1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

win 7 päivitys win 10

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Tomba_76 23.06.2015.

  1. Tomba_76

    Tomba_76 Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2004
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tälläinen kysymys tuli mieleen.
    Minulla on hp:n yrityskone. Ja käyttiksenä win7 oem.
    Antaako myös ms kyseisen oem:n päivittää heinäkuun lopulla ilmaiseksi win 10 versioksi?
    Jostain luin et vaatii jonku lisä ohjelman, jolla tämä päivitys sitten tapahtuu?
    Olisko neuvoja mikä tämä ohjelma on ja mistä sen saa ladattuu.

    Kiitos jo etukäteen vastauksista.
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Kyllä saat päivitettyä ilmaiseksi.
    Ei vaadi lisäohjelmia saat sen Windows päivityksen kautta, ja jos sulla on kaikki pävitykset tällä hetkellä asennettuna niin sulla pitäis olla mahdollisuus varata se nyt jo ja asentaa saman tien silloin kun se julkaistaam.

    Alla vielä perustietoa kympistä.

    http://www.microsoft.com/fi-fi/windows/windows-10-specifications
     
    Tomba_76 kiitti tästä.
  4. mozilla

    mozilla Regular member

    Liittynyt:
    01.04.2005
    Viestejä:
    466
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
  5. Tomba_76

    Tomba_76 Regular member

    Liittynyt:
    25.07.2004
    Viestejä:
    197
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Windows on pari päivää sitten asennettu uusiksi, ja kaikki päivitykset on asennetta
    Mutta ilmoitusalueella ei näy win kuvaketta, jonka kautta ymmärtääkseni tämä varaus tehdää?
    Voiko olla että tämä kuvake ilmestynee myöhemmin. Jostain olin lukevani että toiset saavat kyseisen lippusen tonne oikeelle vasta myöhemmin...
    Vai voiko tämän varauksen tehdä muullatapaa?
     
  6. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Voi olla et ilmestyy myöhemmin.. Oottele rauhassa.

    Mitäs ootte mieltä kympin käyttäjät? Kannattaako jäädä tohon insider ohjelmaan ja ottaa sitä rataa ilmanen kymppi vai päivittää seiskasta ihan "oikea"kybä?? Mullon kaks 7pro lisenssiä ja yks home premium. Sekä 8.1 pro lisenssi.. (sekä muutama vista ja xp mut niillei taida tehä enää mitään)?
     
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    @Tomba_76 Voi olla tosiaan että se tulee myöhemmin voit sen jokatapauksessa päivitysten kauta hankkia, jos ei siis ole enterprise versio toi sun Windows. 7.

    Itse ajattelin ainakin päivitttää lopulliseen versioon, kun oon kuitenin sen verran laiska ilmotteleen mahdollisista ongelmista, ja ei niitä toisalta ole paljoa tähän mennessä ollutkaan.

    Mutta jos jatkaa insiderina niin se kyppi jatkuu ilmaisena vain niin kauan kun päivittää uudet buildit ja Microfot jatkaa Insider ohjelmaa. Ja joo Vistaa ja XP:tä ei pysty päivittään kymppiin
     
    rick79 kiitti tästä.
  8. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Toivotaan että asetukset jää mikkisoftan tilin muistiin ettei kaikkee tarvii uusiks säätää.. Kasissa tais jäädä ainaki..
     
  9. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    En oo ite käyttänyt kasia muuten kuin muiden koneilla niin en siitä oikein tiedä.
    Mutta kun jossain vaiheessa asensin kympin kannettavalle missä ei ollut mitään käyttöjärjestelmää ja kirjauduin samalla tunnuksella kun pää koneelle niin ainakin oli taustakuva siirtynyt sille kannettavalle, en sitten tiedä kuinka paljon niitä aasetuksia loppujen lopuksi on tallessa kun asentaa kympin seiskan tai kasin päälle.

    Pitäis varmaan tutustua enemmän tohon Onedriveen sitä kauttahan ainakin kait osa astuksista säilyy (En tosin oon varma)
    Itse olen ollut siitä ulos kirjautuneena niin ei oo tullut suuresti huomioitua kuinka se vaikuttaa asetuksiin.
    Täytynee ottaa se taas käyttöön ennen seuraavaa buildia.
     
  10. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Jos kympissä on oletuksena mikkisoftan tili koko ajan käytössä niin eikös sen pitäis koko ajan tallentaa onedriveen kuvat, tiedostot, asetukset sekä omat valinnaiset kansiot.. Näin mä tajusin kun lueskelin....

