1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Vistan siirto uudelle kovalevylle

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jjenitaa 01.09.2015.

  1. jjenitaa

    jjenitaa Newbie

    Liittynyt:
    23.05.2015
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Elikkäs, kovalevy on alkanut ikävästi ruksuttamaan, ja kun koneen käynnistää, välillä kestää 5-10 min että ruudulle ilmestyy edes bios hommat, ja satunnaisesti valittaa ettei löydä windowsia. Nyt olen tullut siihen tulokseen että uusi kovo on tilattava, mutta mitenhän kaikista helpoiten saisin siirrettyä kovalevyltä 1 kovalevylle 2 aivan kaiken, käyttistä myöten? Uutta windowsia en pysty asentamaan kun ei levyä enään ole eikä edes sitä aktivointikoodia. Googlettaa oon koittanut mutta puolet asioista menee multa täysin ohi kun on kyse ohjelmista :D
     
  2.  
  3. RazorSharph

    RazorSharph Regular member

    Liittynyt:
    30.01.2015
    Viestejä:
    281
    Kiitokset:
    31
    Pisteet:
    38
    Eikö se ole kun tökkäät molemmat kovot kiinni ja kopiot vaan koko c aseman toiselle?
     
  4. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Mikä Windows? Millanen kovo?

    Vistan pystyy lataan https://www.raymond.cc/blog/how-to-burn-downloaded-windows-vista-to-dvd/

    Edit 2: Hyvin ilmeisesti SATA levy. Eli isket uuden levyn kii, asennat siihen Vistan, sit kopioit tolta vanhalta levyltä tiedot uudelle.

    Ei.
     
    Viimeksi muokattu: 01.09.2015
  5. jjenitaa

    jjenitaa Newbie

    Liittynyt:
    23.05.2015
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    Joo sata3 barracuda nyt ollu käytössä, täytyy koittaa varmuuskopioida kaikki valokuvat jne jonnekki pilveen ku tällä mun tuurilla kaikki hävii bittiavaruuteen jos ja kun möhlin jotain :)
     
  6. BPVest

    BPVest Senior member

    Liittynyt:
    26.03.2010
    Viestejä:
    17,608
    Kiitokset:
    701
    Pisteet:
    173
    Hyvä idea, kannattaa tehä samantien. Mikäli pilvipalvelu sijaittee jossain Suomen ulkopuolella, suosittelen salaamaan tiedostot. Esim 7-zip ja AES-256 salaus pitkällä ja vaikeella salasanalla hoitaa homman.
     

Jaa tämä sivu