1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Voiko itsekuvatun digilevyn ääntä parantaa jälkikäteen?

Viestiketju Videokamera -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi elisch 24.10.2007.

  1. elisch

    elisch Member

    Liittynyt:
    24.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meille kävi niin huono tuuri, että häävideo kirkosta ei oikein onnistunut. Puheet videolla kaikuu niin ettei siitä saa mitään selvää. Onko mahdollista jotenkin parantaa tätä äänenlaatua jälkikäteen?
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Periaatteessa kyllä, mutta ei siitä hyvänkuuloista saa tekemälläkään. Voisit irroittaa audioraidan videosta ja importata sen vaikka audacityyn, niin sillä voisi jotenkin saada filtteröityä ääntä niin, että koittaisi vaimentaa kaikua ja taustamelua ja vahvistaa sitä itse puhetta. Tämä saattaisi onnistua, mutta itse en enempää osaa tähän hätään sanoa, kun ei ole niin paljoa tullut ääntä filtteröityä.
     
  4. elisch

    elisch Member

    Liittynyt:
    24.10.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    No ei siitä hyväkuuloista tarvi saadakaan ,riittäisi kun saisi selvää niin itsekin tietäisi mitä pappi puhui. Jotenkin meni koko puhe vaan ohi...

    Mitenkäs tämä sun ehdottama juttu sitten käytännössä tapahtuu ja millä ohjelmalla?
     
  5. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin, siis hyvä vapaa (ilmainen) audioeditori on esim. Audacity. Itse en juurikaan osaa neuvoa sen käytössä, kun enempi on tullut käyteltyä Adoben auditionia, joka on kaupallinen ohjelma.
    Kokeile, noita filttereitä nyt on kaikenlaisia. Koita nyt vaikka noise reductionia ja yritä saada sitä puheääntä voimistettua amplify-toiminnolla.
    Eli tätä ennen se ääniraita täytyy irroittaa siitä videosta.
     

Jaa tämä sivu