    Oisko muuten teiän mielestä hyvä juttu että kun tulee näitä uusia käyttiksiä ja isompia päivityksiä, että mikkisoftalla joku aukasis triidin joko tänne tai muroon? Ei tarvis keskenään aina pohtia ja kerätä palasista tietoa. Vaan ois asiaan vihkiytyny henkilö jolta vois kysellä. Samalla ne vois esitellä siinä triidissä uusia ominaisuuksia, tjtn..

    @IlmoPJ voikko viiä asiaa eteenpäin? Voishan tota kysyä mikkisoftalta oisko niillä kiinnostusta
     
    Viimeksi muokattu: 24.06.2015
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Olikohan se 10130 versiossa kun sen asensi niin se loi automaattisesti paikallisen tilin (järjestelmänvalvojan oikeuksilla tosin.) En oo vähään aikaan edes kirjautunut Mivrosoft tiliin ja tosiaan onedrivesta oon kanssa kirjautunut ulos, mutta kyllä sen pitäisi kait ainakin jotain automaattisesti tallentaa.

    Vaikka tää ei suoraan liitykään tuohon tietojen siirtoon niin tämmöstä sanoo Microsoft liittyen tohon tilin käyttöön

    http://blogs.windows.com/bloggingwi...changes-to-windows-10-insider-preview-builds/
    Tiedä sitten mikä muu ei toimi jos ei ole kirjautunut tilille.

    Tohon ketjun aukaisemiseen tänne tai muroon sanoisin että jos vaan "kysyntää" riittää niin mikäs siinä, ja se toimi niin mun puolesta ainakin.
     
  12. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Hmm.... Jotenki tuo tili homma on vaan järkevää mun mielestä.. Ennen olin sellanen foliohattu että ei koneella mitään ylimääräsiä kirjautumisia tai mitään.. Muistan ku isot pojat varotteli että mikkisofta kuikkii sun ohjelmat ja tiedot, tosin se oli aikaa jolloin oli warewinukat, xp, jne... Nykyään näen ton tilihomman helpotuksena. Jos kovo kosahtaa niin kuvat, tiedostot ja asetukset on tallessa. (ainaki jos ymmärsin oikein lukemani)....

    Tulevaisuudessa toivon tilannetta jossa kirjaudutaan mihin tahansa kymppiin varustetulle koneelle omilla tunnuksilla ja eteen aukeaa oma työpöytä ohjelmineen ja tiedostoineen..

    Moni on huolissaan tietojen varastamisesta tai vakoilusta mutta kuten sanoin iphone-nsa keissin kohalla et jos joku tahtoo urkkia kuvia meiän kissasta tai mun ja vaimon väliset viestit lukea niin siitä vaan sitte. En mä pidä mitään niin salasta puhelimessa tai koneella...
     
  13. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Joo ei se muakaan haittaa että Microsoft kerää tietoja, varsinkin kun on vielä kyseessä esiversio niin se on jopa tarkoituskin, se tilille kirjautuminen vaan jäi sen jälkeen kun Windows loi automaattisesti ton paikallisen tilin.
    Onedriven kohdalla syy tais liittyä siihen kun käytän kahdela eri koneella ja kummassakin koneessa oon kirjautunut samala tilillä, niin se vaikutti kumpaankiin koneeseen.
    Täytyis tosiaan perehtyä on onedriven käyttöön paremmin jossain vaiheessa.
    Kaikki tärkeet eli muutama valokuva ja musiikit on kuitenkin omalla levyllään ja vielä varmusskopioituna ulkoisella että, siihen en tarvi onedrivea, vaika se kätevä etu onkin.

    Tohon vakoiluun liittyen niin kyllähän vieläkin elää sitkeässä se juttu että kymppi sisältäisi keyloggerin, oikohan viimeksi murossa kun luin että joku väitti näin olevan
     
  14. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,620
    Kiitokset:
    686
    Pisteet:
    123
    Whatta Heck kiitti tästä.
  15. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Perkkhele, pitänee hommata armeijan ylijäämävarastosta huutokaupattava SANLA eli sanomalaite. Kryptaukset kohdillaan. Niin, noh mitäpäs tuollaisella vehkeellä ainoastaan itse tekisi. Ei jatkoon, huono idea.
     
  16. FiveBridges

    FiveBridges Senior member

    Liittynyt:
    12.12.2014
    Viestejä:
    3,620
    Kiitokset:
    686
    Pisteet:
    123
    Saiskohan näillä wintoosaa salakieliseksi,ettei mikkisofta pääse iskemään,
    väliin omia koodejaan.:(

    http://i.imgur.com/4Bk8B7g.png
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  17. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Hehheh...

    Nooh toivottavasti Tomba_76 sai selvyyden asiaan mitä kyseli.
     

Jaa tämä sivu