1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 käynnistys hidas

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi rka12 11.12.2018.

  1. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    3,676
    Kiitokset:
    736
    Pisteet:
    123
    Itseasiassa Windows 8:sta ja sitä uusimmissa windowseissa levyn optimoinnin voi tehdä ssd levyille
    Esim samsungin oma samsung magician avaa windowsin optimoinnin sitä varten. Jos taas käyttää jotakin ohjelmaa kuten vaikka deffragler piriformilta joka sisältää eheytyksen sitä eheytysvaihtoehtoa ei pidä ssd:le käyttää. Deffragler kyllä taitaa sisältää myös optimointi vaihtoehdon ssd levyille.

    Tuon 58 gb ei kyllä pitäisi olla vielä niin vähän, että käynnistys sen takia hidastuisi noin paljon.
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    3,536
    Kiitokset:
    777
    Pisteet:
    123
    SSD levyn optimointi deffraglerilla ei hyödytä mitään, kuluttaa levyä vaan turhaan.
    Nuo valmistajien omat (Samsung) ohjelmat ei vastaa perinteistä deffragleria, joilla niissä optimointi tehdään. ( vaikka onkin windowsin oma).
     
    Viimeksi muokattu: 14.12.2018
  4. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    3,676
    Kiitokset:
    736
    Pisteet:
    123
    Niin puhuinkin optimoinnista kummankin kohdalla, teki sen sitten windowsin omalla tai jollain kolmannen osapuolen ohjemalla. Sen takia. ssd:täkin käyttäessä uusimmilla windowseilla voi sen windows oman "eheytyksen" käynnistää ja optimoida ne levyt. Jos taas käyttää kolmannen osapuolen ohelmaa edelleen, pitää ola tarkkana, että valitsee nimenomaan optimoinnin (jos ohjelma sellaisen sisältää) eikä vanhan eheytyksen.

    @rka12
    Sen valokuvat appsin ei pitäisi kuluttaa noin paljon muistia, vaikka sekään tuskin vaikuttaa käynistymiseen.
    Mutta testaa seuraavaa. Klikkaa windows kuvaketta hiiren oikealla, ja valitse "sovellukset ja ominaisuudet" - etsi listasta "Microsoftin valokuvat" ja klikkaa sitä kerran - Valitse sen jälkeen lisäasetukset - ja asetuksista vaihtoehto korjaa. Käynnistä kone uudelleen. Jos vie edelleen muistia paljon, mene samaan paikkaan ja valitse "palauta" käynistä kone uudelleen.
     
  5. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    6,972
    Kiitokset:
    768
    Pisteet:
    193
    Kysyit tuolla aikaisemmin mm. photo.exen poistamisesta. Luitko noita viestissä #9 linkattuja keskusteluja asiasta? En jaksanut lukea kaikkea, kun itsellä ei ole Win 10:ä, mutta oli siellä ainakin ohje, miten tuon photos eli valokuvat-sovelluksen voi estää toimimasta aina taustalla. Tosin, kuten todettu, se tuskin hidastaa käynnistymistä, joka on eri ongelma.
     
  6. Tepsu9

    Tepsu9 Active member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    2,089
    Kiitokset:
    110
    Pisteet:
    93
    Windows 10:ssä se ei välttämättä ole automaattisesti käytössä, vaan toiminto pitää erikseen aktivoida.
    Yleinen suositus on n. 5 Gt luokkaa, jolloin tila on riittävä, mutta ei kohtuuttoman suuri. Sitä voi myös halutessaan suurentaa.
     
