1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows 10 Äänet "lagittaa"

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi PakkiH 11.01.2018.

  1. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sitä toimintoa ei ole jostain syystä... :mad:
     
  2.  
  3. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Tämä järjestelmä ei vastaa ohjelman vähimmäisvaatimuksia.

    Valitsit kuitenkin 64bit järjestelmän.. . . luulisin
     
  4. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jep valitsin.. Todella outoa
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,739
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
  6. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Aja vielä tämä, niin saadaan lisätietoa.

    Lataa FarBar Recovery Scan Tool.
    32-Bit / 64-Bit Versio Tästä.

    • Tallenna ohjelma työpöydällesi ja käynnistä se.
    • Aloita tarkistus painamalla " Scan " -painiketta.
    • Kun ohjelman tarkistus on valmis, se tekee lokitiedoston (FRST.txt) samaan hakemistoon johon se on asennettu.
    • Lähetä lokitiedostot seuraavassa viestissäsi. ( + Addition.txt )

    [​IMG] [​IMG]

    ----------------------
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2018
  7. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  8. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmm en saa liitettyä noita tiedostoja tänne valittaa palvelinvirheestä, sanoja on reippaasti yli 60000 molemmissa.:(
     
  9. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    • Avaa muistio.
    • Kopioi ja Liitä tekstilaatikon sisältö muistioon.
    • Nimeä se ( fixlist.txt ) ja tallenna samaan hakemistoon johon FRST.exe on asennettu.
    Koodi:
    
    Start
    CloseProcesses:
    
    HKU\S-1-5-21-4138261985-3253232152-522122706-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxps://fi.search.yahoo.com/yhs/web?hspart=arh&hsimp=yhs-001&type=zxy_f5135846605f5bccba&param1=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%3D&param2=NGZ5MaB6MqBbMt%3D%3D
    HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
    2018-01-11 02:09 - 2018-01-11 11:44 - 000192512 _____ () C:\Users\PatrikSulander\AppData\Local\Temp\sfamcc00001.dll
    2018-01-07 19:44 - 2018-01-07 20:17 - 000000000 _____ () C:\Users\PatrikSulander\AppData\Local\Temp\00e481b5e22dbe1f649fcddd505d3eb7.dll
    2018-01-07 19:44 - 2018-01-07 20:17 - 000000017 _____ () C:\Users\PatrikSulander\AppData\Local\Temp\1fc2c7e77ac371721d01a9d00600306b.dll
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [cjabmdjcfcfdmffimndhafhblfmpjdpe] - C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.11.2.7\Exts\Chrome.crx <not found>
    
    EmptyTemp:
    end
    
    

    • Käynnistä tämän jälkeen FRST ja paina Fix - painiketta.
    • Kun ohjelma on valmis se luo lokitiedoston ( Fixlog.txt ) työpöydälle.
     
  10. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuossa on sen sisältö:
    (kokeilen nyt miten kone toimii)

    Fix result of Farbar Recovery Scan Tool (x64) Version: 02.01.2018
    Ran by PatrikSulander (13-01-2018 03:20:30) Run:1
    Running from C:\Users\PatrikSulander\Downloads
    Loaded Profiles: PatrikSulander (Available Profiles: PatrikSulander)
    Boot Mode: Normal
    ==============================================

    fixlist content:
    *****************
    Start
    CloseProcesses:

    HKU\S-1-5-21-4138261985-3253232152-522122706-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxps://fi.search.yahoo.com/yhs/web?hspart=arh&hsimp=yhs-001&type=zxy_f5135846605f5bccba&param1=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%3D&param2=NGZ5MaB6MqBbMt%3D%3D
    HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
    2018-01-11 02:09 - 2018-01-11 11:44 - 000192512 _____ () C:\Users\PatrikSulander\AppData\Local\Temp\sfamcc00001.dll
    2018-01-07 19:44 - 2018-01-07 20:17 - 000000000 _____ () C:\Users\PatrikSulander\AppData\Local\Temp\00e481b5e22dbe1f649fcddd505d3eb7.dll
    2018-01-07 19:44 - 2018-01-07 20:17 - 000000017 _____ () C:\Users\PatrikSulander\AppData\Local\Temp\1fc2c7e77ac371721d01a9d00600306b.dll
    CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [cjabmdjcfcfdmffimndhafhblfmpjdpe] - C:\Program Files\Norton Security\Engine\22.11.2.7\Exts\Chrome.crx <not found>

