1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

wiin modauksesta?

Viestiketju Wii -osiossa. Ketjun avasi ctukalm 16.08.2009.

  1. ctukalm

    ctukalm Guest

    Moi kaikille!
    Elikkäs ostin wiin ja haluaisin tietää mikä on helpoin tapa saada "haetut" pelit toimimaan?
    Luin jotain aiheita kovalevyn liittämisestä, mutta siihenkin tarvisi vissiin jotain muutakin kuin laittaa vain kiinni..kait. olen aloittelija joten ois kiva jos sais pienen ohjeistuksen. Kiitos.
     
  2.  
  3. Lihi

    Lihi Regular member

    Liittynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi,

    Jos haluat varmuuskopioda pelit USB-kovalevylle ja myös pelata näitä sieltä. Eli ei tarvitse vaihaa levyä koneeseen pelin vaihdon yhteydessä.
    Sinun pitää asentaa aluksi Homebrew-channel WIIhin. Homebrew kautta asentaa cIOS joka mahdollistaa USB-levyn toimimisen ja sitten joku USB-loader ohjelma jonka kautta pelit USB-levyltä käynnistetään.

    Näin yksinkertaisuudessaa.
     
  4. Arazor

    Arazor Guest

    Eikös nuotten "softamodausten" ja USB-kiintolevyjen kanssa ole ollut ongelmia saada aivan kaikkia pelejä toimimaan? Näin ainakin muistelisin että jotkut tilttailevat tai eivät muuten vain toimi.
    Itse ostaisin ihan vain tuollaisen Wasabi DX nimisen modpiirin joka kytketään Wiin DVD-asemaan kiinni. Se sopii kaikkiin malleihin eikä tarvitse mitään juotella. Itse pidän myös hyvänä ominaisuutena sitä että se voidaan päivittää uusiksi pilalle menneestä päivityksestä ja päivitykset voi asentaa suoraan DVD:n kautta.
    Hinta näyttäisi olevan Modpiiri.comissa 50e, mutta itse pulittaisin tuosta piiristä kyllä saman hinnan.
    Halvempiakin piirejä löytyy, mutta niiden kanssa joutuu sitten taas juottelemaan, joka voi olla hyvinkin vaikeaa aloittelijalle ja helposti siinä voi itse Wii saada vauriota.
     
  5. Lihi

    Lihi Regular member

    Liittynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja jos jotain pelien toimivuus listaa haluat, googleta "usb loader compatibility", ekan linkin takaa löytyy listaa peleistä.
     
  6. Walfin

    Walfin Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vähän ohi aiheen:

    Pystyikö pelaamaan USA-pelejä, mikäli Wii:n firmis on päivitetty PAL:illa?
    Koneessa on siis modpiiri ajan tasalla. D2Pro9 muistaakseni.


    Pakko varmistaa ettei brickaa... Kiitän
     
    Viimeksi muokattu: 20.08.2009
  7. Lihi

    Lihi Regular member

    Liittynyt:
    17.01.2007
    Viestejä:
    232
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä pitäis pystyä.
    USA(NTFS) peleistä vain ei saa ajaa päivityksiä Suomi(PAL) koneeseen.
     
  8. Walfin

    Walfin Regular member

    Liittynyt:
    19.06.2008
    Viestejä:
    100
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo samaa muistelen, että mikäli on uusi firmware juuri ilmestynyt, niin jos sen menee lataamaan USA tai JPN levyltä, niin voidaan olle nesteessä, mutta ensin PAL levyltä FW ja sitte voi pelata.

    Hyvä aina välilä varmistella, kun ei olla ihan sillä "omalla zonella" näissä asioissa :D
     
  9. AMD9

    AMD9 Guest

    Ja jos asennat sen homebrew channelin tai jos et ole jo, niin näin asennat: Luet vaan ohjeet. Selvät ohjeet löytyy miten muistarille laitetaan, sitten Wii Menussa Settings ja Data Management ja sitte Wii, SD Card ja sit pitäs tulla Do you want load boot.dol tai ton tyylistä ja sitte YES otat ja tulee sellain ruutu BootMiin ruutu jotain että ohjelmisto ei ole myytävissä yms ja sitten otat install The Homebrew Channel ja sitte pitäs alkaa asentelemaan homebrew channelia. Sitte jos tulee vihreällä SUCCESS asennus onnistui. Eli tarvitset bannerbombin ja BootMiin (HackMii) ja tarkempia ohjeita löytyy BootMiin sivulta. Ja asennuksessa ei tarvitse BootMiitä ja sitä DVD hommaa asentaa. sori jos on vähän huono mut siit on jo vähän aikaa ku asensin kaverin Wiihin Homebrew Channelin ja omaa wiitä en omista mut kyl sen verra wiitä osaan käyttää että sain asennettua. Firmware oli 4.2E muistaakseni.
     
  10. villesein

    villesein Member

    Liittynyt:
    22.08.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    1. anteeksi jos tästä on jo puhuttu mutta en onnistunut vastausta löytämään.

    siis kuinka saada (compress) pelit toimimaan? en oo löytäny ohjelmaa jolla purkaa noita eikä suostu suoraan imagen polttamalla toimimaan..
     
  11. ekurmi

    ekurmi Member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    toimivat kyllä suoraan imagen polttamalla mikäli laitteessa on mod-piiri (wiikey 1/2, wasabi jne....) ja jos eivät niin sitten kannattaa koittaa eri mediaa, poltto nopeutta, ja poltto-ohjelmaa (imgburn itselläni toiminut aina)
     
  12. villesein

    villesein Member

    Liittynyt:
    22.08.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kiitoksia tästä. pitää testailla tota imgburnia ja sitä x4 nopeutta, toistaseks oon pyyhkiny x16 clonedvdllä..
     
  13. Arazor

    Arazor Guest

    No miksi ihmeessä 16x käytät jos pienempiäkin on saatavilla?
    Pelikoneet kun lukevat levyjä paljon paremmin jos ne on poltettu hitaalla nopeudella, eli laser ei tee niin paljon virheitä.
    PC maailmassahan ei ole tuota ongelmaa, kun PC:n DVD-asemat ovat paljon tehokkaampia ja osaavat korjatakkin osan virheistä itse.
     
  14. villesein

    villesein Member

    Liittynyt:
    22.08.2009
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    toistaseks oon käyttäny tota nopeutta ihan vaan siksi kun 95% peleistä on toiminu moitteetta noinkin ja ainoat ongelmat on ollu noiden compress pelejen kanssa joten kuvittelin, että ne pitäis saada purettua jollain tavalla.. kiitoksia näistäkin knoppitiedoista, jatkossa varmaan tulee käytetty tuota pienempää nopeutta.
     
  15. ctukalm

    ctukalm Guest

    Ok. Kiitos vinkeistä.. Asentelin ton wasabin, mutta eka poltto clonedvdllä ainakaan ei toiminu. Ilmotteli vaan et vika on ilmenny poista levy.. Toivottavasti johtu vaan levystä tai ohjelmasta. tiedosto oli w-vt.2k9(compress).iso ja polttonopeus 4x.. Vinkkejä?
     

Jaa tämä sivu