1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 lisenssi

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Jonne94 13.10.2015.

  1. Jonne94

    Jonne94 Member

    Liittynyt:
    27.02.2008
    Viestejä:
    75
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taustaa: Itse rakennetulla koneella ollut Win 8.1 Pro, ja siihen on olemassa ostettu lisenssi. Päivitetty lähiaikoina Win 10 pro.

    Toimi hyvin, kunnes ilmeni ongelmia: kone käyttäytyi oudosti; ei bootannut aina, kaatui 10min käytön jälkeen, yms. Poistin aluksi löyteet haittaohjelmat Mbam:illa. Tämä ei auttanut. Yritin tehdä windowsin palautuksen (asetuksista windowsin palautus, niin että ei säilytetä omia tiedostoja), mutta palautus jumittui 66% kohtaan moneksi tunniksi, jolloin alkoi v*tuttamaan sen verran, että katkaisin sähköt koneesta, vaikka näin ei ehkä olisi kannattanut tehdä (mitä muuta siinä olisi voinut tehdä, kun se ilmiselvästi oli jäätynyt siihen?)

    Sen jälkeen se ei "yllättäen" ole bootannut ollenkaan, näyttö vaan mustana. Latasin tikulle Win 10 asennusohjelman, jolla yritin "tietokoneen korjaus", sekä muita vaihtoehtoja, mutta eivät onnistuneet.

    Yrittäessäni asentaa windowsin kokonaan uudelleen, asennusohjelma kysyy tietenkin lisenssiä (tämän vaiheen voi myös ohittaa). Olin joskus aikaisemmin ottanut kuvan ohjauspaneelin kohdasta "Näytä koneen perustiedot", ja siinä ikkunan alareunassa lukee product Id. Minulla on se siis tallella, mutta ei itse product key:tä.

    Voiko product keyn selvittää jotenkin product id:n perusteella?

    Kokeilin myös vanhaa Win8.1 lisenssiä, mutta sekään ei kelvannut.

    Kokeilin myös produKey -nimistä ohjelmistoa, jolla yritin toisen koneen kautta lukea product key:n, mutta ilmeisesti levyltä on tuhottu jo niin paljon, ettei ohjelma löydä sitä.

    Kiitos jo valmiiksi avusta!
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Pikainen vastaus on että ota yhteyttä Microsoftin tukeen jos et saa aktivoitua windosia et saa sitä product keytä millään ohjelmalla kympissä näkyviin.
    Voisit koittaa aluksi puhelinaktivointia.
    https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/950929
     
    Jonne94 kiitti tästä.
  4. Jonne94

    Jonne94 Member

    Liittynyt:
    27.02.2008
    Viestejä:
    75
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Yritän varmaan ensin kokeilla Win8.1 kautta asentamista, jos vanha lisenssi toimisi, ja jos saisin siitä tehtyä win 10 päivityksen, niin ehkä välttyisin aktivointiongelmalta. Siinä ei varmaan mitään menetä, jos sitä kokeilisi?
     
  5. esaja67

    esaja67 Regular member

    Liittynyt:
    27.04.2014
    Viestejä:
    177
    Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    28
    Ohita windows 10 asennuksessa lisenssi, pitäisi aktivoitua automaattisesti.
     

Jaa tämä sivu