Vista vai XP

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi T0nDee 26.11.2007.

1. T0nDee

T0nDee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    totanoin niin. Kannattaako mun asentaa vista, kun mulla se nyt on, vai pitää tämä xp? Ja sitten vielä, että toimiiko pelit huonommin tällä mun kokoonpanolla nyt xp:llä kui vistalla. Ja jos asennan vistan, nii häviääkö mun kaikki tiedostot, ellen siirrä niitä toiselle kovolle. Ja onko tosta vistasta niin paljon hyötyä tällä koneella.

2.  
  3. OneMember

OneMember Active member

Kiitokset:
    60
    Pisteet:
    78
    Luulisi tuolla myös Vista pyörivän ;)

Jos vain on mahdollista, niin olisi hyvä saada tärkeät tiedostot toiselle kovalevylle jotta formatointi ja puhdas asennus olisi mahdollista.
    Onko se Vista päivitys versio vai kokoversio?

EDIT: Itse vetoan tuohon hyöty kohtaan ja pitäisin XP:n... Sille löytyy varmemmin ohjelmat ja vanhemmatkin pelit saa sillä toimimaan (helpommin=

Viimeksi muokattu: 26.11.2007
  4. tuuza

tuuza Guest

Joo .. suosittelen Windows XP

Sillä vistalla ei pelit tahdo pyöriä ( etenkään vanhemmat )

Hitaat resurssit JNE..

Jos huonomman mallin kone niin taattu hidastus nettiin YMS..

5. Massikka

Massikka Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Älä hullu vaihta Vistaan! On sen verran säätöä tuon UAC:n kanssa ja muista nyt sitten aina ajaa kaikki järjestelmän valvojana... ei oo kivaa se. Ainakin mulla mielestäni pelit lagaa enemmän tällä Vistalla (ainakin CoD 2 ja DooM3, muihin ei ole sanoa vertailu pohjaa). Jos pelaat netissä, onnea PunkBusterin kanssa säätämiseen. Ite siirryin suoraan PB:n manuaali päivitykseen, koska muuten se meni ja kaatoi aina pelin ennen kuin edes kerkesin pelaamaan (Kick). Jos käytät XFire:ä onnittelen senkin johdosta, mielestäni teettää tuskaa jopa senkin käyttö paikottain tässä Vistassa. Sitten hieman koko keskustelu alueen ohi, jos omistat mitään oheislaitteita tai erillistä äänikorttia tai jtn. vastaavaa, joka on hieman vanhempi, suosittelen aloittamaan sitten koodauksen kirjekurssin hyvin pikaisesti, koska ajureita ei niihin Vistaan löydy (et sattuis tarvitsee web camia tai vanhaa äänikorttia??). No tähän loppuun nyt vielä selvennykseksi, että pysy nyt ainakin vuosi tai edes puoli vuotta siinä vanhassa ja niin rakkaassa Windows XP:ssä :)

Viimeksi muokattu: 26.11.2007
  6. T0nDee

T0nDee Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitoksia. Taidan pysyä tässä vanhassa kunnon XP:ssä :p!

7. onni_man

onni_man Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Pysyttele XP:essä. Itellä Vistalla ongelmia ollu monien pelien kanssa. mm. Crysis, FlatOut2, Splinter Cell - Double Agent. BF2 ja Source toiminu moitteettomasti. Sekä myös ajureiden ja ohjelmien kanssa. Mutta en kyllä enää XP:ehen takasin vaihtaisi ;D

8. tuuza

tuuza Guest

Joo .. Vista vaatii enemmän resursseja .. ja minulla se vain paransi pelejen toimivuttaa .. vain osa peleistä jäi pois .. ( HUOM !!! KAIKKI PELIT EIVÄT TOIMI VISTALLE VAIHDETTAESSA KOSKA VISTA E ITUE KAIKEN MALLIEN VIDEOKORTTEJA JOTEN EN USKO ETTÄ NE PELIT JOTKA EIVÄT TOIMI VISTALLA EI TOIM XP )

9. ZuuZou

ZuuZou Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis itselläni on molemmat eli Dual boot ja olen tyytyväinen kumpaankin. Vistassa on huonoja ja hyviä puolia niinkuin Xp:ssäkin.
    Vistan huonot puolet:
    -Vanhat legenda pelit eivät pakosti toimi.
    -Vaatii aivan pirusti tilaa itse ostin ulkoisen kovon vistaa varten.
    -Vie tehoja ihmeellisen paljon.
    -Aloittelioille mutkikas ja välillä myös vähän kokeneimmille.
    Xp huonot puolet:
    -Jotkut pelit tulevat vain vistalle. (Niin olen kuullut.)
    -On tulossa uusia ohjelmia mitkä tulevat vain vistalle. (En tiedä pitääkö paikkaansa.)
    -No muuta ei oikeen keksi.
    Vistan hyviä puolia:
    -No se että jotkut pelit ja ohjelmat tulevat vain vistalle. (En taaskaan tiedä pitääkö paikkaansa.)
    -Vista on monipuolisempi ja päivityksiä sataa.
    -Jos osaa käyttää Dossia ja tälläisiä niin vistan käytöstä ei pitäisi olla ongelmaa.
    Xp hyvät puolet:
    -Vie vähän tehoja ja pyörittää pelejä hyvin.
    -Todella helppo käyttöinen vaikkei osaisikaan käyttää dossia.
    -Ajureita löytyy helpommin.
    -Monet sellaiset pelit toimivat jotka eivät vistassa toimi ja sama pätee ohjelmiin.
    -Ei vie paljoakaan tilaa.

