1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 asennus kysymys

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi gasket2222 09.01.2020.

  1. gasket2222

    gasket2222 Newbie

    Liittynyt:
    09.01.2020
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Hei, halusin vaan kysyä tätä koska en saa mistään netistä kunnolista selvää vastausta kysymykseen. Olen parhaillaan asentamassa windows 10iä koneelleni usb-tikusta, ja upgrade-vaihtoehto ei ollut mahdollinen, joten otin custom-vaihtoehdon.
    Nyt voisin valita yhden kolmesta sisäisestä kovalevystäni jota minulla on, ja asentaa windows sinne. Mutta kaikilla kovalevyistä on suuri määrä minulle tärkeitä tiedostoja. En myöskään pääse backuppaamaan niitä, koska emolevyni hajosi ja vaihdettuani sen en pääse enää normaaliin windowsiin ja siksi minun piti lähteä asentamaan konetta uusiksi.
    Eli kysymykseni kuuluu, jos lähden asentamaan windowsia yhdelle noista kovalevyistä, mitä tapahtuu datalle jota niissä on? Häviääkö ne taivaan tuuliin? Vai siirtääkö windows ne johonkin muualle?
     
  2.  
  3. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Jos datan päälle asennat, se tyhjentää koko osion datasta, (eli taivaan tuuliin), se pitäisi ottaa ensin talteen.

    Kyllä sinä varmaan Windowsiin pääset jos laitat biossista vanhan käyttöjärjestelmälevyn eka levyksi, jolta käynnistys suoritetaan.
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2020
  4. gasket2222

    gasket2222 Newbie

    Liittynyt:
    09.01.2020
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Kiitti, löysin jo ratkaisun siitä että kopsaan tiedot talteen komentorivin avulla. Kiitti kuitenkin!
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Miten komentoriville pääsit, jos et saanut käyttöjärjestelmään käynnistymään?
     

Jaa tämä sivu