1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

WINAMP vaiko MusicMatchJukebox

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi jaryle 17.02.2002.

  1. jaryle

    jaryle Guest

    Mikä on tuo winamppi, siis meinaan että mitä muuta sillä voi tehdä kuin kuunnella musaa jne.. Mullahan koneessa nyt MusicMatch tullut jonkun ohjelman yhteydessä, samoin olen imuroinut Windoosan eli Microkopsin oman MediaPlayerin.

    Mistä jään nyt paitsi kun ei amppii ole, joskus joku aiempi versio on ollut, muutama vuosi sitten, nyt en ole siihen perehtynyt enkä viitsisi turhia softia asentaa, ellen sit ole varma et se tuo jotain lisäetua käyttööni, kertokaas WinAmppi Gurut mistä kyse nykyisin...

    Ja kyllä, tarkoituksenani on waveja ja cdaudio sekä mp3 muutella eri muotoihin..

    Ämpeistä audioiksi siis ja päinvastoin yms..
     
  2.  
  3. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    MusicMatch on ihan hyvä All-In-One-ohjelma mutta se syö aivan liikaa järjestelmäresursseja.
    Joskus ääni rupesi tökkimään niin helvetisti kun samalla kirjoitin Wordiin ja surfasin Internet Explorerilla. Tämä haittaa erityisesti jos tekee MP3 -> MD-nauhoitusta. Minä ainakin olen siirtynyt Winampiin, äänen pakkaukseen voi käyttää muita ohjelmia ja winampiinkin saa radion.
     
    Viimeksi muokattu: 04.04.2002
  4. pate-72

    pate-72 Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2002
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uusinta Winamppia en oo kokeillut,mut MusicMatch 7.0 ei oo viel pätkinyt vaik rippaa samalla ja mun mielestä Winamppi ei oo niin käyttäjä ystävällinen kuin MusicMatch,mut varmaankin riippuu et mihin tottuu...
     
  5. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    MMJB on tosiaankin loistava ohjelma, mutta jos olen tekemässä jotain koulutyötä(usein Wordissa), hakemassa info netistä(joskus kahdella tai kolmella ikkunalla) ja sitten siinä sivussa haluan kuunella musiikkia niin MJB tökkii aika pahasti. Asiaan vaikuttaa myös se että PC on usein päällä pitkään ennen kun aloitan ja se että käytössä on P3 500mhz.
     
  6. yomannain

    yomannain Member

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    72
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mielestäni MMJB:ssä on ehkä paras käyttöliittymä, MUTTA se ei ole kovin vakaa ja tosiaan syö muistia. Ja sitäpaitsi Musicmatch on aivan törkeää rahastusta.
     
  7. icedaemon

    icedaemon Regular member

    Liittynyt:
    04.04.2002
    Viestejä:
    389
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Winamp soittaa aika pitkälti kaikkia musiikki formaatteja.
    Et oo varmaan jääny mistään paitsi, käytä sitä ohjelmaa mistä tykkäät. Henk.koht. Winamp ei oo ollu ongelmia.

    Winampissa saa aikanki tehtyä kivoja efektejä,jotka sitte hyppii tai pomppii musiikin mukana :)
     
  8. JiMSoN

    JiMSoN Member

    Liittynyt:
    30.06.2002
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä minä ainakin suosittelen Winampia kuunteluun koska se toimii kaikista varmimmin muihin ohjelmiin verrattuna mitä olen kokeillut. Ja myös mitä muutkin on sanonut niin winamp ei syö niin paljoa konetehoa. MMJB on hyvä rippaus ohjelma mutta muuhun se ei oikein kelpaa. Itse suorastaan harrastan musiikin keräilyä ja kuuntelua. Ja käytän joka päivä winamppia enkä luultavasti vaihda ohjelmaa ellei mitään mullistavaa tule..
     
  9. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    MMJB on minun mielestä sen takia parempi musiikin kuunteluun kuin winamp, koska sen saa todella pieneen kokoon ja always on top toiminnon. Ei häiritse muuta työskentelyä tietokoneella ja on aina näkyvissä sellaisessa muodossa, että löytyy tärkeimmät toiminnot. Ja sen playlist systeemi on toinen mistä pidän..

    EDIT: Ja tuosta vakaudesta olen toista mieltä, minulla ei ole ollut ikinä ongelmia sen kanssa.
    Ja se hakee netistä audio cd:n tiedot todella hyvin.
     
    Viimeksi muokattu: 30.06.2002
  10. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Hm, WinAMPin saa noin 15pix korkeaksi minimodeen, jossa on kaikki tarvittavat hanikat, joten perustelu on vähän ... outo :)

    Mutta nämä soitinsoftat ovat tällaisia "joku tykkää tyttärestä, joku koirasta"-juttuja.
     
