Se ei ole korjausvalikossa. Valitse ensin "Asenna" ja sitten kielivalinnat ym.. Ennen asennuksen lopullista käynnistämistä (ja ennen osio [asema] valikkoa) tulee valikko, jossa on päivitysasennus valittavana. Jos se ei ole harmaana, niin valitse se. Edit: Kokeilin tuota omassa koneessa ja päivitys on harmaana ja lukee ettei sitä voi tehdä kuin Windoswista käsin.
Mulla kans harmaana. Onko muita ehdotuksia? Pitäiskö korjausvalikosta ottaa se palautus ja jättää ruksuttamaan sitä pitkäksi aikaa?
No ainahan sitä voi koittaa jos se "ruksutus" auttaisi asiaa... Silläaikaa kun se "ruksuttaa" niin yrittäisin etsiä josko löytyisi boottaavaa linux-cd:tä, josta löytyisi tuki tuolle vistan tiedostojärjestelmälle ja cd/dvd-polttosofta. Sillä sitten tiedostot talteen ja sen jälkeen Vista asennus täysformatilla. Siinä vaiheessa kun kone on ruksutuksensa tehnyt, ja jos siitä ei apua ole niin olisi sitten tuollainen plan B käytössä, joku varmaan osaa sanoa suoriltaan mistä tuollainen apu-cd-linux-iso löytyisi... Edit: Jos ne tärkeät tiedostot ei ole missään Vistan "Tiedostot" tai "Kuvat" tai vastaavissa kansioissa niin vaikka Vistan uusiksi asennat niin niiden pitäisi pysyä tallessa, kunhan et vain formatoi levyä... Edit2: Voisit ehkä koittaa tuota perinteistä UBCD-levyä: http://www.ubcd4win.com/index.htm Poltat cd:n ohjeiden mukaan niin ehkä tuolta löytyisi työkalut jolla levyn saa auki ja tärkeät tiedostot poltettua.
No, pitää nyt odotella, kun tuo tuota Järjstelmän palautusta siihen palautuspisteeseen laittelee. Ja niistä tiedostoista hyvin suuri osa on valitettavasti juuri Tiedostoissa ja Kuvissa yms...Kun vain olis prkl varaa ollu, niin mitään en kovolle muuta laittais ku ohjelmat, mutta näillä sivarin päivärahoilla ei paljoa ostella. Halavatun vista. Tuo Linux-juttu pitää kokeilla jos tuo palautus ei johda mihinkään.
Kun asensin Vistan uudestaan buuttauksesta enkä formatoinut levyä, asennuksen jälkeen löytyi Windows.old-niminen kansio, josta löytyi vanhan Vista, ohjelmatiedostot sekä Oman kansion tiedostot. Ei siitä kuitenkaan ollut mitään hyötyä, sillä tärkeä data on järjestelmäkovon toisella osiolla ja toisella kovolla.
Hei, tuli muuten mieleeni, että kun mun koneessa on C:-aseman lisäksi D: ja E:, joista E: on vielä tyhjä, niin että voisinko mä asentaa uuden Windowsin sinne E:-asemalle ja sitten varakopioida kaikki C:n ja D:n tiedostot ja sit vaan Format C:? Toimisko? Ystäväni, joka oli tietokoneyrityksen johtaja, sanoi, että tällä tavoin C: ja D: asemilla olevat tiedostot säilyvät, onko totta?
No niin, nyt on asennettu uusi Winukka, ja käytän tätä konetta E:-asemasta käsin. Nyt siis tallennan kaiken tarvitsemani kaverin ulkoiselle kovolle, ja kun olen sen ikuisuusprojektin tehnyt, formatoin koko koneen. Miten se tehdään oikeaoppisesti? Ihan siis niinku "Computers for dummies"-meiningillä, mitä tarvitsen, mitä pitää tehdä?
Tervehdys, Eilen päivitin myös Vistan SP1 paketin. Asennuksen jälkeen kone käynnistyy levyjen tunnistukseen saakka ja sen jälkeen käynnistyy taas uudestaan. En jaksanut illalla enää mitään lähteä säätämään, mutta toivottavasti saa DVD:n avulla toimimaan. Visva rules.
öö joo minäki vihdoin ja viimein päätin asentaa sp1...itse asennuksen kanssa ei ollu mitää ongelmii...mut nyt windows ei tunnista/löydä näytönohjainta ;D reso o tälläki hetke 800x600.. kortti o gf8800 gt 512mb