1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Win 7 läppärille näytöntallentaja Zoom-tallennuksia varten

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi alppis 16.04.2021.

  1. alppis

    alppis Member

    Liittynyt:
    28.08.2009
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Moikka!


    Osaisiko joku neuvoa, millä ohjelmistolla , vanhalla mutta täysin toimivalla Win 7-läppärillä,
    voisi tehdä ns. näytön tallenteen!?

    Oppilaitos ei itse tallenna kaikkea, välillä saa tallennusluvan, osa ei vastaa mitään koko kysymykseen, joten pakko vaan olla sitten itse aktiivinen. Pahimipina päivinä pitäisi jaksaa olla netissä 6 tuntia ja välissä kolme pikkutaukoa. Koko vuosi ekan vuoden etäopintoja ja nyt alkaa jo heikottaa.. Siksi kysyn apuanne! :)

    Näin olen tehnyt nyt:

    Android-puhelimilla olen tallentanut niin että uudempi on tallentanut näytön kuvaa ja vanhempi puhelin ääntä, mutta raskasta, kun tulee kaksi eri tiedostoa, joita sitten yritettävä synkata yhteen.

    Puhelimella en saa Zoomista näytön tallenteeseen ääntä, siksi käytän vanhempaa puhelinta vieressä "nauhurina".

    Tuskin olen ainut tässä digitodellisuudessa, jolla tarve turvalliseen ohjelmistoon, jolla voi saada sekä kuvan että äänen kerralla samaan tallenteeseen!

    Jos olisi vaan tuollaisen turvallisen näytöntallennusohjelman nimi tiedossa!
    Netistä olen itse yrittänyt etsiä, mutten vielä löytänyt.
    Joten jos joku muistaisi, tietäisi?

    Kiitos!
    Aurinkoista viikonvaihdetta joka tapauksessa!
     
  2.  
  3. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    https://obsproject.com/fi Tuolla onnistuu. Vaatii toki päivittämisen Windows 10 versioon mikä on jo tosin tietoturvankin takia melkein pakollista jos vielä seiskaa käyttää nettikäytössä. Päivityksen voi edelleen tehdä ilmaiseksi.
     
    alppis kiitti tästä.
  4. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    alppis kiitti tästä.
  5. alppis

    alppis Member

    Liittynyt:
    28.08.2009
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Vastaan nyt kuukausien jälkeen myös itse omaan kysymykseeni!

    https://www.apowersoft.com/free-online-screen-recorder

    Toiminut loistavasti! Tekee todella kohtuukokoisia tiedostoja parin tunnin zoomistakin, satoja megatavuja, ei lähellekään gigaa kuitenkin esim. XRecorder tekee ainakin Android 11 puhelimella Zoomia tallentaessaan.

    Tietoturvanäkökohtia tuntevilta olisi kiva kuulla, onko apowersoftissa jotain tietoturvaongelmia? Esim. Saako firma tallenteen myös itselleen katsottavaksi?
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,094
    Kiitokset:
    1,208
    Pisteet:
    243
    Tuo ilmaisversio on online-sovellus, kuten nimestäkin näkyy. Se siis tarkoittaa, että videon käsittely tapahtuu verkossa Apowersoftin palvelimella.

    Minulla on joskus aikaisemmin ollut käytössä Apowersoftin Pro-versio vuoden ajan. Kovin paljon en sitä käyttänyt, mutta mitään epäilyttävää ei ilmennyt eikä tietoturvaohjelmat ilmoittaneet mistään epäilyttävästä. Käsittääkseni Apowersoft on arvostettu brändi ja eri testeissä ilmaisversiokin on saanut hyvät arviot, joten mitenkään epäluotettavana en sitä pitäisi.

    Kysyit "Saako firma tallenteen myös itselleen katsottavaksi?" Online-versiossa video siis tallentuu aina firman palvelimelle, mutta mutu-pohjalta sanoisin, ettei sitä siellä katsella, vaan se poistuu automaattisesti viimeistään seuraavana päivänä. Mitään varsinaista tallennustilaahan Apowersoft ei tarjoa.

    Edit. Henkilökohtaisesti kyllä suhtaudun pilvipalveluihin kriittisemmin kuin edellisessä kirjoituksessa, jossa koitin huomioida myös sen, että muut ihmiset kuitenkin luottavat Facebookin ja Googlen kaltaisiin pilvipalveluihin, vaikka niiden tiedetään keräävän tietoja käyttäjistä.
     
    Viimeksi muokattu: 26.09.2021
    alppis kiitti tästä.
  7. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Suurin tietoturvallinen ongelma on Windows 7 online käytössä.
     
    alppis kiitti tästä.

Jaa tämä sivu