1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Win 10 virhekoodi 0X0000605

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Elina_60 18.05.2015.

  1. Elina_60

    Elina_60 Member

    Liittynyt:
    29.03.2009
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    16
    Latasin win 10 64 bittisen win 7 profesonalin tilalle. kaikki meni muuten hyvin, mutta kun tulin reissusta oli siinä virhe koodi 0X0000605 puuttuva file on winload.exe.. mun kysymys on voisko cmd kautta lisätä tuon bootin? Yritin laittaa korjaus levyllä
    Bootrec /fixmbr
    Bootrec /fixboot ----->tätä ei huolinut. nuo kaksi muuta meni läpi.:confused:
    Bootrec /rebuildbcd

    Jos voi niin mitkä on komento sanat?:oops::rolleyes:
    En millään haluasi laittaa uudelleen tuota win 10 jos vain on joku keino millä saa bootaamaan.
    Olenko ymmärtänyt oikein, että tuo virhekoodi tulee jos kovalevyn irroittaa koneesta?

    Kiitos etukäteeen neuvoista :)
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Terve.

    Kokeilitko automaattista käynnistyksen korjausta?

    Tässä on lisää komentoja ne on kyllä tarkoitettu Windows 7/Vistalle mutta kokeile silti auttaako.

    bcdedit /export C:\BCD_Backup
    c:
    cd boot
    attrib bcd -s -h -r
    ren c:\boot\bcd bcd.old
    bootrec /RebuildBcd
     
  4. Elina_60

    Elina_60 Member

    Liittynyt:
    29.03.2009
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    16
    Moikka!!

    Onnistu cd boot asti sit se sano ettei systeemi löydä sitä..
    mut löytäisköhän se F asemalta joka on win 7 korjauslevy? Mulla on F dvd ja cd aseman kirjain.
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2015
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    Voi olla ettei se toimi Windows kympillä, varma en tosin ole.

    Vielä on yksi komento mitä voit kokeilla.

    bootrec /repairmbr

    Voi kyllä olla että sitä ei saa korjattua.
    Jonkin verran selailin sivuja ja joasin oli että
    sfc /scannow saattaisi auttaa, mutta mulla on sellainen muistikuva ettei tuo toimi kuin Windowsin puolelta, toisaalta eihän sinä menetä mitään jos kokeilee.

    Tälläiseen törmäsin kun tuota virheilmoitusta haeskelin verkosta.
    http://answers.microsoft.com/en-us/...x0000605/205e9d87-a3b4-41c7-8139-9eedab5f3b0b

    Eli tuolla oli jollain biosissa ollut väärä päivmäärä, sekin kannattaa tarkistaa.

    Ehkä kuitenkin korjaus asennus on se mikä voisi olla ratkaisu, jos et ihan täysin halua uudelleen asentaa.
     
  6. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Windows 10 versio on vielä keskeneräinen. Siksi se soveltuu vain testitietokoneisiin joita ei käytetä päähommissa. Näin vältyttäisiin suuremmat ongelmat.

    Pääkoneeseen sitä ei pidä laittaa paitsi Virtualboxsiin jossa se ei tee vahinkoa pääkoneen käyttöjärjestelmälle. Tämä siis jatkoa ajatellen.
     
  7. Elina_60

    Elina_60 Member

    Liittynyt:
    29.03.2009
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    16
    Moikka taas:)

    Mä katsoin BIOS sin ja se oli ok..
    Yritin korjata winukan mut ei onnistunut joten meni uusiksi,,
    sellaista on elämä aina ei voi voittaa..:rolleyes:
    Kiitos kuiteskii.. ja mä kyllä tykkään haasteista yhä edelleenkin..;) kun niistä pitäis oppii
    Nyt pelittää taas, kun hain tuon 10074 evalution.. onhan siinä taas duunii kun laittaa kaikki taas kohdalleen

    Mukavaa kevättä / kesää :rolleyes:
     
  8. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    No hei Elina sen takiahan tätä Windows TP versiota testataan että saadaan ongelmia selville :) ja tosiaan niistä oppii.
    Itsellä ei ole onneksi ollut melkeinpä yhtään ongelmaa, koneessani on Windows 7 ja 10 kumpainenkin omalla levyllä ja hyvin on pelittänyt.
    Semmoinen kysymys vielä että oliko toi käynnistymätön versio kanssa 10074?
     
  9. Elina_60

    Elina_60 Member

    Liittynyt:
    29.03.2009
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    16
    Shalom sinne :)
    Ei ollut.. mä latasin sen joskus.. olisko ollu joku 4kk sitten. se oli silloin mun tietääksi ainoo toimiva versio ilman tuota Microsoft tiliä.. eli joku 9___??? En muista. yritin katsoa USB tikusta mutta en äkkiä löytänyt.
    luin jostain että joku oli irroittanut pois win 10 ja sen jälkeen oli herjannut samaa..
    Itse en tiedä miksi se meni tuohon tilaan..:eek: Olin reissussa 2kk..:rolleyes:
    Ihmetellään taas kun tulee uusia haasteita..:)

    Elina xx
    ps. mun varmaan pitäis opetella cmd kieltä :( jos on tuohon hyvä idea miten oppis niin kerro ;)
     
    Viimeksi muokattu: 19.05.2015
  10. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,784
    Kiitokset:
    1,239
    Pisteet:
    223
    No siinähän lötyi todennäköinen syykin miksei se käynnistynyt se oli mennyt "vanhaksi" noissa buildeissa on se että niiden käyttöoikeus päättyy tietyn ajan kuluessa.

    Windows_10_Expiration_Dates.

    En nyt varsinaisesti osaa sanoa miten opetella käyttämään komentokehotetta, kun itse opin asioita ns, kokeilemalla :)
    Lähinä lueskelen eri sivuja ja silloin, tällöin testailen asioita, ei siis mitään järjestelmällistä.

    Esim tämänlaisia.
    http://www.fixedbyvonnie.com/2013/07/10-windows-commands-you-need-to-know/#.UyXVmIWr4Ys

    Pikkuhiljaa komentoja rupeaa jäämään mieleen ja tietää toisaalta missä tilanteesa käyttää mitäkin, ei ehkä mitenkään ammattimaista oppimista, mutta teenkin tätä huvin vuoksi :)

    Tässä muuten hyvä windows 10 foorumi englanniksi tosin.
    http://www.tenforums.com/
     
    Viimeksi muokattu: 19.05.2015
    Elina_60 kiitti tästä.
  11. Elina_60

    Elina_60 Member

    Liittynyt:
    29.03.2009
    Viestejä:
    51
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    16
    :) Kiitos tosi paljon.. Ei siis oikotietä :(.. Oon vaan niin laiska ollut oppii uutta..:oops: Infomation tulva on niin älytön ja se varmaan myös vaikuttaa asiaan.. :rolleyes:
    Elina
     
    *Trinity* kiitti tästä.

Jaa tämä sivu