    EmptyTemp:
    end

    *****************

    Processes closed successfully.
    HKU\S-1-5-21-4138261985-3253232152-522122706-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\\Start Page => value restored successfully
    "HKLM\Software\WOW6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\" => removed successfully
    C:\Users\PatrikSulander\AppData\Local\Temp\sfamcc00001.dll => moved successfully
    C:\Users\PatrikSulander\AppData\Local\Temp\00e481b5e22dbe1f649fcddd505d3eb7.dll => moved successfully
    C:\Users\PatrikSulander\AppData\Local\Temp\1fc2c7e77ac371721d01a9d00600306b.dll => moved successfully
    "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google\Chrome\Extensions\cjabmdjcfcfdmffimndhafhblfmpjdpe" => removed successfully

    =========== EmptyTemp: ==========

    BITS transfer queue => 8151040 B
    DOMStore, IE Recovery, AppCache, Feeds Cache, Thumbcache, IconCache => 14273976 B
    Java, Flash, Steam htmlcache => 13879426 B
    Windows/system/drivers => 54170740 B
    Edge => 15375668 B
    Chrome => 481711232 B
    Firefox => 0 B
    Opera => 0 B

    Temp, IE cache, history, cookies, recent:
    Default => 0 B
    Users => 0 B
    ProgramData => 0 B
    Public => 0 B
    systemprofile => 0 B
    systemprofile32 => 0 B
    LocalService => 48274 B
    NetworkService => 2186 B
    PatrikSulander => 1344427917 B

    RecycleBin => 3167163141 B
    EmptyTemp: => 4.7 GB temporary data Removed.

    ================================


    The system needed a reboot.

    ==== End of Fixlog 03:24:45 ====
     
  11. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Okei, nyt kone on jo huomattavasti paremmassa kondiksessa. (tekstit eivät tule myöhässä kun kirjottaa, tai sivujen aukeaminen kestää 20 sekunttia) Peleissäkin äänet toimivat ! Fps on silti vieläkin about 100 vähemmän mitä normaalisti, mutta tällä hetkellä kone toimii jo huomattavasti paremmin ! :) Pitäisikö kokeilla sitä uudelleenasentamista ja sitten kaikki uudet ajurit uudestaan ?
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2018
  12. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Mikäli tietokone toimii halutulla tavalla, uudelleen asennus ei pakollista.
    Mutta jos haluat yrittää päästä eroon laitevirheistä, voi uudelleenasennus mahd. korjata viat.

    Lisäksi, jos uudelleenasennus suoritetaan on suositeltavaa siis käyttää valmistajan tarjoamia ajuri päivityksiä tai laiteohjelmia.

    Kolmannen osapuolen sovellus, joka lupaa etsiä ja asentaa tietokoneellesi " puuttuvat " ajurit, mahdollistaa sen ladata / asentaa koneellesi mitä tahansa.

    ------------------------

    Saitko tietokoneen Biosin päivitettyä?

    < BIOS päivitys Windows tilassa >
    Bios voidaan päivittää Windowsista kautta, käyttämällä Asuksen EZ update sovellusta.
    < ASUS AI Suite 3 > Sisältää [ Asus AI Suite3, DIP5 Asus Dual intelligent Processors 5 ,EZUpdate Asus v2 ].
    Tai täältä < ROG STRIX Z370H > Utilities > Asus Ai Suite3.


    <1.1 BIOS päivitys ASUS EZ FLASH 3:lla>
    Kopioimalla Bios päivitystiedosto USB tikulle.
    > Käynnistämällä tietokone uudelleen ja avaamalla BIOS ( Del / F2 painike ).
    > Menemällä Advanced modeen
    > Valitsemalla Tools- välilehti
    > Valitsemalla ASUS EZ Flash Utility > ENTER

    Tässä vaiheessa Usb tikku koneeseen / mikäli ei ole.
    > Valitse Via Storage Device(s)

    [​IMG]

    Siirtyminen tapahtuu <Tab> painikkeella.
    > Valitse oma USB-"levy/ tikku ", joka sisältää bios päivityksen
    Siirtyminen tapahtuu Ylös / Alas nuolinäppäimillä
    > Valitse BIOS tiedosto Usb-tikulta ja paina ENTER, suorittaaksesi päivityksen.

    [​IMG]

    < 1.2 BIOS päivitys internetinkautta>

    Käynnistä tietokone uudelleen > BIOS aukeaa ( Del / F2 painikeella ).
    > Mene Advanced modeen
    > Valitse Tools- välilehti
    > Valitse ASUS EZ Flash Utility
    > ENTER

    > Valitse Via Internet

    [​IMG]

    Siirtyminen tapahtuu Vasemmalla/oikealla nuolinäppäimellä
    > Valitse yhteystapa, sitten enter


    [​IMG]

    > Seuraa näyttöön tulevia ohjeita ja suorita päivitys.


    Kun BIOS päivitys on suoritettu käynnistä tietokone uudelleen.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2018
  13. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Skannaan nyt ensimmäiseksi Eset online skannerilla, ettei varmasti oo mitään viiruksia.
    Palautus ei onnistunut: "tietokoneen oletusasetusten palautuksessa ilmeni ongelma"
    Tiedä sitten... Skannauksen jälkeen kokeilen asentaa tuota bios ajuria !
     
