1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

vista vai Xp

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi willie55 04.01.2007.

1. jurmukka

jurmukka Guest

Niin kyl tuo musiikki kuuluu yhtä hyvin kuin ennenkin ainoastaan windowsin omat äänet kuulostavat vaimeilta eikä tuota herjausruutua saa pois kun ei ole valintaruutua "älä näytä tätä enää" jaa jaa et rikkoutunut niin voi ollakin. Ja jos jollain toimii mese niin tässäkin varmaankin myöskin pitäis toimia jos tuo uusin 8.1 osaa hyväksyä tietojen suorittamisen estämisen, palomuurin poikkeuksissa olen sen hyväksynyt, sielä tosin näkyi vanhoja versioitakin, aiempi 8.1 ja 8.0. No f-secere beta rupes ainakin toimimaan.

2.  
  3. paltzai

paltzai Guest

Tuossa voi olla perää ja en epäile sitäkään etteikö ne ala toimia yhtähyvin kuin xp:n kanssa ja siellä on ajuri jo vistaa varten mutta ei kovin hääppöinen koska on tullut viimeinen päivä tammikuuta beta ajuri.

4. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Esimerkiksi antivir personal ediotion
    http://www.majorgeeks.com/AntiVir_Personal_Edition_7_d955.html

Täysin riittävä ihan kenen tahansa yksityisen käyttöön.
    Ja on kaikenlisäksi todella kevyt toisin kuin monet kaupalliset versiot jotka vetävät vähänkin heikoimmista koneesta tehot pois.

5. Sakarias

Sakarias Active member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    68
    Aika hurjia nuo Vistan vaatimukset koneelta. Entä jos käyttötarve on vain netissä surffaaminen ja spostin luku. Ja ehkä vähän pitää jotain tekstejä kirjoitella ja musaa kuunnella. Tuntuu järjettömältä asentaa tuota varten jotain 100 milj. riviä koodia, joka haukkaa levyltä 10 Gigaa tilaa ja vie hirveesti resusseja. Ja 100 miljoonaa riviä on paljon. Virheiden todennäköisys on iso ihan laskennallisesti. Ei homma voi loputtumiin jatkua tähän suuntaan...

Pian monet sovellukset toimivat jo selaimessa. Esim. Googlen maili toimii kunhan on vain netti-yhteys ja selain käytössä. Ja lisää on tulossa. Gigan tai parin tikkuun oikeestaan pitäisi saada mahtuun käyttis ja tärkeimmät datat kun loput löytyy sitten verkosta. Itse en paljoa ennempää kaipaa vaan jotain pienempää.

Pientä arvailua tulevaisuuteen...kenties google valtaa markkinat M$:ltä..

6. paltzai

paltzai Guest

Hyvä vinkki! Nyt kun saan canonilta vastauksen että toimiiko tämä taso scanneri vistan kanssa kun ei oo vistan ajureita niin saatan mennä kaupoille premium versiosta nimittäin vista upgrade advisor ei noteeraa tätä laitetta mitenkään.

7. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    avast on myös mainio vaihtoehto. Eiole päässyt yhtään virusta koneelle vista käytössä.

8. exlex

exlex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen käyttänyt sekä 64-bittistä että 32-bittistä versiota ja en ole huomannut ohjelmien toimivuudessa mitään eroa. Jos ajurit löytyy 32-bittiseen versioon, niin silloin ne löytyy 64-bittiseen versioonkin. Minusta nyt 5kk 64-bittisen version käytön jälkeen ja 1kk 32-bittisen version käytön jälkeen olen tullut sellaiseen tulokseen ettei ole paljoa väliä ajureita ja ohjelmia ajatellen kumman asentaa. Kummassakin toimii hyvin.

64-bittinen versio tuntuu jotenkin liukkaammalta kuin tuo 32-bittinen versio. Ohjelmat ovat toimineen kummissakin versioissa sekä ajurit. En ole päässyt kokeilemaan vielä pelikäytössä tätä 64-bittisen virallista versiota, koska odotan 64-bittistä DVD:tä MS:ltä. Mutta heti kun se tulee niin asennan sen tämän 32-bittisen tilalle.

32-bittinen versio on taas pelikäytössä ollut lähes yhtä hyvä kuin XP. Nopeuksissa ei ole paljoakaan eroa ainakaan omassa kokoonpanossani. Jotenkin tämä 32-bittinen versio tuntuu tahmeammalta kuin tuo 64-bittinen. Ohjelmat vain ovat jotenkin nopeampia ja ne latautuu nopeammin 64-bit vesiossa. Pelikäytössä en tosiaan ole päässyt vielä kokeilemaan, mutta kerron kokemuksitani heti kun saan sen 64-bit version.

Viimeksi muokattu: 12.02.2007
  9. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    pitäiskö vista toimia hyvin tässä sigussa olevassa koneessa, kun mulla windows vista ultimate käynnistyy välillä itestään uudelleen näyttämälle ensin sinistä ruutua näytössä ja valillä kone menee jumiin.

PS. mulla on lähtenyt toi sidebar pois työpöydältä, niin miten sen saa takaisin.

Viimeksi muokattu: 12.02.2007
  10. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä sen tuossa koneessa pitäisi pelittää, mutta saattaa olla että aika raskaasti jos karkkeja pidät päällä. (prossun takia.)

Sidebarin saat takaisin oikeasta alakulmasta windows sidebar painikkeesta.

11. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mulla ei ole mitään sidebar painiketta oikeassa ala kulmassa.

tietääkö kukaan, että miksi vista käynnistyy välillä uudelleen näuttämällä näytössä sinistä ruutua ja kone menee välillä jumiin.

elettekos muut atin näyttiksen omistaja käyttäneet atin uusia catalyst 7.1 ajureita vistassa ja toimiiko hyvin.

12. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Käynnistä-> Suorita-> perfmon-> enter-> Reliability Monitor

Näkyykös tuolla jotakin ongelmia? Entä onko sidebar.exe käynnissä (katso taskmanagerista).

13. jurmukka

jurmukka Guest

En mäkään näe selllaista sidebar painiketta et jos se hävii niin alotan ohjelman sieltä apuohjelmista ja yleensä en sammuta konetta vaan pidän lepotilassa. Mullakin alussa kangerteli ja hidasteli ja ohjelmat ei vastanneet, laitoin sen suoritinmittarin sidebariin ja huomasin että 100% suoritinkäyttö yhtäjaksosesti, menin katsomaan prosessit niin koneeni apuohjelmat veivät sen tehon joten lopetin prosessin koska niitä ei tarvi näköjään joten ehkä ne vois poistaakkin kenties, niin rupes kaikki toimiin nopeemmin.

14. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    7.1 catalystit käytössä, ja toimivat parhaiten kaikista ajureista mitä olen kokeillut.

15. paltzai

paltzai Guest

Täysin riittävä ihan kenen tahansa yksityisen käyttöön.
    Ja on kaikenlisäksi todella kevyt toisin kuin monet kaupalliset versiot jotka vetävät vähänkin heikoimmista koneesta tehot pois.[/quote]
    Hyvä vinkki! Nyt kun saan canonilta vastauksen että toimiiko tämä taso scanneri vistan kanssa kun ei oo vistan ajureita niin saatan mennä kaupoille premium versiosta nimittäin vista upgrade advisor ei noteeraa tätä laitetta mitenkään.[/quote]
    Ei ole ajureita canonilla ainakaan vielä,eikä toimi vistassa nykyisillä ajureilla.

16. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    noniin tämmöistä se vilauttaa ennen kuin vista käynnistyy uudelleen: http://img130.imageshack.us/img130/3091/img0007wd7.jpg

jos antaa tuon olla kauan niin muuttuu semmoiseksi jossa on sinisellä taustalla valkoisia viivoja ja kuvioita.

tietäiskö joku että missä voisi olla vika kun xp toimi vallanmainiosti.

ja käynnistyessä tulee se valikko jossa voi valita vikasietotilan ja käynnistä windows normaalisti ja ylhäällä lukee windows error recovery

Viimeksi muokattu: 13.02.2007
  17. makre

makre Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä mielelläni asentaisin vistan ja Xp:n samalle koneelle. Vistassa ei heti välttämättä oo kaikkia ominaisuuksia ku Xp;ssä

18. exlex

exlex Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen huomannut että ihmiset miettivät ostavatko 32/64-bittisen Vistan. Sitten myös osa ihmisistä on sitä mieltä että tätä hetkeä ajatellen 32-bittinen ja tulevaisuutta ajatellen 64-bittinen. Jos olet tekemässä tämän tyyppistä ratkaisua kannattaa ostaa Retail-versio käyttiksestä, koska siinä tulee ns."mukana" nämä molemmat. Taas jos aikoo hommata aluksi 32-bittisen OEM:in ja sitten vasta 64-bittisen siitä tulee samanhintainen paketti kuin olis kertaheitolla ostanut tuon Retail-version. Paitsi jos kyseessä on Ultimate.

Itse suosin tätä 64-bittistä versiota pelkästään, mutta jos joku kuitenkin haluaa asentaa 32-bittisen ensin, niin hommaa se Retail paketti vaikka Home Premiumista. Itse tein tälläisen ratkaisun. Eipähän tarvitse murehtia siitäkään, että montako kertaa saa asentaa ja sitten tuota päivitys rumpaa.

19. tripperit

tripperit Guest

Sama ongelma sidebar hävisi työpöydältä. Kävin koneen tuommoisella läpi http://onecare.live.com/site/fi-FI/default.htm?mkt=fi-FI
    Ei kehtaisi käyttää järjestelmän palautusta kun sain koneen muuten toimimaan. Onkohan jollain muuta vinkkiä mitenkä saisi sidebaarin toimimaan. Omasta mielestäni olen jo kaikki konstit käyttänyt.

20. rioshin

rioshin Guest

Hmm. Sidebar ei siis lähde käyntiin koneen käynnistyessä - minulla ei onneksi tuota ongelmaa ole ilmennyt. :)

Kannattaapi katsoa ohjauspaneelista: Control Panel -> Appearance and Personalization -> Windows Sidebar Properties, josta päälle Start Sidebar when Windows starts. (Suomeksi: Ohjauspaneeli -> Ulkoasu ja mukauttaminen -> Windowsin sivupalkin ominaisuudet, josta päälle Käynnistä sivupalkki Windowsin käynnistyessä)

Jos tuo auttaisi ongelmaan. (On muuten kiva tämä Ultimate versio, kun saa useammat kielitiedostot päälle...)

21. paltzai

paltzai Guest

Jos tuo auttaisi ongelmaan. (On muuten kiva tämä Ultimate versio, kun saa useammat kielitiedostot päälle...)[/quote]
    Oliko sinulla mitään vanhoja ohjelmia koneessa? Ei paljon naurata kun virusohjelma poistuu ja skanneri ei enää toimi eikä digikameran ohjelmisto eikä office 2000 kuin osittain ja zone alarm ei sekään oikein kunnolla ja mitä tässä vielä eteen tuleekaan,ei kannata kehua järjestelmää jos oheislaitteet lakkaavat toimimasta ja niiden hinta on huomattavasti suurempi kuin vistan.

Jaa tämä sivu