Asennat vain eriosioon sen kuin missä vista on. Kaikki hoituu sitten itsestään...siihen tulee alkuun ennen kuin windows lähtee latautumaan valikko mistä voit valita kumpi käyttis käynnistyy. Eli sun ei tarvi muusta huolehtia kuin siitä että asennat sen seiskan eri osioon kuin vista. Mutta ainahan jokin voi mennä pieleen niin kannattaa kuitenkin varmuuskopioida tiedostot talteen ennen operaation aloitusta. edit. Niin onko sulla kaksi osiota jos ei ole niin sun pitää sitten c osiota pienentään että saa luotua sinne toisen osion koska et voi kahta käyttistä asentaa samaan osioon. Ja sen osion minkä sinne luot tulee olla ensisijainen eikä jatko-osio. Silloin kun noita osoitten kokoja muuttelee niin on suuri vaara että se levy ei toimi enää. Ja sitten joutuu poistamaan siltä levyltä osiot kokonaan ja luomaan uudet. Eli se varmuuskopiointi pitää tehdä ennen tuommoisia operaatioita!
Kiitos todella paljon avusta! Oonkin näköjään osioinut koko kovalevyn tilan yhteen osioon, joten en viitsi alkaa pienentämään sitä. No, Windows 7 hankkiminen saa jäädä siihen asti, kunnes hankin kokonaan uuden koneen. Ja toi seiskahan julkaistaan vasta ensiviikolla. Ei mitään kiirettä
Kannattaa vaihtaa seiskaan heti kun mahdollista. Olen itse ollut todella tyytyväinen. Toimii tosi paljon nopeammin kuin vista ja mitä olen sitä asentanut koneisiin missä on ollut xp niin nekin koneet ovat tulleet nopeammiksi. Hyvä käyttis...ei voi muutakuin suositella!
Mites teillä on toiminu ton 64 bittisen Internet Explorer? Mulla ei suostu toi 32 bittinen IE yhdistymään nettiin vaan ilmoittaa palomuurin estävän sen..?
Oletko itse asentanut jonkun palomuuriohjelman 7:aan? 64-bit 7:ssa ei 7:n oma palomuuri blokkaa oletusasetuksilla kumpaakaan IE:n versiota (32-bit ja 64-bit). Jos olet ottanut käyttöön 7:n laajennetun palomuurin (eli myös lähtevän liikenteen tarkkailu) niin siinä on tehtävä IE:n 32-bit ja 64-bit -versioille palomuurisäännöt.
Ei ole käytössä mitään erillisiä palomuureja vain tuo windowsin oma. Sen asetuksiakaan en ole muuttanut, eikä edes oletusarvojen palauttaminen autta. Ainut mitä olen tähän asentanut on F-Securen Internet Security 2010.
F-Secure Internet Security 2010 ohjelmassa on virustorjuntaohjelman lisäksi myös palomuuri. En muista saiko palomuurin asennuksen poistettua F-Securen asennuksessa, mutta jos palomuuri on asennettu niin silloin palomuuri melko varmasti estää Windows 7:ssa IE 32-bit version liikenteen. Muuta tällöin F-Securen palomuurin asetuksissa olevaa IE 32-bittisen palomuurisääntöä jotta sen liikenne sallittaisiin. Miksi et käytä IE:n 64-bit versiota?
Selain ilmoitti flashia asentaessa tylysti, ettei se onnistu. Eli youtube- videot jää näkemättä.. Pitää vielä tutkailla tota F-securea ja asentaa MPC-Krome selain Edit. Hei mahtavaa vika löytyi tosta F-Securesta, oli blokannu lähtevän liikenteen! Kiitos Heikki!!!
Ainakin USB-tikulta onnistuu, niin luulisi USB-HDD:ltäkin. Varoitus ohjeen mukaan tehtynä ulkoinen kiintolevy (formatoitu asema) tyhjentyy. http://dotnetwizard.net/tutorials/how-to-install-windows-7-using-a-usb-hard-disk/