1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Voiko näytönohjain toimia alitehoilla? - Club3D GeForce 8600 GT Heatpipe 512mb

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi dnz 08.09.2007.

1. kolmis

kolmis Regular member

Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    virtalähdettä takuu ei korvannut koska olin vaihtanut siihen hiljaisemman tuulettimen ja rikkonut siinä sivussa sinetin.
    (kyllä teki mieli valittaa asiasta vähän enemmälti mutta katsoin sen turhaksi kun ei nuo virtalähteet niin paljoa kuitenkaan maksa.)

epäilijöille sanon suoraan että olen itse testannut tuon useammallakin sulakkeella ja tuo 25A oli maksimi minkä päästi läpi ennen hajoamista testattuja sulakkeita oli reilut 15-20kpl ja suurinosa päästi läpi vähintään 0,3A ilmoitettua enemmän

miksi et itse kokeile jos et usko sillä silloinhan saisit ihan sitä varminta tietoa kun noin epäileväinen olet ja sitten voit postailla tänne että miten paljon satsissasi oli näitä heittoja.

2.  
  3. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ja tätähän et sitten muistanut heti ensimmäiseksi kirjoittaa...
    Takuu menee aina jos rikot sinetin. Asia on yksiselitteinen.
    Sen lisäksi omilla toimillasi erittäin todennäköisesti hajotit powerin. Niissä powereissa kun ei ole sattumalta tietynlaisia tuulettimia. Nyt kun menit sinne vaihtamaan hiljaisemman niin se todennäköisesti jäähdytti huomattavasti heikommin. Tuuletin kontrollikaan ei enää todennäköisesti toiminut oikein vaan tuuletin ei pystynyt jäähdyttämään tarvittavalla teholla ja tästä syystä poweri hajosi.
    Jos et vaihda virtalähteeseen samanlaista tuuletinta niin se on aina riskipeliä ja osat voivat hajota. Älä siis syytä virheistäsi valmistajia.
    Ketä kiinnostaa. Valmistajat käyttävät sellaisia sulakkeita joiden toleranssi on RIITTÄVÄ kyseiselle laitteelle.

4. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "suurinosa päästi läpi vähintään 0,3A ilmoitettua enemmän"

Aikas hirveästi hei!! Tuo 15 A on kai sitten aika harvinainen tapaus,vähän niinkuin UFO:t ja kumpiakin kokee vain osa ihmisistä.You know?;)

5. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    10A posliinisulake kestää kyllä ylikuormaa helposti.
    Pa-pääte 10A sulakkeessa kiinni (16A max teho) ja pääsulakkeena 25A sai valot kyllä hyvin välkkymään kun laittoi nupit kaakkoon :D
    Jatkuaa kuormaa voinee kestää esim. 11A@½h, mutta tuolla nyt ei käytännössä ole mitään merkitystä...

6. kolmis

kolmis Regular member

Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    virtalähteessä ei edes ollut tuulettimelle mitään säätöviritystä ja vaihtamani tuuletinkin oli kaikilta tiedoiltaan todella lähellä alkuperäistä paitsi että oli ääneltään hiljainen ja siirsi ilmaa hiukan enemmän minkä vuoksi olettaisin sen tietenkin jäähdyttävän paremmin. kyllä tarkistin että tuuletin pyöri vielä tunnin parin päästäkin. tämä siis todellakin oli näitä heckin halvimpia virtalähteitä ja olin käyttänyt sitä jo reilun puolisen vuotta ennen päätöstä vaihtaa tuuletin ja tämä tuuletin on nykyään samanlaisessa heckin virtalähteessä käytössä ja toiminut jo kohta reilun kaksi vuotta.

niistä sulakkeista todellakin kokeilin vähän kaikenlaisia mitä minulla sattui pyörimään kaapissa ja kuten PeteTK sanoi niin posliinisulakkeet kestivät kaikkein parhaiten ylikuormaa.