  7. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Tässä taas pohtinut tuota ongelmaa. Yrittää asentaa tulostinohjelmaa, Tässä ilmoitus:

    Tulostinohjaimen Microsoft XPS Document Writer asentaminen epäonnistui. Virhekoodi on 0x0 ja HRESULT 0x80070705. Kontekstitiedot ovat tapahtuman käyttäjätiedoissa

    En tarvii tuota, voisko sen poistaa, otin sen pois käytöstä, mutta se yrittää asentaa.
    Tässä kuvat:
     

    Liitetyt tiedostot:

  8. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Voihan se olla, että tuo tulostinjuttu ei ole hidustumisen syynä.
    Tässä viel lokitietoja, jos siitä jotain apua olisi:
     

    Liitetyt tiedostot:

  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    3,536
    Kiitokset:
    777
    Pisteet:
    123
    Auttaisi jos kertoisit tulostimen ja sen tarkan tyypin.
     
  10. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Tässä vielä lokin yhteenveto, jos se kertoisi jotain:
     

    Liitetyt tiedostot:

  11. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
  12. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    3,676
    Kiitokset:
    736
    Pisteet:
    123
    Klikkaa tommosta MsInstaller virhettä ja kerro mitä siinä lukee tai ota vaikka kuva.
     
  13. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Joo siinä avast update helper yrittää jotain.
    Kuva
     

    Liitetyt tiedostot:

  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    3,676
    Kiitokset:
    736
    Pisteet:
    123
    Paljon virheitä ja varoituksia. Lataa minitoolbox työpöydälle.
    https://www.bleepingcomputer.com/download/minitoolbox/

    Aukaise minitoolbox ja pistä valinta ruutuihin.
    List last 10 even viewer errors
    List devices - Only problems
    List Minidump files
    Go
    Ja liitä loki tänne.
     
  15. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    3,536
    Kiitokset:
    777
    Pisteet:
    123
    Olet tuota ongelmaa käynyt jo niin monta päivää lävitse, että uudelleen asennuksen olisi jo monta kertaa ehtinyt tehdä. :)
     
  16. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Tässä raportti minitoolboxilta:
     

    Liitetyt tiedostot:

  17. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    526
    Kiitokset:
    109
    Pisteet:
    53
    Lataa FarBar Recovery Scan Tool.
    32-Bit / 64-Bit Versio Tästä.

    • Tallenna ohjelma työpöydällesi ja käynnistä se.
    • Aloita tarkistus painamalla " Scan " -painiketta.
    • Kun ohjelman tarkistus on valmis, se tekee lokitiedoston (FRST.txt) & (Addition.txt) samaan hakemistoon johon se on asennettu.
    • Lähetä lokitiedostot seuraavassa viestissäsi.
    [​IMG]

    ------------ Mikäli saat huomautuksen että Windows Defender on estänyt ohjelman käynnistyksen, suorita FRST.exe siitä huolimatta. ------------



    Mikäli APPID ei ole asetettu oikein / käyttäjällä ei ole tarvittavia oikeuksia tai CLSID ( tunniste ) käyttää vanhentunutta ohjelma versiota > Tämä näkyy käyttäjälle usein virheenä.

    DCOM, antaa oikeuden tietokoneellesi ja sen ohjelmille kommunikoida muiden tietokoneiden kanssa etänä tai verkossa.

    Tämä ei niin kriittinen miltä se saattaa kuulostaa..
    > Taitaa itsellänikin tulla sama virhe :rolleyes:.
     
  18. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    No nyt tuli tekstiä vaikka kuinka paljon.
     

    Liitetyt tiedostot:

