1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Voiko halvalla saada hyvää?

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi noname. 29.03.2013.

  1. noname.

    noname. Member

    Liittynyt:
    24.05.2012
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen eräässä paikassa kylässä ja ajattelin liittää löytämäni kaiuttimet läppäriini kiinni ja äänenlaatu on aivan loistavaa ja eroaa esim. omista Applen nappikuulokkeista ja melkein sadan euron langattomista kuulokkeista.

    Kattelin sitten Verkkokauppa.comissa Creativen kaiuttimia ja nämä sieltä löytyivät: nää maksaa 30e? En itse ole ikinä omistanut kaiuttimia, mutta jotenki hintansa puolesta ihan ihmetyttää kun vähän volymia lisää nii pöytä ainaki hieman värisee.
    30 eurollahan et saa kunnon kuulokkeita mistään, tietääkseni...

    Äänenlaatukin on ihan eri tasoa kuin omilla tavaroilla.
    Onko oikeasti kaiuttimet kuulokkeita (näin paljon) parempia?

    Tälläsistä siis kyse: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/54172/ddvjt/Creative-A220-kaiutinjarjestelma

    Lähinnä mietiskelyä ja pohtimista että jos joku muu vastaa myös mietiskelyllä nii ois kiva :)
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,530
    Kiitokset:
    232
    Pisteet:
    93
    Kun on kuulokkeita ja KUULOKKEITA, sekä kaiuttimia ja KAIUTTIMIA....
    Kohtuuhinnalla saa yleensä kohtuu tavaraa, se kohtuuhinta sitten riippuu ihan SINUSTA...

    T: Vesku
     
  4. sidrend

    sidrend Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2009
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kaiuttimia ja kuulokkeita on huono verrata keskenään - mutta uskon kyllä että nuo creativet kuulostaa niitä applen nappeja paremmilta...

    30 eurolla saa hyviä kuulokkeita, kokeileppa vaan esim. Superlux HD681b:tä tai HD668:a.

    ps. Ei noi creativen kaiuttimet silti kummoset ole kun rupeet vertaamaan johonkin oikeasti kunnolliseen äänentoistoon.
     
  5. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143
    Makuasioitahan nämä pitkälti ovat. Kuitenkin, kun et tarkemmin kerro mitkä nuo satasen langattomat kuulokkeet ovat, niin eipä tuosta kolmikosta vielä mikään kummoinen audiolaite ole.

    Lisäksi kuuloke- ja kaiutinkuuntelun vertaiu on todella hankalaa, kun kuulokkeilla musiikki yleensä soi "pään sisällä" (poikkeuksia toki on, jos aletaan oikeita hifi-luureja tutkimaan) ja kaiuttimilla kuuntelu taas on tavallaan "luonnollisempaa, kun musiikki tulee jostain suunnasta ja hyvällä stereoparilla syntyy vielä syvyysvaikutelmaakin. Lisäksi itse ainakin olen huomannut sellaisen ilmiön, että kaikki uudenlainen kiehtoo alkuun. Mulla esim. on kokeilumielessä rakennetut pienet DIY-kaiuttimet, jotka eivät ymmärrettävästi paljon matalia taajuuksia jyrise (kyseessä siis n. 3" elementit ja 2x5W vahvistin), mutta niillä kuuntelu kuulostaa alkuun hyvältä, kun musa soi todella kirkkaasti ja aivan eri tavalla kuin hyvillä kuulokkeilla tai kunnon stereoparilla. Hetken päästä kuitenkin korva tottuu ja nopea vertailu parempaan laitteistoon paljastaa heti, ettei ääni ole ollenkaan niin hyvä kuin kuvitteli, vaan erilaisuus kiehtoi alkuun. Sama ilmiö toistuu esim. AKG:n K601:siä ja Kossin porta Proita verratessa. Kossit ovat melko bassovoittoiset, joten alkuun ne kuulostavat todella iskeviltä, mutta hetken päästä AKG:n tasapainoinen soundi miellyttää paljon enemmän millä vaan musalla.

    Tulipa pitkä teksti. :) Tarkoitus ei siis ole haukkua noitakaan kaiuttimia lyttyyn, mutta korostaa että parempaakin ääntä saa ja uudenlainen soundi voi hämätä alkuun. Makuasia tietty mistä pitää, joten kuuntele niillä laitteilla, jotka omaan korvaan hyvältä kuulostavat!
     

Jaa tämä sivu