7. kolmis

kolmis Regular member

Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    lisäys: vaikka tämä virtalähde on halvimpia niin kyllä siinä lämpösulake on.

8. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Eihän tuollaisilla sulakkeilla ole mitään käyttöä!! Parempi laittaa paksu ruuvi sinne tilalle sitten ja antaa palaa!!

9. kolmis

kolmis Regular member

Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    no teeppä niin. (jos et ruuvia löydä niin kokeile vaikkapa naulaa)

10. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Selittele mitä selität. Asia ei muuksi muutu. Itse mahdollisesti tuhosit virtälähteen ja ilman tuulettimen vaihtoa olisit saanut uuden tilalle.

Se siitä laatupowerien kritisoinnista.

Lisäksi aivan sama mitä posliinisulakkeet kestää jos puhutaan virtalähteistä. Niitä kun ei niissä käytetä.
    Ja edelleenkin, virtalähde valmistajat käyttävät sulakkeita joiden toleranssi on riittävä...

11. litte

litte Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    mitä te köyhät niitä leluja oikein kellottelette, miksette kerralla osta sellaista myllyä jota ei tarvitse kellotella.
    12 vuotta olen pelannu näiden vehkeiden kanssa eikä ole tarvinnu kelloitella ku on rahalla ostanu sitä mitä tarvitsee.

pikku pentujen juttuja nämä kelloittelut.

12. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    miten niin pikku pentujen juttuja? kellottelulla saa tehonlisäystä ilmaiseksi, voihan joku omistaa vaikka 8800 GTX:n mutta kellottelee parempaa 3dmark tulosta metsästäessä...

mutta niinkuin itsekin niin koska mulla nyt on tää vanha 6600GT näyttis niin olen kellotellut sitä että sillä pelaisi vähän paremmin vielä. ja kohta hommaankin uuden näyttiksen, yritän vain pärjäillä tällä vielä sen aikaa mitä pitää.

13. litte

litte Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    sillä saa savut ja itkut ku on ne vähätkin rahaset poltettu. ja takuuhan ei korvaa palaneita,näkevät kyllä mitä on kelloiteltu.

14. Jarska92

Jarska92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    savut? jos osaa kellottaa niin mitään vahinkoa ei tule, eikä ne takuussa huomaa jos on ohjelmallisesti nostellut vähän kellotaajuuksia.

voihan ne savut saada jos joku tietämätön menee kellottamaan ja nostaa kellotaajuudet heti ihan maksimille huonolla jäähdytyksellä vieläpä... eikä ainakaan useimmat nvidian näytönohjaimet ole moksiskaan vaikka olisi 100 °C:n IDLE lämpötila. tosin sitten voi olla moksis jos menee sinne 120 °C:n yli.

edit: niin ja unohdin sanoa, jos raa'asti kellottaa näyttistä niin saattaahan se lyhentää elinikää, tai sitten se on vaan se kohonnut lämpötila mikä sen tekee, no itselläni on ollut vanha AMD Athlon XP prossu ylikellotettuna parisen vuotta ja vielä menee, samoin menee tämä 6600GT:kin.

ja esim en voi laittaa edes niin hirveitä kelloja rivatunerilla kun alkaa valittamaan ettei läpäise testiä ettei voi pitää niitä kelloja... mutta atitoolilla kyllä menee kevyesti, kun olen kokeillut vähän rajoja niin kyllä tää näyttis kestää todella pitkälle kellotaajuuksia ennen kuin alkaa ilmaantua artifakteja/pelien hidastumista.

Viimeksi muokattu: 13.09.2007
  15. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Et näytä tietävän mitään kellottamisesta. Jos tietäisit niin et näin kommentoisi.
    Oletko kuullut sellaista sanontaa kuin, se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.
    Esimerkiksi voitaisiin ottaa vaikka intellin huippumallit eli X6800 ja QX6700. Prossut maksavat uutena yli 900€ mutta tuon tuplaydin mallin nopeuksiin ja jopa ylitse pääsee iso osa alle 200€ c2d prossuista ja neliydin mallin nopeuksiin ja yli päästään 270€ hintaisella Q6600 prossulla.
    Vosin väittää että tulee jonkin verran säästöjä...

