1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 tehtäväpalkkiongelma

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi SSovitin 31.07.2016.

  1. SSovitin

    SSovitin Member

    Liittynyt:
    23.07.2010
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulle ilmaantui monelle tuttu Windows 10:ssä esiintyvä ongelma, jossa työpöydän tehtäväpalkki on jumissa siten että ikoneita ei pysty rightclickkaaman ja start menu ei avaudu.
    Yritin ratkaista ongelmaa netistä löytyvällä korjausohjeella

    https://answers.microsoft.com/en-us...8b6-b30b-4e80-aa7c-a4a3939195ea?page=2&auth=1

    jossa mennään powershelliin järjestelmänvalvojana ja syötetään sinne se korjauskomento/koodi. Se pelkästään ei toimi minulla, vaan powershell antaa erroria. Tässä tilanteessa neuvottiin poistamaan koneelta se TileData-kansio. Poistaminen ei onnistu, valittaa että kansion tiedostot ovat käytössä tai jtn. Tässä tilanteessa neuvottiin edelleen avaamaan Windowsin palvelukeskus ja etsimään sieltä Tile Data model server ja pysäyttämään kyseinen palvelu, jonka jälkeen Tile Data -kansion poistaminen pitäisi onnistua. Minulla tuli kuitenkin seinä vastaan, sillä en löydä palvelukeskuksesta tuota Tile Data model serveriä / tiledatamodelsvc:tä tai mitään vastaavanlaista. Onko mahdollista että kyseinen palvelu näkyy suomenkielisesä Windowsissa eri nimellä? Jos näin on, niin mikä se olisi suomeksi?
     
  2.  
  3. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,210
    Kiitokset:
    130
    Pisteet:
    93
    Tuolla sitä voi ainakin muokata jos tietää mitä tekee.
    As for the "Tile Data model server", it is a system service running under "LocalSystem" account. It is not recommended make modifications to this service, it may result in unexpect behavior.
    If you insist on making changes to it, we could try the following registry key. You will take the risk by yourself.
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tiledatamodelsvc\Start
    Value of 1 is automatic (Delayed), 2 is Automatic 3 is Manual 4 is Disabled

    https://social.technet.microsoft.co...-to-uninstalldisable-?forum=win10itprogeneral
     

Jaa tämä sivu