1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vuzix Wrap VGA-adapterin näyttöongelma

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi HGDC84 18.12.2012.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. HGDC84

HGDC84 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

Tässä olen käyttänyt Vuzix Wrap 230-mallin laseja VGA-apaterilla tietokoneen kanssa, ja minulla on siinä pieni ongelma. 2D- ja anaglyfisissä 3D-tiloissa oikeassa alakulmassa on jostakin syystä musta kolmio, joka peittää kaiken näytöllä olevan siltä kohtaa alleen. Muuten lasit toimivat normaalisti, ja Side-By-Side 3D-tilassa koko näytön alue toimii kuten pitääkin. Resoluutiota ja ruudunpäivitystaajuutta en voi muuttaa, koska lasit tukevat vain 640x480- resoluutiota ja 60 Hz päivitystaajuutta. Värisyvyyttä muutin 16-bittisestä 32-bittiseksi, mutta se ei auttanut asiaa. En usko vian olevan itse adapterissa, sillä Xbox 360:n kanssa käytettäessä koko ruutu näkyy normaalisti 2D-tilassa. (Siinä taas en saa 3D-tiloja ollenkaan päälle.)

Jostakin päin nettiä muistaisin lukeneeni, että ongelma saattaisi olla lasien ylikuumenemisesta (ainakin vanhemmissa malleissa), mutta ilmiö tulee heti, kun kytken lasit oikeilla näyttöasetuksilla. Mietin, voiko asiaan vaikuttaa se, miten paljon virtaa USB-portteihin menee. Jos se aiheuttaisi "ylikuumenemista"? (Adapteri, lasit tai muutkaan oheislaitteet eivät kyllä tunnu epätavallisen lämpimiltä.)

Onko jollakulla muulla samasta aiheesta (vaikka muistakin Wrap-malleista kuin tuosta 230:sta) kokemusta? Saitteko itse ongelman korjattua? Jos saitte, miten sen teitte?

Kyllä noita laseja tuon mustankin alueen kanssa käyttää (Ja SbS-3D:n kanssahan se ei edes ole kiusana), mutta mukavampaa olisi tietysti, jos 2D- ja anaglyfitiloissakin olisi koko lasien näyttöalue käytettävissä...

Kiitokset avuista jo ennakkoon ja hyvää joulunodotusta kaikille foorumilaisille!

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu