1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Winamp vai Foobar

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Teleet 07.07.2006.

1. wckdspdr

wckdspdr Guest

Kiitokset infosta. Turhaan tuota foobaria aluksi moitin. Vaatii vaan vähän totuttelua.. Taidan joka tapauksessa pitäytyä tässä soittimessa, Winamp saa omalta kohdaltani jäädä historiaan =)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 10.09.2006
  2.  
  3. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Ote säännöistä:

2. Ainoastaan kuvan sisältävän allekirjoituksen tulee olla maksimissaan 500 pikseliä leveä ja 200 pikseliä korkea, ja kuvatiedoston tulee olla kooltaan korkeintaan 50 KiB.

Eli voisitko wckdspdr pienentää kuvasi kokoa tuohon 50 KiB? Kiitos.

4. Sakarias

Sakarias Active member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Jahka jaksan ja ehdin testaan tota asio ja kernelstreamingin eroa äänen toistoon. Ehkä pitäisi hommata vielä joku 100 euron kuulokevahvistin Sensun kuulokkeiden päähän, jotta eron huomaa. Useinmiten mulla pyörii amarok linux systeemissä. Musta kaikkein paras soitto-ohjelma.

Itse ainakin asensin heti asio ajurit ja olen kuunnellut musaa vain asio & foobar200 yhdistelmällä ja olen ollut aika tyytyväinen.Tosin tutustuminen jäi aika lyhyeksi, kun tuo XP on niin harvoin käytössä.

Foorumeilta löytyy paljon juttua, joka tukee asion käyttöä ainakin minun M-Audio Delta Audiophile äänikortin kanssa. Ja foobaria pidetään poikkeuksetta parhaana soittimena. Miksi en siis käyttäisi asiota ja foobaria?

Monilla foorumeilla puhutaan, että XP:n mikseri huonontaa äänenlaatua. Kai nyt yleiseen mielipiteeseen voi yhtyä. No äänen laatuun vaikuttaa myös kuunteleeko heikkolaatusia mp3 tiedostoja vai häviötöntä formaattia (esim flac).

Paremmissa äänikorteissa on jo niin hyvät osat, että pitää olla aika kallis ja hieno CD-soitin (300-500 eur), jotta saa vastaavaa ääntä aikaiseksi.

5. Siku

Siku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielipiteet ovat mielipiteitä. Kukaan ei ole pystynyt objektiivisessa tuplasokkotestissä todistamaan ASIO:ta DirectSoundia paremmaksi. Se ero, minkä jotkut "kuulevat" johtuu niin sanotusta "placebo efektistä", jolloin ihminen kuulee eroja kun riittävästi odottaa niitä kuulevansa. Sokkotestauksella päästään eroon tästä efektistä. Heti kun joku esittää minulle puolueettoman sokkotestin, missä osoitetaan ASIO:n paremmuus, niin olen valmis korjaamaan puheitani.

Olen myös E-MU 0404 äänikortillani ASIO:ta kokeillut, enkä itse ainakaan ole huomannut mitään eroa DirectSoundiin. Käytössä on myös reilun 1000€ stereolaitteisto, että ei pitäisi jäädä siitäkään kiinni. Pakkaan musiikkini häviöttömästi, joten ei jää sekään pullonkaulaksi.

EDIT: Mainittakoon vielä, että niin DirectSoundilla kuin ASIO:llakin päästään niin sanottuun "bit-perfect" ulostuloon, eli bitilleen samanlaiseen lopputulokseen. Siitä voi jokainen vetää omat johtopäätöksentä äänenlaadusta.

Viimeksi muokattu: 11.09.2006
  6. wckdspdr

wckdspdr Guest

Suomenkieliseksi tuota ei kuitenkaan kaikesta huolimatta taida saada..?

7. Siku

Siku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei.

8. wckdspdr

wckdspdr Guest

Juuh, niin arvelinkin kun ei mitään siihen viittaavaa mistään ole löytynyt. Eiköhän sellainenkin vielä joskus tulevaisuudessa ilmesty.

9. Sakarias

Sakarias Active member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
  10. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miten saa muutettua foobarin ulkoasun hienommaksi?

11. Siku

Siku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ohje käsittelee vain vanhaa versiota fb2k:sta. En kyllä edelleenkään näe mitään syytä käyttää ASIO:ta, mutta jokainen tehkööt kuten haluaa.

Tästä on ollut parikin keskustelua aikaisemmin (1, 2).