Enempää en keksi. Suosittelen Dual Boot juttua. Se on mahtava keksintö. Lähettäkää yv:tä jos haluatte ohjeet.

10. Feron

Feron Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Öh.. Nyt on ihan pakko kysyä. Mitä tekemistä Vistalla ja Windows XP:llä on Dosin kanssa?

11. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Home Premium on. Kaikki toimii. Ei valittamista. Jos haluat tietää toimiiko joku ohjelma, pistä viestiä. Kannattaa ehdottomasti ostaa Vista !

Jos haluat lukea kunnon taistelun vista vai xp, suutaa tähän aiheeseen:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/526537

12. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    "Unohdit" sitten vahingossa kertoa että kyseisiä ongelmia on ollut omistamassasi 64 bittisessä versiossa. Yleisesti on kyllä tiedossa että tavallisen version yhteensopivuus ja ajuritilanne on huomattavasti parempi.
    Tuollaiset liioittelut että mikään vanha oheislaite ei toimi vistassa menee törkeän valehtelun puolelle. Mieti siis mitä kirjoitat.
    Ja jos jollekkin vanhemmalle laitteelle ei löydy tällä hetkellä vista ajureita niin epätodennäköistä on että niitä ajureita olisi 10 vuoden päästäkään...

13. RIVER2

RIVER2 Guest

Pysyhän kuule XP:ssä. Sille tulee pian Service Pack 3, joka nopeuttaa sitä 10 %, kun taas Vistalle tuleva SP 1 ei nopeuta juuri yhtään.

14. MikroMake

MikroMake Active member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    68
  15. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Eipä ole vielä yhtään oikeasti hyvää syytä vaihtaa Vistaan. Jos haluat testailla Vistaa niin asenna se virtuaalikoneelle.

Pitäydy XP:ssä.

16. JiiPeezi

JiiPeezi Guest

Itse suosin vielä ainakin XP:tä. Vista ei hitaalle koneelle ainkaan ole oikea ratkaisu. Vista on mun mielestä hemmetin tyylikkään näkonen ulkoasullisesti. Siinä tapauksessa kannattaa ladata vista teema vaan koneella. Mutta epäilen että Vista on lähivuosina on pakollinen hankinta...

17. TheLucky

TheLucky Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä suosittelen lämpimästi XP:tä. En tiedä mikä tuossa Vistassa on mutta mua se ei ainakaan pätkääkään hotsita. Katsokaapa tämä Minä pidän XP:eetä vaikka tuomionpäivään asti! :)

18. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Kirjoitin jo toisaalla vastaasta tuohon "testiin" joka oltiin tehty.
    Eli testi jolla on morkattu vistan suorituskykyä on tyrmätty täysin monella sivustolla. Käytetyt menetelmät olivat kyseenalaisia ja asia mitä testattiin oli täysin turha ja ei kerro yhtään mitään mistään. Toisin sanoen "testi" oli sellainen jolla vain haettiin julkisuutta.
    Kyseisessä testissähän testattiin lähinnä siten miten office ohjelman nopeus muuttuu asennettaessa beta-versiot tulevista service packeista.
    Ensinnäkään se miten nopeasti office toimii ei kerro siitä miten nopea koko käyttöjärjestelmä on. Lisäksi testeissä xp:llä oltiin käytetty 2003 versiota ja vistalla 2007 versiota.
    Ja mikä tärkeintä, beta-vaiheessa olevat SP päivitykset eivät kerro siitä minkälaisia lopullisten versioiden nopeus erot ovat.
    Eli kyseinen testin irvikuva joutaa sinne missä aurinko ei paista :)

Lisäksi mitä väliä sillä on kuinka paljon xp:n nopeus muuttuu tai parenee. Ei se vaikuta mitenkään vistan suorituskykyyn.
    Aivan sama asia kun windows 98 käyttikselle tulisi paketti joka nostaisi sen suorituskykyä 30% niin porukka vaihtaisi urakalla siihen kun sen nopeus kasvaa enemmän kuin XP:n.

Jaa tämä sivu