  11. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Hmm.. :)
    En ole koskenut koko winamp:iin pahemmin, joten tuo minun mielipide oli ehkä vähän huono.
    Mutta silti sanon, että MMJB on mielestäni parempi :)
     
  12. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    MMJB:n "musiikki-kirjasto" on hyvä idea, minulla on toki kaikki musiikki samassa kansiossa joten siinä suhteessa ei eroa Winampin ja MMJB:n välillä.
    Itselläni ei ollut ongelmia vakauden kanssa mutta Winamp syö vähemmän tehoja.
    Molemissa on integroitu selain joten radion kuuntelu on helppoa molemilla. Music Matchilla oli tosin aika lailla mainoksia.
     
  13. DJ_Blind

    DJ_Blind Guest

    Minä ainakin luotan Winamppiin, koska se on kevyt yksinkertainen ohjelma. MP3-->... muunnoksiin on taas omat ohjelmat. Luulisin että suurin käyttö MP3 ohjelmille on nimenomaan musiikin kuuntelu, ja siihen Winamp on loistava ohjelma. Mutta se on vain minun mielipide.
     
  14. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse ainakin tykkään enemmän MMJB:stä kuin WinAmpista. Se on mielestäni selkeämpi kuin WinAmp ja helppo käyttää. Ainoa huono puoli on että ohjelma on kaupallinen joten ilmainen version on sharewarea. Lisäksi siihen kelpaa vain uniikki sarjanumero sillä ohjelma tarkistaa sarjanumeron uniikkiuden netistä ja hylkää sen jos samoja numeroita on useampia.
     
  15. tika87

    tika87 Member

    Liittynyt:
    26.04.2002
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    winamp on hyvä...
     
  16. Tomcat

    Tomcat Regular member

    Liittynyt:
    23.07.1999
    Viestejä:
    272
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minäkin liityn WinAmpin kannattajiin. Olen käyttänyt WinAmppia aina ja en aio siitä luopua, varsinkin nyt kun ATI:n kaukosäätimen mukana tuli Plug-in, joka mahdollistaa Ampin käytön. En kyllä tiedä saako MMJB:n viriteltyä kaukosäädintä mitenkään? Olen kokeillut MMJB:tä kyllä, mutta osottautui turhaksi ja liian raskaaksi, ei soittimessa tartte olla rippaus ominaisuuksia ja eikä nekään CDex:ää päihittäneet.
    WinAmp + CDex=minun valintani. Toinen tykkää kevyestä ja pienestä, toinen taas vähän jostain muusta:) Nykykoneilla ei varmaan enää vaikuta onko MMJB vai WinAmp käytössä, ennen kyllä sekin vielä vaikutti.
     
  17. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    WinAmp ja CDEX, ehdottomasti. EAC on myös ihan OK ripperi, mutta siinä ei ole tarvitsemaani "Riff-WAV"-mahdollisuutta.
     
  18. Goofy

    Goofy Guest

    Joo,
    MMJB on mulla ja vakaudessa ei ongelmia, muistia vie kuin muutkin. Ja kuten olemme PC-oppikirjasta 1.0 lukeneet: Muistia lisää, CPU-power on liian kallista kun puuhaa näin pienten juttujen kanssa. LINUX rules jos taas ei ole fyrkkaa järeään myllyyn.

    Ne jotka valittaa softien kaupallisuudesta, voi ruveta ihan itse niitä väsäämään. Musta 10€ tai sinnepäin ei ole paha hinta, kun tietää että tekijä on saanut omansa ja softan kylkiäisenä ei tule mitään GAIN:n tapaista pop-upperia. Sitä paitsi maksamalla lisenssin, saa jatkossakin päivityksiä ilman maksua. ja ne ei ole Bug Fixejä, vaan oikeita uusia versioita softista. Tämä pätee kaikkiin softiin mitä maailmalla liikkuu.

    Jotta näin,
    Hessu
    --
     
  19. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei se nyt sentään kaikkiin päde, eikös Photshopista tai Bryce:ista maksa myös uusista versioista vaikka ne olisivat "5.0->6.0"-päivityksiä.
    Itse luotan kyllä enemmän puhtaaseen asennukseen kuin päivityksen asentamiseen.
    (Näinhän ajureidenkin kanssa pitäisi tehdä, en vain itse ole jaksanut).

    Tästäpä uutta eloa keskusteluun:

    Linux vs. Windows.
    Vakaus, ominaisuudet etc.
     
  20. ekowc

    ekowc Guest

    MMJB on myös Macille,
    kuten WinAMP.
    Macille MMJB on paljon parempi vakauden ja
    monipuolisuuden takia, verrattuna WinAMPiin
    jolla ei pysty kuin kuunella MP3sia.

    Mac OS X
     
  21. Ghostdog

    Ghostdog Regular member

    Liittynyt:
    08.10.2001
    Viestejä:
    383
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mutta eikö Mac OS ole tunnetusti itsestään vakaampi kuin esim. Windows?
    Silloinhan ohjelmatkin ovat vakaampia?


     

Jaa tämä sivu