1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 7:n asennus

Viestiketju Käyttäjien tekemät oppaat -osiossa. Ketjun avasi heikki75 07.10.2009.

  1. dorbeetle

    dorbeetle Regular member

    Liittynyt:
    22.02.2011
    Viestejä:
    101
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä. OEM ja RETAIL asennuslevyt ovat lähes identtiset, vain yksi asennuslevyn tiedosto on erilainen.
     
  2.  
  3. luu_uu

    luu_uu Member

    Liittynyt:
    30.04.2011
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no entäs kun itse ajattelin että asentaisin windows 7 home premium (64 bit) päälle windows xp pro:n ja mietityttämään jäi, että saanko vielä palautettua windows 7:n jos asennan xp:n?

    Minulla on tietokoneesta recovery levyt, mutta en tiedä onnistuisiko niillä.
    Jos olisi keino luoda seiskasta kuva jollekin levylle ja tarvittaessa palauttaa se sitten koneelle, jos tämä ei ole mahdollista en voi muuta kuin pitää tämän ***** (64 bit) windows 7, muuten en olisikaan vaihtamassa jollen käyttäisi virtuaali koneita tai omistaisi laitteita jonka ajurit ovat allekirjoittamattomat (windows 7 64 bit ei tue digitaalisesti allekirjoittamattomia ohjaimia), niin ja vielä kiinnostaisi tietää että tukeeko windows xp pro 32bit 3gb RAM:ia?
     
  4. EclipsESP

    EclipsESP Member

    Liittynyt:
    08.03.2011
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei, ostin tuossa juuri uuden koneen johon tulisi asentaa windows 7. Kun avaan koneen, näyttöön ei tule inputtia ja se näyttää "no signal". Näyttö on siis vain musta, kaikki kytkennät ovat kuitenkin kunnossa, tarkistan vielä, mutta mikä auttaisi?

    EDIT: BIOShan siihen vissiinkin pitäisi tulla, mutta kun ei?
     
    Viimeksi muokattu: 01.06.2011
  5. NoScape

    NoScape Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2007
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    EclipsESP: Rautapuolen ongelma? Onko näytönohjain kunnolla kiinni ja lisävirrat myös? Vois olla parempi heittää tää kysymys tuonne rautapuolen viestiketjuun...
     
    Viimeksi muokattu: 01.06.2011
  6. EclipsESP

    EclipsESP Member

    Liittynyt:
    08.03.2011
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itse en ole konetta kasannut, vaan liikeessä kasasivat. Laitan rautapuolelle kysymyksen.
     
  7. jakke666

    jakke666 Member

    Liittynyt:
    19.01.2010
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    päivitin windows 7 32 version 64 versioon. tein ensin varmuuskopiot ja asennuksen jälkeen palautuksen.. vanhat käyttäjien tiedot kyllä palautuivat, mutta käynnistäessä windowsia vanhoja käyttäjätilejä ei näy, eli en voi logata windowsiin niillä.. miten saisin helpoiten aktivoitua nuo vanhat käyttäjätilit vai pitääkö tehdä uudet ja kopioida filet niihin?
     
  8. Jeppe28

    Jeppe28 Regular member

    Liittynyt:
    04.11.2010
    Viestejä:
    216
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsekkin tuli ostettua uusi kone kesälomalla johon piti vain asentaa winukka ja näyttöön tuli singaali joten kokeileppa aluksi VGA liitännällä jospa toimisi.
     
  9. _j4k3_

    _j4k3_ Member

    Liittynyt:
    15.10.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tietokoneeni ei enään käynnisty. asensin läppäriini Windows 7. home premiumin. Asennus meni ok, mutta mitään ei tapahtunut enään kuvan 7. jälkeen(yläpuolella).
    Kone sammui, käynnistin sen siihen tulee että windowsia käynnistetään... se ei vissiin keriinny asentaa sitä kokonaan koska Windowsia käynnistetään jälkeen tulee sininen näyttö, jossa lukee että ´´asennusohjelma käynnistää palveluita``sitte ku hetken odottaa niin tulee pieni ikkuna jossa lukee:
    Asenna windows. Tietokone käynnistyi odottamatta uudelleen, tai siinä ilmeni odottamaton virhe. Windows asennusta ei voi jatkaa. Voit asentaa windowsin käynnistämällä tietokoneen uudelleen valitsemalla OK ja aloittamalla sitten asennuksen alusta.....
    no.. painan ok, tektissä lukee että asennus jatkuu tietokoneen sammuttua ja kone sammuu. sitten se käynnistyy uudelleen ja taas lukee että windowsia käynnistetään, sitten tulee se sama perkeleen teksti. no. painan tällä kertaa ikkunan rastia.. ja kaikki sama tapahtuu taas uudelleen!. en tiedä mikä olisi avuksi.

    Biosia oon kattonu mut en oo kellotellu pahemmin sieltä konetta joten en osaa oikeen kattoa niitä asetuksia mut kaikki pitääs olla ok.
    ilman cd-tä oon koittanu käynnistää mutta siihen tulee että tietokone sammui tuntemattomasta syystä ja kysyy minkä haluan käynnistää. vaihtoehdot: Windows 7 tai Windowsin asennuksen palauttaminen. näyttö ehtii olla siinä valikossa 5 sekuntia kunnes se lähtee automaattisesti poiss.. sama tapahtuu cd-n kanssa... ja aina sama teksti vaikka sammuttaisin itse napista tai otan CD-n pois blue screenin aikana. enään en jaksa itse sen kanssa tapella joten kipeästi tarvitsisin apua.
     

Jaa tämä sivu