1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 - Keskustelu

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi *Trinity* 29.07.2015.

  1. spiigeli

    spiigeli Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kenelläkään tietoa miten saa onedrivesta ladattua kuvan, esim. työpöydälle. Eli kadoksissa 'tallenna nimellä' toiminta? Toisella koneella 8.1 ja siinä onnistuu.
     
  2.  
  3. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Liittynyt:
    16.06.2010
    Viestejä:
    3,154
    Kiitokset:
    120
    Pisteet:
    73
    Dropboxiin kannattaa melkein suosiolla siirtyä. Paljon helpompi käyttää ja toimii sitten myös muissakin laitteissa ja käyttöjärjestelmissä.

    Jos jotakuta muutakin kuin itseäni kiusaavat nuo kellon viereen ilmestyvät "tärkeät" ilmoitukset jotka välillä hyppivät silmille, kannattaa tehdä seuraava operaatio:
    http://www.tenforums.com/tutorials/6004-action-center-enable-disable-windows-10-a.html
     
  4. Tinke8

    Tinke8 Active member

    Liittynyt:
    23.01.2010
    Viestejä:
    1,191
    Kiitokset:
    61
    Pisteet:
    78
     
  5. spiigeli

    spiigeli Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     
  6. spiigeli

    spiigeli Member

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok huomasin, että onnistuu, jos avaa onedriven ie:ssä. Tämä Edge ei vielä ole oikein minun juttu.
     
  7. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Liityi siihen windows insiideriin, latasin lumilauta 635 ohjelman, tunnin päivitteli ja nyt meen ostaan android puhelimen. Onse kymppi vaan kakkosen arvoinen, huomisen jälkeen en päivääkään elä moisen roskan kera. Vei paljon jo maksettuja sovelluksia, tietokoneessa tämä insider ohjelma antaa virhekoodin. Mulla on kolme ei muka yhteensopivaa USB ajuria jotka olen Toshiban sivuilta päivittänyt win10 sopiviksi. Tämä on suurin kusetus mihin olen joutunut, niin aina ku vaimon Acer läppärin käynnistaa niin kysyy haluanko päivittää ilmaiseen kymppiin. Koskaan ei mitään tapahdu ja on ollu öitäkin päällä, tässä koneessa kun menee sinne vasemmalle jossa joku testi tehdään ei ole mitään ongelmaa.

    No nyt meni puhelin pilalle, ei iso itku ku en alkujaankaan tykänny. Joo en myy vaan paan saaressa puun haaraan ja susi hauleilla ammun, ei ole eka eikä vika joka kokee elämän raadollisuuden.
     
  8. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Huoh...

    Mikä liittyy Insideriin? Mikä lumilauta, kävitkö laskettelemassa?

    Onko kymppi huono sen takia kun sun koneella ei ole sitä? Jos Mercedes lupaa mulle ilmaisena päivityksenä uusimman mersun vanhan roumn tilalle, mutta sitä ei kuulu vähään aikaan niin onko uusin mersu silloin huono auto?

    Voi tulla yllätyksennä mutta Windows 10 ei ole mikän elvävä olento joka päättä milloin se asentuu jollekin koneelle.
    Se on Windows 10:n valmistaja ja jakaja Microsoft.

    Sinulla ei ole kymppiä, mutta kuitenkin käytät insider versiota? Tiesithän että viimeisin insider versio ennen lopullista julkaisua oli 10240. Sama versionumero oli myös "lopullisella" julkaisulla.

    Minkä virhekoodin se insider mitä sun koneella siis ei ole, antaa?

    Ajureihin on vaikea ottaa kantaa näkemättä, mutta jos et ole poistellut mitään (muutakuin jonkun kansion?) ja ladannut ajurit oikealta sivulta oikealla laitteelle, ei pitäisi olla ongelmia ja sama koskien vaimosi Aceria.

    Olen antannt jo ohjeen kuinka sen Windows 10:n saa päivitettyä jos se ei suoraan updaten kautta tule.
    Se keino on ihan virallinen Microsoftin, muta ei tunnu kelpaavan.
     
    Viimeksi muokattu: 05.09.2015
    rick79 ja Whatta Heck kiittävät tästä.
  9. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    No tietokoneeseen odotan päivitys ilmoitusta, tuo insider sivu oli ihan hyvä ja latasin puhelimeen jonkin softan sieltä ja heti tuli ilmoitus että päivitys saatavilla, kyseessä lumia 635. Niin häipyi sd card ohjelma jolla pystyi siirtämään sovelluksia muisti kortille, häipyi torgue ohjelma auton vikakoodin lukijaan ja paljon muuta jotka ihan maksoivat rahaa. No Gigantissa oli mun vanhaan Samsungiin jopa teho akku eli nyt mulla on taas puhelin joka toimii, akun takia ostin tuon lumilaudan. Nyt kun latasin sen niin viikon kuulemma kestää, on GPS ja muut herkut. Eloppi saa pitää tekeleensä.
     
  10. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Eli kaikki ok. Vanha luuri käyttöön ja sillälailla. Memetetyt asiat joista ei ollut satavarmuutta ennen isomman jutun lataamista. Warmuuskopiointi nostaa päätään ennen systeemien muutoksia. Mulla on ainakin samat sälät masiinalla mitä "lumilaudassakin", (MS 640 lte) Nåin ollen ne pystyy palauttamaan luuriin.

    Hieman tulee, ei millään pahalla mutta sellainen hätäilyn maku tuossa hommassasi. Tekniikka tutuksi. Bittejä näillä vain siirrellään. :)
     
    *Trinity* kiitti tästä.
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Tästä Windows 10:n päivitys koneelle
    http://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10

    Mikä insider sivu? minkä softan?
     
  12. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Googlella etin lumia 635 päivitystä ja äkkiä olin sivulla jossa sai valita puhelin tai tietokone. ensin puhelin vainaani ja sitten kokeeksi win 64 bit softa joka antoi virhe koodin joka tuessa ratkaistaan. Ei en anna raiskata konettani noin raakasti. Tämä on hyvä näin ja huomenna mökille niin korjaan lumia 635 puhelimen susihauleilla. Onhan tossa Samsungissa salama ,yms. herkkuja, luulin hivenen isommalla olevan helpompi tekstailla ja se akku ongelma poistuisi. Nyt tarkemmin katsottuna kirjaimien kokoa pystyi suurentamaan ja kun panee kallelleen niin munkin isot nakkisormet toimii. Nokia hävisi tämän sodan. Niin lumilaudassa akku kesti nippa nappa kaksi päiväää ja nyt menee viikko. Niin mulla oli jo tili mikkisoftalle ja muistin jopa salasani, entisen koirani lempinimi+ mun syntymä vuosi. Sieltä voi rekkautua insiider käyttäjäksi joka saa heti ladata kaikki keskeneräiset käyttikset, en suosittele. Vaimolla lumia 900 ja ei ehdottomasti halua päivitystä kun mun puhelinta kokeili ja se pitää win 8.1 käyttistä hyvänä, no pankki ja muut asiat tekee Aple Air tabletilla.
     
  13. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Noista vuodatuksista paistaa lähinnä teknisen osaamisen puute kuin kymppiin liittyvät ongelmat. Tai sitten on tarkoitus trollata vaan tätä lankaa.
     
    *Trinity* kiitti tästä.
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Jooh trollausta parhaimmillaan, kommentoidaan kuitenkin vielä kerran.

    Olet ilmeisesti ladannut Denim pävityksen Lumiallesi? Tai ainakin toivottavasti. No se liittyy kymppiin niin että se pitää olla ennen kuin kympin saa asennettua.
    http://www.microsoft.com/fi-fi/laitteet/tuki/tuote/lumia635/softwareupdate/#
    Todennäköisempää on että olet ladannut jotain täysin epämääräistä.

    Kun sulla tietokoneella ei ole kymppiä, niin olet sitten varmaan puhelimella käyttänyt sitä ja ollut insider ohjelmassa? Tai siis ethän ole kun et sitä päivitystä saanut siihen. :rolleyes: Ja eihän sulla tosiaan millään laitteella oo ollut kymppiä.

