1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Winamp vai Foobar

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Teleet 07.07.2006.

  1. Teleet

    Teleet Guest

    Eli siis kumpi on "parempi" musiikinkuuntelu ohjelma, winamp vai foobar, ja mitä eroa näillä ohjelmilla on?
     
  2.  
  3. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    foobar on vitun ruma ja winamppi rokkaa
     
  4. Siku

    Siku Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    822
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Molemmat tuottavat yhtä hyvää ääntä. Kumpikaan ei ole äänenlaadultaan toista parempi. fb2k:ssa on useita ominaisuuksia, mitä Winampissa ei ole, kuten ditheröinti, ReplayGain-tuki sekä natiivi tuki useille eri audioformaateille. fb2k tukee myös useita eri bittisyvyyksiä. Winampiin on saatavilla suurin osa edellämainituista ominaisuuksista pluginien kautta.

    fb2k:ssa on myös kätevä Converter-komponentti, jonka avulla muuntaminena audioformaatista toiseen onnistuu helposti. fb2k:ssa on siis useita ominaisuuksia, jotka tekevät siitä todella monipuolisen ja tehokkaan audiosoittimen. Mutta, se että onko siitä hyötyä juuri sinulle, on täysin eri asia... Kokeile molempia, niin huomaat erot helpoiten.

    Voi voi... Pitää kyllä ihailla miten laajasti ja monipuolisesti ihminen pystyy ilmaisemaan mielipiteensä...
     
    Viimeksi muokattu: 07.07.2006
  5. Degra

    Degra Regular member

    Liittynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielestäni Winamp, käyttänyt varmaan "alusta" lähtien....
    Ei mitään valittamista.
     
  6. kolli21

    kolli21 Member

    Liittynyt:
    17.02.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ite käytän foobaria.
    toimiva ja kevyt sekä pienellä muokkauksella hienokin.
     
  7. Degra

    Degra Regular member

    Liittynyt:
    06.02.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onhan noita vaikka kuinka, muitakin vaihtoehtoja, mutta olen jotenkin tykästynyt tuohon Winamppiin. Joskus käytin jopa Real Playeriä, Plus-versiota.
     
  8. Teleet

    Teleet Guest

    Eli ei mitään suurempia eroja?
    Taidan ihan winampissa sitten pysyä :)
     
  9. Siku

    Siku Regular member

    Liittynyt:
    05.10.2002
    Viestejä:
    822
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuten sanottu, kokeile niin tiedät ne erot. Kokeileminen ei vielä maksa mitään...
     
  10. bscd

    bscd Active member

    Liittynyt:
    02.03.2003
    Viestejä:
    1,947
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itselläni tuli mitta täyteen muistisyöpön ja aina vain raskaammaksi kehittyvän winampin kanssa ja vaihdoin kevyempään foobariin varmaan vuosi sitten. Todella tyytyväinen olen ollut. Käyttöliittymähän on foobarissa (ainakin vakiona) hieman karu, mutta käytettävyys sitäkin parempi. Ja muokatahan tuota voi juuri haluamakseen.
     
  11. dOnki

    dOnki Regular member

    Liittynyt:
    07.09.2005
    Viestejä:
    138
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mä en henkilökohtasesti koskaan ole tykänny winampista. en tiiä miks mut foobaria mä aina oon käyttäny ja voin lämpimästi suositella sitä ainakin vähäisen muistinviennin ja kustomoitavuuden takia. tai no jos on täysin peukalo keskellä kämmentä koneiden kanssa ni sit ei mut jos on vähänkin tietämystä ja osaa käyttää googlea :D niin kannattaa ainakin kokeilla.
     
  12. satan91

    satan91 Guest

    Winamp on buginen raskas paska. Foobaria suosittelen.
     
  13. jontsu00

    jontsu00 Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2005
    Viestejä:
    266
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Winamppia oon tottunu käyttämään
     
    Viimeksi muokattu: 10.07.2006
  14. Belchior

    Belchior Guest

    onko foobaariin pluginia tai muuta sellaista millä voi rippaa netti radioista musaa niin, että se tekee joka biisin valmiiks mp3seks ja nimeää sen oikein? winamppiin saa tuollaisen pluginilla.
     
  15. agent_999

    agent_999 Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2005
    Viestejä:
    174
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Winamp:ia on tultu käytettyä en ole käyttänyt mitään muuta musiikki softaa.
    Winamp on helppokäyttöinen taitaa saaha vielä suom.kieliseksi.
    Kannattaa kayttää tätä softaa.
     
  16. Kalzu90

    Kalzu90 Guest

    Kyselisin sellasta että miten saan muutettua foobarin (2000 v0.9.2) Ulkoasua esim tälläseks http://www.stayathome.nm.ru/files/foobar.png
    ????
    winamppia on tullut käytettyä jo pitkän aikaa nyt ajattelin koittaa tota foobaria, mutta ulkoasu on aika tönkkö kerran taiteellinen ihminen oon niin ei näytä hyvältä toi alkuperäinen =)
     
  17. microbi

    microbi Active member

    Liittynyt:
    23.02.2005
    Viestejä:
    1,374
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    joskus aikoinaan siirryin foobariin enkä sen jälkeen ole winampiin koskenut. Foobar on paljon kevyempi, helppo muokata ulkonäköä (pidemmälle muokkaaminen vaatii vain vähän lisävaivaa) ja paljon plugineja, joita tulee koko ajan lisää. Kun vaihdoin vähän aikaa sitten vanhan 0.8x version 0.9 versioon jäin kaipaamaan "looksia" = pieni paneli vrt. winamp, jossa play, stop jne., sitten minua valaistiin noista Global Key-hommista = nyt foobar systemtrayssä ja biiset vaihtuu ym. ihan vain paria näppäimistöä painamalla :)

    Niin ja:
    Tähän voisi kommentoida vastaajan ÄO:sta, (nuoresta) iästä ym. Mutta on ehkä kaikille parempi, että kyseinen henkilö käyttää jatkossakin musiikin kuunteluun ohjelmaa joka "rokkaa".
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2006
  18. ssepe

    ssepe Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2005
    Viestejä:
    252
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ehdottomasti winamp,sitä on tullu käytettyä jo päälle 2 vuotta :)
     
  19. tubbana

    tubbana Active member

    Liittynyt:
    01.10.2004
    Viestejä:
    1,316
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Foobar on mukavan kevyt niin sitä käyttelen.

    :D
    Mutta niin rokkaa foobarikin!
     
  20. Jouko?

    Jouko? Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    3,858
    Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Itse käytän winampia koska olen siihen tottunut ja onhan siihen ihana Afterdawn-skinikin :p Ja kun pitää sitä tavallista skiniä niin enpä sanois winampia tehosyöpöksi..
     
  21. CodecDude

    CodecDude Regular member

    Liittynyt:
    14.10.2004
    Viestejä:
    163
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kertoisitko meillekkin noista bugeista? Eipä ole kohdalleni tullut vielä yhtäkään winampin bugia joka olisi häirinny kuuntelua (winampia olen käyttänyt jo monta vuotta). Tokihan niitä jokunen on mutta niin niitä on myös sinun Foobarissa.
    Toiset tyykkää tyttärestä ja toiset äidistä, sama juttu.

    edit: typot toivottavasti kaikki kuntoon. :p
     
    Viimeksi muokattu: 20.07.2006

Jaa tämä sivu