1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Winamp vai Foobar

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Teleet 07.07.2006.

1. Siku

Siku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    [offtopic]
    Anteeksi tyhmyyteni, mutta kuinka eri käyttöjärjestelmien muistinkäyttö liittyy foobar2000:een tai Winampiin?
    [/offtopic]

2.  
  3. Sakarias

Sakarias Active member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Merkitystä vain jos jos tekee hakuja laajasta musakokoelmasta. Jos jotain 30 000 tuhattaa biisiä, niin Amarokilla alkaa jo kestämään tietokannanteko. Silloin jos on muistia käytössä homma nopeutuu. WinAmpista tai Foobarista en tiedä kun en ole viitsinyt kokeilla.

4. Siku

Siku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kysymykseni oli lähinnä sarkastinen, pointtini oli, että pidettäisiin Linuxin muistinkäyttöön liittyvä keskustelu muualla. Sillä Linuxilla ei varsinaisesti mitään tekemistä foobar2000:nen tai Winampin kanssa...

5. Exocel

Exocel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Winampista pidin tuon Toasterin takia, muttan yt hankin Foobarin ja modailin sitä niin että se on jopa ihan hieno mielestäni, joten sanoisin että Foobar on parempi.

Offtopiccia ehkä:

Hankin foobariin toasteria.
    Kun olin laittanut komponentin komponenti kansioon ja käynnistin fb2k:n niin tulee seuraavanlainen teksti :

Failed to load DLL: foo_toaster.dll
    Reason: Wrong version number; this component appears to have been built with outdated version of foobar2000 SDK and needs to be recompiled with newer version in order to load; please contact author of this component to obtain an updated version of this component.

Eli miten saisin tuon toimimaan? :S

6. vinkkae

vinkkae Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Foobar. Paljon kevyempi. Helppo ja laaja muokattavuus.

7. Betrayed

Betrayed Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Tämähän on nimenomaan mielipidekysely? ;)

8. bchief

bchief Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mikä versio sulla on foobaarista? jos sulla on se 0.9x versio nii se plugari on tarkoitettu 0.8x versioon, tai sitten toisten päin, vai etkö osaa englantia?

9. Modulator

Modulator Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä pysyn vielä WinAmpissa kunnes fb2k:lle julkaistaan crossfade plugin tai sit suoraan ohjelmaan koodattuna.. Jos jotain dancea haluaa kuunnella niin kerkiää tunnelma jo laskea ennenkuin toinen kappale on kerennyt alkaa :/

Ja sit kun joku scheduler tai queue tyyppinen käyttöliittymä ym.. helpottais nettiradioitsijoitakin.. foobar ei yksinkertaisesti täytä minun vaatimuksiani soitto/striimaus ohjelmalta..

10. Siku

Siku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    foo_dsp_crossfader. Mitä tarkoitat "scheduler tai queue"-tyyppisellä käyttöliittymällä? Nettiradioita voi kyllä lisätä soittolistalle niin paljon kuin sielu sietää.

11. Digiface

Digiface Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Täällä on paljon sanottu että Winamp olisi raskas. Itseasiassa se ei ole raskas. Mutta ÄLKÄÄ käyttäkö raskaita 'modern' skinejä, vaan ihan perus 'classic style' skinejä. Vaikka Modern skinit ovat hienoja, ovat ne todellisia resurssisyöppöjä.

12. pseDe

pseDe Guest

Itse olen ennen ollut vannoutunut winampin käyttäjä mutta eilen päätin foobarin ladata ku alko _lievästi_ sanottuna hatuttamaan tuo winampin kaatuilu ja jatkuva valittaminen. Näin vuorokauden tutustumisen jälkeen voin sanoa että äänenlaatu on paljon parempi kuin winampissa ja eikös se ole musiikinkuuntelussa se pääasia toisinkuin softan ulkonäkö.

13. Lappu

Lappu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    winampia olen käyttäny ikuisuuden ja siinä aijon pysyä

14. q-hub-op

q-hub-op Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En muista olenko jo vastannut tähän ketjuun, mutta sanon XMPlay. Kevyt ja nätti.

15. Ap85

Ap85 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Amarok ja Foobar 2000 on parhaimmistoa. Foobaria itse käytän, koska kevyt, mieluisampi modata ja ongelmaton. Winampia kun aikoinani käytin, niin ongelmia synty vähän väliä, kone kaatu virheen takia jne.

16. Boppex

Boppex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tulipas tuossa joku aika sitten kokeiltua Foobaria.. Ei miellyttänyt itseäni. Liian yksitoikkoisen näköinen ja universal hotkey ominaisuus puuttuu..

Palasinkin sitten saman tien winampiin, itselläni ei ole kokemusta paljoakaan winampin kaatuilusta, mitä nyt muutaman kerran kun joku muu ohjelma on ensin kaatunut.

17. Raquzz

Raquzz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei puutu ainakaan mun foobarista universal hotkey hommaa, siinä saa itse valita mitkä on universaleja ja mitkä ei, itse tykkään enemmän foobarista sen takia ku tällä mun hitaalla koneella se ei syö niin paljon muistia. Vaikka sittekö uus kone tulee niin siltikin tulee käytettyä foobaria. Kieltämättä eihän se mikään hieno kapistus ole mutta mun mielestä helmpompi käytettävä. Aino miinus tulee oikeastaan vaan siitä kaatuilusta. Enkä mä niin sen näön vuoksi käytä, ku tuolla palkissa se aina on, käytän pikanäppäimiä niin ei tarvi olla näkösällä.

Viimeksi muokattu: 19.07.2007
  18. frenzyone

frenzyone Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Foobar2000 omasta mielestä.Koneella oli myös Winamp,mutta siihen en tykästyny ollenkaan.Foobarin yksinkertainen ulkonäkö vs Winampin ulkonäkö,häh?,mää ainakin kuuntelen musiikkia.Mutta totuus on se että kumpikin kyllä hoitaa hommansa loistavasti,kuten myös moni muu soitin.

19. Kuuorava

Kuuorava Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toissapäivänä serkun kehujen myötä kokeilin foobaria ja täytyy sanoa että en aio koskea winamppiin enää pitkällä tikullakaan. Foobarissa on mielestäni kaikki osa alueet paremmin kuin winampissa.

20. Blooddawn

Blooddawn Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tällä hetkellä käytän Winampia. Koitin Foobaria, mutta se ei suostunut lisäämään Windows Media playerilla kopioituja biisejä soittolistaan, WMA pluginin kanssa vain heitti erroria alussa.
    Koodi:
    Failed to load DLL: foo_wma.dll
    Reason: This component is missing a required dependency, or was made for different version of foobar2000.

Failed to load DLL: foo_wma.dll
    Reason: This component is missing a required dependency, or was made for different version of foobar2000.

(Mistähän lie johtuu?)

21. Jonky

Jonky Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yritäpä kopioida uudestaan ne levyt, ja kopioi ne tällä kertaa mp3-muodossa.
    Nuo pluginit on tehty foobarin eri versioon, ei siis siihen, mitä nyt käytät. Lataapa uusin versio http://www.foobar2000.org

Viimeksi muokattu: 09.08.2007

Jaa tämä sivu