1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ratkaistu Windos 10 tehdasetusten palautus ei onnistu

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi MrVibraattori 04.04.2018.

  1. MrVibraattori

    MrVibraattori Member

    Liittynyt:
    26.10.2012
    Viestejä:
    32
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo. Kyllähän toi läpi meni ja tällä hetkellä näyttää toimivan loistavasti.. Ei ollutkaan niin kauhean vaikeeta, kuin alussa pelkäsin.. Aika simppeliä ja suhteellisen "helppoa"

    Pahoittelen myöhäisiä vastauksia joutunut koulutehtäviä väsäillä


    Kiitoksia TODELLA paljon kaikille, jotka ovat auttaneet tässä asiassa! :)
     
  2.  
  3. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,836
    Kiitokset:
    783
    Pisteet:
    193
    Ongelma näyttää ratkenneen, muutin "Viestiketjun työkalut" -> "Muokkaa viestiketjua", asian ratkaistuksi.
    Käyttäjän pitäisi itse kirjata tuo.
     
  4. Sakarias

    Sakarias Active member

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    1,806
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Pöytäkoneisiin Windows asennus melko helppo. Läppäreissä on taas hyvä olla valmistajan asennusmedia. Joitain ajureita voi olla hyvä ladata valmistajan sivulta valmiiksi. Näytönohjain ja ehkä emon ajurit. Windows löytää niitä kyllä hyvin nykyään. Clonezillalla voi tehdä levystä varmuuskopion. Jos jotain menee pieleen voipi entisen palauttaa.
     
  5. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Lisään edelliseen vielä pari asiaa.
    Läppäreissä asennus monasti poikkeaa siinä, että läppärin valmistaja on tehnyt laitteisiin omia modifikaatioita, jolloin kaikkien ajurien on oltava itse läppärin valmistajan julkaisemia. Tästä hyvänä esimerkkinä on esim. näytönohjaimen, verkkolaitteiden- tai ääniajurit ym., jotka aina ei toimi itse laitteen piirivalmistakan julkaisemalla ajurilla.
    Muuten ei kai itse läppärien ja pöytäkoneiden käyttöjärjestelmän asennuksessa mitään eroja ole. Pöytäkoneiden osat ovat yleensä emon lisäksi standardiosia, johon emon laiteajurien lisäksi kaikkien lisälaitteiden ajurit ovat laiteen valmistajan valmistamia.

    TÄRKEÄÄ. Tarvittavat ajurit tulee aina hakea laitteen valmistajan (läppärin, valmiskoneen tai itse rakennetun koneen emolevyn ja näytönohjaimen) omalta tukisivulta. Piirivalmistaja ei ole kuin poikkeustapauksissa parempi paikka, jos valmistajan suoraa tukea ei ole.

    Vähän vanhempien laitteiden kohdalla pitäisi aina ennen asennusta tarkistaa, että sille löytyy valmistajan ajurituki, muuten joudutaan ojasta allikkoon. Pitää alkaa metsästää ajureita jostain epämääräisistä ajurien päivitysohjelmista, jotka tuppaavat tuomaan koneille myös asioita, joita käyttäjä ei välttämättä halua ja tarvitse.
    Tämä yleensä onnistuu kokeneille asentajille, mutta kokematon saattaa toimia haittaohjelmaimurina.

    Windows 10 on paras käyttöjäjestelmä löytämään sille tarvittavat ajurit, edellyttäen, että laitteen valmistajna tuki on. Itse laitan aina verkkojohdon kiinni asennettavaan laiteeseen, niin hakee jo asennuksen aikana tarvittavia päivityksiä. Muutaman uudelleen käynnistyksen jälkeen ajurit ovat yleensä päivittyneen ja kaikki toimii, niin kuin pitääkin. Harvinaisempia laitteita pitää mahdollisesti itse päivitää. Laitehallinassa voi aina tarkistaa onko ajurit ok. eli ilman varoituksia.

    PS. Tästä tulikin pitkä sepustus.
     
    1pertti kiitti tästä.

Jaa tämä sivu