Windows 7 lisenssiin liittyvä kysymys.

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi STASSI 01.11.2009.

1. tukis

tukis Guest

Microsoftin ohjeen mukaan täytyy Windows asentaa uudestaan täysin puhtaasti. Eli päivitystä ei voi suorittaa. Tässä mielessä tietenkään ei ole väliä minkä version ostaa ja asentaa, kun asennus menee kuitenkin kokonaan uusiksi.

Netistä löytyi muistaakseni ohjeita, miten voi suorittaa päivittävän asennuksen ja siinä tapauksessa pitää olla myös Ultimate. UPG on päivitysversio, joka on tarkoitettu asennettavaksi silloin, kun koneessa on ennestään joku Windowsin aikaisempi versio (ei RC tai Beta).

2.  
  3. makemanty

makemanty Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Win7 Ultimate retail versio selkein ja paras, ei tarvitse miettiä saako sitä laittaa sinne tai tänne ja onko laillista vaiko ei.

5. makemanty

makemanty Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo-o taitaa jäädä ostamatta. Liian kalliiks tulee.

6. Jubei4

Jubei4 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kenelläkään tietoa miten seuraava skenaario toimii?

Olen ostanut Windows 7 Home Premiumin Retail-version ja asentanut sen yhdelle koneelle.

Olen ostamassa kannettavan, jossa tuo Home Premium on esiasennettuna (OEM). Tuon kannettavan mukana ei siis Windows 7 asennuslevyjä mukana tule.

Eli kysymykset:

1. Tuleeko tuon kannettavan mukana oma Product Key tuolle kannettavan Windows 7 OEM-versiolle?

2. Jos minun täytyy asentaa Windows 7 kannettavalle uudelleen, niin voinko käyttää tuota ostamaani Windows 7 Retail versiota, mutta asennuksen yhteydessä OEM-version Product Keytä?

Jaa tämä sivu