1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Vobsub

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi juicy 22.05.2002.

  1. juicy

    juicy Member

    Liittynyt:
    18.05.2002
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    1. Mikä menee pieleen kun rippaan tekstit vobsubilla kiinteästi Divx:ään, niin ne toimii vain ensimmäiset 10 minuuttia? Sen jälkeen niitä ei näy ollenkaan.

    2. Kun rippaan divx:än 2-pass tekniikalla, niin mitä varten siinä pitää ajaa se ensimmäinen läpi ajo? Leffahan on kuitenkin se toinen läpi ajo.
     
  2.  
  3. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Ihan aluksi dRD:lle; joko tehdään porukalla FAQ, sillä näitä asioita kysytään ihan koko ajan?

    1. Ei tietoa, koita asentaa VobSub uudestaan (uusin versio taitaa olla 2.14). Onko leffassa varmasti tekstiä yli 10 minuutin? Ettei vain ole käynyt niin, että tekstit kyllä toimii mutta loppuvat ennen aikojaan?
    Voit myös ripata teksit ihan tekstitiedostoksi, joka on sitten muokattavassa muodossa. Tilaa se vie noin 100 kb. Ohjelma on SubRip.

    2. Eli kun rippaat XXX -> Divx, niin vaihtoehtoja tuohon itse ajoon on enemmänkin kuin tuo yksi. Itse käytät näemmä parasta (ja ainoata sanon minä) moodia, nk. 2-pass -asetusta.
    Tällöin se ensimmäinen vaihe käy leffan läpi ja merkkailee log-tiedostoihin tietoa bitratesta, B-frameista jne. jne. Se toinen ajo (mitä siis leffa syntyy) käyttää näitä ensimmäisen läpiajon tietoja vain sitten hyväkseen. Mistä muuten luulet leffan tulevan oikean kokoiseksi ja toimintakohtaukset hyvän näköisiksi?
    Älä huolehdi, ensimmäinen vaihe on pakollinen...
     
  4. juicy

    juicy Member

    Liittynyt:
    18.05.2002
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä siinä on tekstiä koko elokuvan ajan, koska rippasin tekstin erilleen. Erillisinä teksteinä ne toimii ihan ok.
     
  5. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Khauron: Juu, toi FAQ vois olla hyvä idea. Aloitanpas samantien threadin, jossa kerätään ensin FAQ:iin tulevia kysymyksiä tältä kokeneemmalta porukalta.
     

Jaa tämä sivu