Palamisesta yms. sellaisista ei tarvi kantaa huolta ellei tee näyttiksiin volttimodeja tai anna prossulle älyttömiä voltteja....

Viimeksi muokattu: 13.09.2007
  16. litte

litte Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    ei tarvi kelloittaa, AMD AHTLON 64 X2 4800+, 2GT MUISTIA,400GT LEVY TILAA,ASUS 8800GTS 320MB.

17. kolmis

kolmis Regular member

Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    jaa-a kyllä vaan oon sitä mieltä että kannattaa kellottaa jos voi ilman suurempia riskejä saada jokuman 10-50% tehoja lisää.
    useimmat tehokkaimmat prossut ovat vain halvempia malleja suuremmilla kelloilla ja näin ollen halvemmista malleista voi hyvinkin löytyä näitä hyvin tehokkaiksikin kellottuvia "sattumia"

jartar jos virtalähde antaisi 18 volttia 12 voltin sijaan niin se ei olisi enää pientä heittoa. ja ei nuo sulakkeet yleensä ole mitään "maanantai kappaleita" mutta itse vain on sattunut uskomattoman monta huonolaatuista sulaketta (joko liian liian kestämättömiä tai sitten näitä liian paljon kestäneitä)

virtalähteestä tuskin tarvitsee enää kommentoida tai meteliä enempiä nostaa kun se on ihan sama ei siitä rahoja saa takaisin tai mitään hajosi se sitten tuotevikaan tai omaan mokaani.

mutta tämä menee jo ihan ohi siitä alkuperäisestä aiheesta.

18. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ja saman tehnkilön lainaus
    Koska asenteesi on noin ylimielinen niin pakkohan sinut on tiputtaa maanpinnalle. Laittestosi on keskitasoa joten sillä on turha leuhkia. Joku voisi sanoa että köyhillä on tälläistä rautaa (kommentti osoitettu ainoastaan kyseiselle henkilölle)...
    X2 4800+ ei nykymittapuulla ole missään nimessä nopea vaan lähinnä budjetti koneen prossu. 8800GTS 320MB on monessa pelissä helisemässä vakiokelloilla jos mennään suurempiin resoihin ja laitetaan kaikki herkut päälle. Ja sitten kun puhutaan DX10 suorituskyvystä niin siinähän sitten ollaankin...
    Joten tarinan opetus, pidä ne mölyt mahassa siihen asti kun sinulla on oikeasti semmoista rautaa mitä ei tarvitse kellottaa.
    Tarkoittaa tyyliin 8800 ultra + e6750.

Viimeksi muokattu: 14.09.2007
  19. kolmis

kolmis Regular member

Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    olen ihan samaa mieltä tuo on budjettikoneen prossu tai nuo osat itseasiassa taitavat olla kaikki paitsi näytönohjain sitä luokkaa ja pari vuotta niin ovat jo luokassa hitaat ja vanhahkot.
    ja näytönohjaimet taitavat "mennä nopeiten vanhaksi"

toisin sanoen kyllä kohta tarvii kellottaa sinunkin ellet ole jo uutta konetta siinä vaiheessa hankkimassa.

Oma kokoonpanoni on alle tuon mutta olen sen hinta-laatu suhteeseen tyytyväinen samoin kuin sen kellottuvuuteen, mutta aina on nopeampia ja koska en niin kauheasti välitä siitä pyöriikö se peli täysillä vai ei kunhan pyörii niin hyvä niin. (tietysti ilmaiset herkut kelpaa aina)

Sen lisäksi juolahtiko mieleesi että tämä näpertäminen ja kellottaminen voi olla myös harrastus joillekuille...?

Jaa tämä sivu