  19. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    526
    Kiitokset:
    109
    Pisteet:
    53
    • Avaa muistio.
    • Kopioi ja Liitä tekstilaatikon sisältö muistioon.
    • Nimeä se ( fixlist.txt ) > Tallenna samaan hakemistoon johon FRST.exe on asennettu.
    Koodi:
    Start::
    EndProcesses:
    CreateRestorePoint:
    CHR Extension: (Avast SafePrice | Vertailu, tarjoukset, kupongit) - C:\Users\pc\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\eofcbnmajmjmplflapaojjnihcjkigck [2018-11-24]
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [eofcbnmajmjmplflapaojjnihcjkigck] - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\WebRep\Chrome\aswWebRepChromeSp.crx <not found>
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki] - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\WebRep\Chrome\aswWebRepChrome.crx <not found>
    Toolbar: HKU\S-1-5-21-435306271-1004911168-4124342456-1000 -> No Name - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} -  No File
    FF HKU\S-1-5-21-435306271-1004911168-4124342456-1000\...\Firefox\Extensions: [acewebextension_unlisted@acestream.org] - C:\Users\pc\AppData\Roaming\ACEStream\extensions\awe\firefox\acewebextension_unlisted.xpi => not found
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [daanglpcpkjjlkhcbladppjphglbigam] - hxxps://clients2.google.com/service/update2/crx
    
    Task: {05DF87C8-6008-44FD-B3DD-B72A3B1799DC} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> No File <==== ATTENTION
    Task: {176AC748-42ED-4C7A-A62B-FB25D53A5131} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> No File <==== ATTENTION
    Task: {19B3906C-FD09-40E0-99E5-EF20EB01DEE3} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OnIdle-5d -> No File <==== ATTENTION
    Task: {330657CC-2F08-4D13-9991-C0E8EAF24F48} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> No File <==== ATTENTION
    Task: {497C1993-8F6C-4379-9228-B21DC919B264} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeReminderTime -> No File <==== ATTENTION
    Task: {57CDFF54-9B33-40EC-968F-D195D6C30913} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> No File <==== ATTENTION
    Task: {65DD2386-977C-40AF-A7BD-0E6867755B84} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> No File <==== ATTENTION
    Task: {73075A1C-7CBF-4248-A1AA-6737C6553ECE} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> No File <==== ATTENTION
    Task: {80AA9444-56B3-4943-BDB7-C0316150B235} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> No File <==== ATTENTION
    Task: {99AFB2A0-EE7E-41F8-9E02-5C583F97F4FC} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> No File <==== ATTENTION
    Task: {9B49E26C-F889-47A0-BBF1-4EB3B4E6E074} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> No File <==== ATTENTION
    Task: {B2D6CFB5-4B14-45DF-80F1-0AAE0455E353} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> No File <==== ATTENTION
    Task: {BAF81BDA-6ED1-47E8-B275-919EBAD2ABD8} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> No File <==== ATTENTION
    Task: {ECEF1B44-7795-4E37-976C-62A530904BED} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> No File <==== ATTENTION
    End::
    
    
    • Käynnistä tämän jälkeen FRST järjestelmänvalvojana ja paina Fix - painiketta.
    • Kun ohjelma on valmis se luo lokitiedoston ( Fixlog.txt ) työpöydälle.
    - Mikäli ohjelma pyytää käynnistämään tietokoneen uudelleen, anna sen tehdä niin. -


    ------------------------------------
    Lataa AdwCleaner Täältä.

    > Kun ohjelma on ladattu, käynnistä se.
    > Aloita tarkistus painamalla " Scan Now ".
    > Tarkistuksen valmistuttua > Mikäli jotakin epäilyttävää löytyi jatka painamalla " Clean ".
    > Kun puhdistus on tehty, ohjelma pyytää käynnistämään tietokoneen uudelleen.
    > Lokitiedosto tulee ruudulle kun tietokone on käynnistynyt uudelleen.


    Mikäli näin ei tapahdu, löytyvät lokitiedostot kuitenkin polusta;
    C:\AdwCleaner\Logs

    [​IMG]



     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2018
  20. rka12

    rka12 Member

    Liittynyt:
    11.12.2018
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Nyt on taas potilasta tutkittu lisää ja hyvältä alkaa näyttämään. Tässä tutkimustuloksia.
    Siinä on fixlog ja loki6 eli eka käynnistyksen jälkeen tulleet herjat, joita ei ollut paljon.
     

    Liitetyt tiedostot:

  21. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    526
    Kiitokset:
    109
    Pisteet:
    53

Jaa tämä sivu