  14. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Tietokoneen nollaus < Ei tehdä >

    Nollauksen avulla voit valita, pidätkö tiedostot vai poistatko ne ja asennat sitten windowsin uudelleen.
    Aloita valitsemalla Asetukset > Päivitys ja suojaus > Nollaa tietokone > Aloita ja valitse vaihtoehdoista.
    [ Settings > Update & security > Reset this PC > Get started ]



    [​IMG]

    Mikäli nollaaminen ei ole mahdollista asetuksista, voit käyttää palautuslevyä / asennuslevyä tietokoneen nollaamiseksi.

    Vaihtoehdot ( Mitä tekee )

    < Säilytä omat tiedostot >
    • Uudelleen asentaa Windows 10, mutta säilyttää henkilökohtaiset tiedostot
    • Poistaa asennetut ohjelmat ja ajurit
    • Poistaa tietokoneeseen tehdyt muutokset.
    • Poistaa sovellukset, jotka tietokoneesi valmistaja on asentanut ( usein vain valmis-/kannettavissa -tietokoneissa )
    < Poista kaikki >
    • Uudelleen asentaa Windows 10, poistaa henkilökohtaiset tiedostot.
    • Poistaa asennetut ohjelmat ja ajurit
    • Poistaa tietokoneeseen tehdyt muutokset.
    • Poistaa sovellukset, jotka tietokoneesi valmistaja on asentanut ( usein vain valmis-/kannettavissa -tietokoneissa )
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2018
  15. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo tuolla juuri koitin eikä onnistunut.
    Koitan windowsin levyllä, mutta ei ole vaan nyt mukana täällä asunnossa.
     
  16. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Koodi:
    NahimicSettingsConfigurator (HKLM\...\{69E9FC82-5623-4D0E-89D6-A3F1B1C9C24F}) (Version: 3.6.1301 - ASUSTeKcomputer.Inc) Hidden
    Viallisen moduulin nimi: NAHIMICV3apo.dll
    
    Koitetaan vielä.

    Mene >
    Valitse oikealla käynnistä palkista > lisää poista ohjelmat..

    [​IMG]

    Poista sovellus jos nimessä on Nahimic .

    ----------------------------

    Valitse oikealla käynnistä palkista > laitehallinta.

    [​IMG]


    Poista ajuri mikäli nimessä esiintyy Nahimic.
    Valitse oikealla > poista ajuri.


    Kun olet saanut nämä poistettua, käynnistä tietokone uudelleen..
    Anna windowsin hakea ajurit automaattisesti..

    Sen jälkeen katsotaan mitä tapahtuu.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2018
  17. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmm en kyllä löytänyt yhtään laitetta tai ohjainta, jossa tuo nimi lukisi.
    Scannaus on löytänyt nyt ainakin yhden infected filen, joten siitäkin voi olla apua:eek:
     
  18. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Paina Windows - [ [​IMG] + R ] -näppäintä samanaikaisesti ja kirjoita tekstikenttään " dxdiag " ja enter

    [​IMG]

    Valitse > Tallenna kaikki tiedot / save all information, esimerkiksi työpöydälle.
    Luo tiedoston DxDiag.txt

    Kopioi sen sisältö tänne.

    ------

     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2018
  19. PakkiH

    PakkiH Member

    Liittynyt:
    02.08.2011
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laitehallinnasta ei löytynyt nahimiccia, mutta sitten tiedostohaulla löytyi. Huoh palvelin virheestä taas ilmoittaa en voi noita screenshotteja lähetellä...
     
  20. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Nuo VBaudion jutut saa olla.. koska ne olivat mikseriä varten.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2018
  21. Nanna_86

    Nanna_86 Active member

    Liittynyt:
    03.09.2014
    Viestejä:
    561
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    53
    Paina Windows - [ [​IMG] + R ] -näppäintä samanaikaisesti ja kirjoita tekstikenttään " cmd " ja enter

    Kopioi seuraava komento:
    Koodi:
    SET DEVMGR_SHOW_NONPRESENT_DEVICES=1
    Näyttää aiemmin asennetut ajurit.

    Kirjoita seuraavaksi:
    Koodi:
    devmgmt.msc
    Komento avaa laitehallinta-ikkunan.

    [​IMG]

    Kun laitehallinta on auki, klikkaa "Näytä / view " > "Näytä piilotetut laitteet / Show hidden devices " .

    [​IMG]

    Tarkista löytyykö ääniajureista mitään sinne kuulumatonta vai onko se puhdas.

    Vanhat järjestelmänajurit näkyvät haaleina ja ne voidaan poistaa valitsemalla oikealla > " Uninstall " .

    [​IMG]

     

Jaa tämä sivu