    Niin ja insider on katsos esiversio tulevasta ja vaatii vähän enemmän tietoaitoa, (ei oikeasti mitenkään erikoista, kunhan vain varautuu siihen että ongelmiakin saattaa tulla) sen tarkoitus kun on se että ihmiset testaa järjestelmää ennen julkista levitystä.

    No asioista voi tehdä vaikeita tai helppoja,
     
    rick79 kiitti tästä.
  15. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Kait se toimisi ta olisi toiminut, söi miestä kun kysymättä lupaa poisti sovelluksia joista olin ihan rahaa maksanut.
     
  16. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Mikkisoftan sivuilta latasin ja ensin tuli nätti aloituskuva ja sitten uusi päivitys, siinä iso ja pieni ratas pyöri. Ei mitään piraatti skeidaa, kaveri päivitti omansa ja taas pitää ottaa susihauleja kun menen mökille. Syö akkua kuin hevonen ja sovelluksia poistettiin. Akun säätö muuttunut niin että USB:n, Wifin ja jotain muuta saa pois päältä, katsoi mun androidia ja lähti Giganttiin. Sim ja muistikortin otti pois, pyysi mua päästämään puhelin tuskistaan, oli illan ja puoli yötä taistellu sen kanssa. Nyt ehkä koitetaan cal45 reikäpäätä, juu mä tiedän että erva paukku on mutta onpa luvatkin kunnossa. Jos kaveri kerkee mukaan tulee video, se sitten räjähtää. Vaimo kauhuissaan että hänen lumia 900 puhelimeen en saa koskea, siirsin googleen kaikki tiedot varoiksi siittä kumminki ja firman Outlook pitää vielä yhteystiedot tallessa. Ei poijaat, nyt annetaan roskaa ilmaiseksi.
     
  17. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Voisikos tähän jo stoppia laittaa kun ei imho mielestäni kuulosta kovin terveelliseltä.

    Emme halua katsella Amerikkalais-tyylisiä videoita aseella ampumisista vaikka sitten puhelimiakaan.

    Emme. Kohdista enegiasi muihin asioihin.
     
    rick79 ja *Trinity* kiittävät tästä.
  18. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Asia selvä, halusin vain kertoa mitä win10 päivitys tekee. Ei ole kivaa kun ostettuja sovelluksia poistetaan mitään kysymättä, sovellusten piti olla yhteensopivia. Odotan automaattista päivitystä, vaimon läppäri ollut pari päivää päällä ja siittä ikkunasta kun klikkaan ja vasemmassa nurkassa ne viivat josta pääsee tarkistamaan sopivuuden ei ole mitään epäyhteen sopivaa. Päivitys tulee aina kun käynnistää mutta mitään ei tapahdu, ainut ohjelma joka asennettu on Office, melko uusi.
     
  19. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Niin että kun sitä kymppiä ei millään laitteella ole (olet vain kaverin koneella testannut) niin siltikin syytät sitä.
    Milloin olet sen asentanut puhelimelle milloin tietokoneelle, milloin et sitä ole saanut asennettua millekään.
    Puhelimillesi uusin päivyts ainakin Microsoftin sivulta on Denim ei kymppi.

    Jos jatkat kommentointia vain komentoinnin takia niin LOPETA! tätä kejua luultavasti lukee jotkut muutkin, ja olisi kiva js se ei täytyisi näistä, en saa asennettua, en halua asentaa, haluan asentaa, mutta kun en voi asentaa, kommenteistasi.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  20. eklu

    eklu Regular member

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    538
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    28
    Viimeinen vastaus, ilmeisesti ensin asentui Demin. Hieno aloituskuva ja kaikki vielä toimi, sitten yläreunaan ilmo uudesta päivityksestä ja ne rattaat pyöri puoli tuntia. Ilmeisesti sitten tuli kymppi ?
     
  21. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Tollaset aseilla rehentelevät juipit vois poistua takavasemmalle kiitos nam
     

Jaa tämä sivu