1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 pakkopullaa

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Airboat 16.10.2015.

  1. Airboat

    Airboat Regular member

    Liittynyt:
    03.12.2008
    Viestejä:
    330
    Kiitokset:
    8
    Pisteet:
    28
    Hei! Windows10 KB 3035088 päivitys hyppii silmille jatkuvasti, olen kyllästynyt poistamaan sitä, en halua päivittää seiskaani , koska minulla on ohjelmia, joita kymppi ei tue, esim. AUTO CAD, FSX Acceleration, sekä X-Plane simut. käytössä on kaksi näyttöä" Siteeraus: Onko pakko olla pöydän alla ja pitää liian karheita villahousuja. Minulla on ollut " seiska" 4 vuotta ja sitä tuetaan ilmeisesti vuoteen 2020! Ilmeisesti jäljellä on vain kolme vaihtoehtoa, Windows10, Linux, tai Apple.
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,774
    Kiitokset:
    1,237
    Pisteet:
    223
    Poista seuraavat päivitykset KB3035583, KB2952664 ja KB3021917
    Täsä välissä Ei saa käynnistää konetta uudelleen vaan sen jälkeen tarkistat päivitykset ja kun noi tulee taas päivitettäväksi niin piilotat ne.
    Jossian välissä varmaan pukkaa uusia päivityksiä mutta semmosta se on.

    Ja halunnet varmaan poistaa myös seuraavat kansiot
    $Windows.~BT ja $Windows.~WS Siellä on Windows 10 asennustiedostoja, löydät ne C: asemalta ne on piilotettuja.
    $Windows.~BT kansio kannattaa poistaa levyn uudelleen järjestämisen avulla. Eli väliaikaiset Windows asennustiedostot tai vastaava.
    http://windows.microsoft.com/fi-fi/...nup#delete-files-using-disk-cleanup=windows-7

    Yhtä kaikki ihmiset hyvät käyttäkää sitä seiskassa olevaa mahdollisuutta katsoa mitä pävityksiä asennatte.

    Edit: selvennetty viestiä.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2015
  4. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Jos ei halua käyttää Windowsin uusia versioita niin silloin kannattaa alkaa jo miettimään toista ratkaisua. Windows 7 tuen päättymispäivä lähestyy päivä päivältä joten kannattaa jo nyt aloittaa suunnittelu esimerkiksi korvaavien ohjelmien etsimisessä.
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Windows 7 on vielä pitkään käyttökelpoinen. Tietoturvapäivityksiä siihen tulee 14.1.2020 asti, joten mikään hoppu sen korvaamiseen ei ole.
    http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/lifecycle
     
  6. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Mutta kun aloittaa riittävän ajoissa suunnittelun niin ei tule hirvää paniikkia viimehetkillä.
     
  7. Arvid57

    Arvid57 Member

    Liittynyt:
    23.09.2013
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tämä Windows 10 pakkotiputtaminen on todella ärsyttävää. Ylläpidän sekä Windows 7 että Windows 8 -konetta, ja olen huolehtinut siitä, että saan itse valita päivityksen. Ongelmana on se, että windows piilottaa tuon Win10 -päivityksen valinnaisiin päivityksiin. Päivityksiä tarkistaessa tuo kirottu Win10-päivitys on ainoa, joka on oletuksena valittuna, ja jos vaikka haluaa asentaa tärkeät päivitykset ensin ja valinnaiset seuraavassa vaiheessa (niin kuin yleensä teen, koska kaikkien päivitysten yrittäminen yhdellä kertaa on useammankin kerran johtanut ongelmiin), on aina muistettava avata myös valinnaiset päivitykset ja poistaa ruksi Win10-päivityksen edestä. Jos jos koneen joutuu sitten käynnistämään uudestaan, Win1o päivitys on TAAS ainoana valittuna. 2-3 kertaa olen kaikesta varomisesta huolimatta unohtanut tuon ja joutunut keskeyttämään Win 10 latauksen, jonka kone on mennyt käynnistämään. Todella TÖRKEÄ temppu Microsoftilta.
     
    Viimeksi muokattu: 20.10.2015
  8. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Oletko yrittänyt piilottaa tuota win10 päivitystä?
    En tiedä antaako piilottaa enää jos asennus kerran aloitettu.

    Itse sain tuon rakeamaan sillä, että palautin koneen aikaisempaan tilaan ja piilotin tuon 10-päivityksen.
     
  9. Arvid57

    Arvid57 Member

    Liittynyt:
    23.09.2013
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ahaa, hyvä ajatus, täytyypä koettaa. Huomasin kyllä tuolla ketjussa aiemmin ohjeet tiettyjen päivitysten poistamiseksi, mutta haluaisin hieman helpommin hallittavan tavan (niin kuin tuo ehdotuksesi), koska varmaan jossain vaiheessa päivitän ainakin tuon Win8-koneen. Ja toisaalta halusin julkituoda syvän paheksumiseni tuon Microsoftin tuputtamisen suhteen...
     
  10. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Kyllä KB3035583 asennus pitää tietysti poistaa ja sen jälkeen piilottaa, kun se tulee uudelleen, muuten se ei lopu.
    Piilotetut päivitykset saa takaisin poistamalla piilotuksen.
     

Jaa tämä sivu