Viimeksi muokattu: 14.09.2006
  12. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse olen usein turhautunut tuon ulkonäön muokkaamisen kanssa, olisiko tuohon jotain opasta tai täysin kädestä pitäen kerrottuja asennusohjeita yms. On olleet käytännöllisen näköisiä, semmoset missä näkyy esittäjä, albumi, kpl nimi, ilmestymisvuosi ja genre yms.

13. Siku

Siku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos omaa sisälukutaidon ja hieman maalaisjärkeä, ei luulisi ulkoasun muuttamisen olevan ylivoimaisen vaikeaa. Kannattaa tutustua noihin keskusteluihin, joihin viittasin edellisessä viestissäni. Luulisi pääsevän jyvälle asiasta...

14. Ylke

Ylke Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Juu, kiitoksia. Jotenkin oli tuo viestisi mennyt ohi vaikka ketjua selailinkin.

15. InSoMn91

InSoMn91 Guest

Siis helvetti nyt riittää, miten te foobarin kannattajat jaksatte itkee et "Winamp vie niin paljon muistia et pakko käyttää foobaria"?? Tuskin kellää teistä on niin vähän muistia etteikö sinne winamp menis? Onks teiän mielestä joku biisi hyvä sen takia et se vie vähemmän tilaa ku joku toinen?

16. Siku

Siku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kommentistasi päätellen, et ole lukenut viestiketjua lainkaan. Ei ole kyse siitä, että Winamp veisi liian paljon muistia, vaan siitä että siitä puuttuu paljon ominaisuuksia, joita fb2k:ssa on vakiona.

17. Massikka

Massikka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielenkiintoista Keskustelua noista musankuuntelu ohjelmista. Itse olen käyttänyt WinAmppia jo Versionumero 2.X niitä ensimmäisiä. Olen aina ollut tyytyväinen ollut tuohon soittimeen. Nyt tämän uuden 5.X version kanssa olen soitellut musaa jo noin vuoden verran ja olen ollut yllättävän tyytyväinen siihen. Jos media library on kiinni niin perus soittimeen ei ole tuotu mielestäni liikaa kilkkeitä. Suffle biisien vaihto ja repeat jne. jne. löytyy nopeasti ja helposti. CD-Levyjen rippaustoiminto on hyvä ja nopea. Tuosta Muistin käytöstä en ole niin kiinnostunut, eiköhän 1Gt:stä muistia riitä yhdelle musiikki soittimellekkin. WinAmp:n käyttöliittymä on minusta helppo ja selkeä. Play listin pikahaku pikanäppäimen takaa on erittäin hyvä ja käytän sitä paljon. Jotkut valittivat WinAmp:n kaatuilusta itse en ole sitä koskaan kohdannu. Lisäksi soittimen saa kätevästi vakio Skinillä ylös lisä palkiksi ja netissä selatessa se on erittäin kätevä. Jotkut sanoivat että WinAmp ei skannaa tiedostoja kun ne laitetaan playlistaan... kyllä mulla tämä ainakin surraa nämä läpi. Yksi huono juttu mitä olen nyt löytänyt on tässä 5.X versioissa että tämä käynnistyy hitaasti. Mistäköhän voisi johtua.

BTW. Joku mainitsi että winamp:n saa plug:in jolla saa nauhoitettua netti radiota. Mikäköhän mahtaisi olla tämä plug:inin nimi?? Linnki mukaan myös jos on mahdollista. Kiitos

Ainiin yksi offtopic. Jollain käyttäjillä on allekirjoituksena tuommoinen kapea liuska jossa lukee esim että powered by ati ja cs pelaaja ja Intel user... Mistä mä saan sellasen?

Viimeksi muokattu: 04.11.2006
  18. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  19. Heroic88

Heroic88 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yleensä käytän Winamppia koska toi Media Library on kätevä. Käytän Foobaria vain silloin kun pelaan

20. J4NZ4

J4NZ4 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä olen aina käyttänyt foobaria ja tulen aina käyttämäänkin. En vaan jotenkin pidä Winampista ja foobarissa on jotain sellasia ominaisuuksia mitä ei oo Winampissa ja se kaiken lisäksi vie vähän muistia.

21. Tursan

Tursan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    oon käyttäny 3 vuotta winamppia mun mielestä se on hyvä ja yksinkertanen. foobaaria en oo koklannu vois koittaa koska mun winamp ei toista wma-formaattia. voisko joku kunnolla perustella miks foobar olis parempi?

Jaa tämä sivu