Win200Pro-koneen outo paikalleen jämähtely

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi juanla 08.11.2006.

1. juanla

juanla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Selaimena olen pitkään käyttänyt IE:n aina kulloinkin tuoreinta versiota (eli nykyään 6, 7:han pelaa vaan XP:ssä/Vistassa, ei 2000:ssa ?).

Selainta ensin itse epäiltyäni aloin käyttää IE:n rinnalla Firefoxia (ja aina tuorein siitäkin), mutta oireet jatkuu ennallaan.

Eli tämä ei mielestäni ole selainriippuvainen ongelma.

Ja Javakin on Sunin tuorein versio.

Katsotaan nyt koska saan aikaiseksi tuon korjaus- tai sitten vaikka kokonaan uudenkin asennuksen kokeilun. On tässä sentään onneksi ihan toimiva "kakkoskonekin" käytettävissä.

2.  
  3. juanla

juanla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelmatilanne helpottunut !!!

Otin kovalevyn irti ja siirsin sen toiseen keskusyksikköön(saman ikäiseen mutta hieman prosessoriltaan vaatimattomampaan jo hylättyyn), myös alkuperäiset muistit mukaan.
    Tämän "sijaiskoneen" kovo irti kokonaan kun siinä oli vanha ME joka sekoili myös omiaan.

Kone on toiminut nyt kohta pari vrk kiltisti, eipä ole kaatuillut kertaakaan kun toissa- ja edeltävinä päivinä sitä tapahtui jo toistakymmentä krt/pvä.

Eli tämä rajaa mielestäni syyllisten ulkopuolelle ainakin muistit, kovalevyn ja itse windowsin.

Syyllinen täytyy em. perusteella olla vanhassa raudassa emolevyllä tai jonkin oheislaitteen kohdalla.

Taidanpa jatkaa tällä kokoonpanolla. Ainoa "murhe" on että koneen kyljessä komeilee nyt ME-lisenssi.

4. afterwin

afterwin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minulla on ollut tuollaisia tapauksia neljä-viisi kappaletta.
    Jumittui vain selkeämmin yleensä joko sen jälkeen kun oli painettu Ctrl+Alt+Del tai pian sen jälkeen.
    Syylliseksi osoittautui vialliset (=pullistuneet, ei tosin kaikissa) kondensaattorit.
    Emojen vaihdolla ongelmat ovat kuitenkin poistuneet. Vika on väliin esiintynyt tiheämmin ja väliin aika harvoin.

Jaa tämä sivu