laitan ulkoisen kiintolevyn toiseen läppäriin jossa on Windows XP Pro. Ja haen samoja tiedostoja niin XP käyttis löytää samantien tiedostoja...... "tulostaen" näytölle.

    Eli homma toimii niinkuin pitää.

    Mutta Windows Vistasta lähtien koko haku homma on syvältä sieltä.

    Niin ja olen yrittänyt erilaisia asetuksia mutta mikään ei ole auttanut. On vaan jotenkin raivostuttavaa hakea monen teratavun kiintolevyltä kyseisiä tiedostoja käsipelillä eli kahlaamalla kansioita läpi.

    Joten vinkkejä kehiin, että mikä olisi poppakonstit, että W8.1pro käyttiksellä pystyyn hakemaan tiedostoja ja kansioita ulkoisilta kiintolevyilta WXPro käyttiksen tyyliin.
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,093
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Löytyykö kyseinen tiedosto, jos kirjoitat suoraan sen polun ja nimen? Ellei, niin ehkä kyse onkin siitä, että olet tallentanut kyseiset tiedostot toisella käyttöjärjestelmällä ja Windows 8.1 piilottaa ne siksi, ettet (nykyisen Windowsin mielestä) ole kyseisten tiedostojen omistaja.
     
  4. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78

Jaa tämä sivu