1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

vista satasella...

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi barnababa 03.03.2007.

  1. S-Man

    S-Man Regular member

    Liittynyt:
    05.05.2005
    Viestejä:
    424
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä Vista Home Premium käytössä jo parisen viikkoa. Pienten alkukangertelujen jälkeen sanoisin, että ehdottomasti Vista.
     
  2.  
  3. henkettu

    henkettu Guest

    JUUUUUUU... Tänää lähti VISTA PREMIUM tilaukseen.. Ja samal F-secure kaiken varalta, ku kuka tohon Vistan suojaukseen oikeen luottaa..?

    Onneks se fsecure sopii Vistan kanssa.
     
  4. barnababa

    barnababa Member

    Liittynyt:
    03.01.2007
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ;`D
     
    Viimeksi muokattu: 14.11.2007
  5. TuukkaZ

    TuukkaZ Guest

    F-Secure on vistan kanssa vasta beta testauksessa. :D
     
  6. henkettu

    henkettu Guest

    Not any more...
     
  7. TuukkaZ

    TuukkaZ Guest

  8. henkettu

    henkettu Guest

    No se sano mulle, että se toimii.. Kyl toi betakin varmaan ihan tarpeeks hyvä on.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 05.03.2007
  9. Mosley

    Mosley Guest

    Norton 2007 toimii vistassa. Hinta on vain 49 USD
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.03.2007
  10. ZAKU

    ZAKU Member

    Liittynyt:
    11.02.2007
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jaa vai ei f-secure toimi :D
    noh mulla se ny kuitenkin pyörii ja kukkuu hienosti eikä oo ees se beetta versio vaan ihan tuo 2007 versio joka mulla oli xp ssäkin :p
    oonko sit onnistunnu sen jotenkin sinne ujuttamaan sopivalla hetkellä kun vista on ollut muissa hommissa :D
     
  11. M4KS4

    M4KS4 Member

    Liittynyt:
    10.03.2006
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tota noin Vistan oma virus torjunta on todella hyvä ei siihen kannata f-securee ainakaan heti laittaa. Jos olet ultimatea ostamassa niin kyllä kannattaa.. Ei hidasta oikeestaan yhtään konetta jos on hyvä prossu&näyttis. Itellä dual intel 3.0g ja nVIDIA 6600gt ja hyvin pelittää vois sanoo että paremmin kun XP :D mut sulla pitää olla sit hyvä näyttis jos todellakin haluat kaiken irti vistasta.
     
  12. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse vistassahan ei ole kunnollista virustorjuntaa ollenkaan. Ja jos tarkoitat microsoftin live care virustorjuntaa, niin se on yksi huonoimmista mitä on...


    http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=14&news_id=20075429
     
  13. mettala

    mettala Regular member

    Liittynyt:
    01.02.2005
    Viestejä:
    345
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Luin/kuulin jostain että OEM version saa vain, jos päivittää konetta samalla. pitääkö paikkansa ja riittääkö pelkän kovalevyn ostaminen?
     
  14. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ennen tuo piti paikkansa, mutta nykyään tuon oem version saa ostettua kuka tahansa.
     
  15. henkettu

    henkettu Guest

    Joo. Kyl mun mielestä tossa Vistassa on ihan pakko olla virustorjunta. Ei siinä ole mitään järkeä, että luottais siihen, mikä siinä on alunperin. Sehän on ihan sama, ku minkä saa imutettua netistä(?) ja se ei ainakaan ole erityisen kummonen XP:llä..
     
  16. M4KS4

    M4KS4 Member

    Liittynyt:
    10.03.2006
    Viestejä:
    54
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo nyt tuli multa kyllä vähän väärää tietoo. Siis tarkoitan että vistan oma palomuuri + avast (jota itse käytän) ainakin sopii tosi hyvin yhteen. Ite en ole aikonut ainakaan vielä erillistä palomuuria asentaa koska ajattelin kattoon tän timerin loppuun ja sit kun ostan kaupasta Vistan niin katsotaan mikä palomuuri avastin kaa toimii. Yleensä olen avastin kanssa kerioo käyttänyt mutta siinä en pidä siitä kun joka ohjelmassa kysyy uudestaa ja uudestaan estetäänkö vai sallitaanko. Kertooka jotka paremmin tiedätte mikä palomuuri Avastin kanssa olisi parhain :)
     
  17. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itse pidän zone alarmista, mutta se ei anakaan vielä ole vista yhteensopiva.
     
  18. Vigilante

    Vigilante Guest

    älkää ostako OEM-versiota jos ette osaa hoitaa kaikkia ongelmia itse. OEM-tuki kuuluu laitevalmistajille tai jos ostat OEM erillisenä niin laitteen kasaajalle eli sinulle, laitevalmistajien OEM-tuki on vaan pari poikkeusta lukuunottamatta täysin hanurista. Microsoft tarjoaa OEM lisensseille vain maksullista tukea. Tästä syystä OEM on paljon retail-versiota halvempi koska siihen ei sisälly Microsoftin ilmaista tukea. Ihmiset vaan ostaa OEM kun saa havemmalla ja odottavat, että saavat täyden ilmasen tuen Micrsoftilta.
     
  19. Vigilante

    Vigilante Guest

    vielä OEM:stä sen verran että se on sidottu koneen emolevyyn. Eli koneesta voit vaihtaa kaikki muut osat ja aktivoida OEM lisenssin uudestaan mutta jos emolevy hajoaa tai haluaa sen vaihtaa on edessä uuden lisenssin hankinta. Retail version voi taas asentaa uuteen koneeseen vaikka emolevy ei olisikaan sama.
     
  20. exlex

    exlex Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    286
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "ULTIMATE VAI PREMIUM"

    Itse suosittelen tuota Premium versiota ehdottomasti, koska noista Ultimaten ominausuuksista ei hyödy tarpeeksi kotikäytössä rahaan nähden. Jos et asenna Vistaa läppäriin ja et tarvitse kovalevyn kryptausta joka hidastaa konetta niin hommaa premium. Periaatteessa kaikki muut ominaisuudet ovat turhia kotikäyttöön. Itselläni on ollut tuo Ultimate ja nyt on tuo Premium ja en menisi hankkimaan tuota Ultimatea muuten kuin munanjatkeeksi.

    Tärkeimmät erot ominaisuuksissa:

    Nämä ominausuudet läytyvät Utimatesta muttei Premiumista.

    -tulee sekä 64/32-bittiset asennus levyt mukana retail-versiossa, kun taas Premium versioon joutuu tilamaan erikseen 64-bittisen asennus DVD:n noin 13€ hintaan. HUOM! ei koske OEM versiota niistä joutuu valitsemaan jomman kumman oston aikana.
    -Kovalevyn kryptaus.
    -Parannettu varmuuskopionti. Perus varmuuskopionti joka toimii loistavasti löytyy myös Premium versiosta.
    -pikku sälää ilmaiseksi mm. animoidut taustakuvat yms.
    -Sisältää kaikki saatavilla olevat Vista ominaisuudet

    Voit katso eri versioiden eroja tarkemmin vielä:
    http://www.microsoft.com/finland/windows/products/windowsvista/editions/n/choose.mspx
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2007
  21. henkettu

    henkettu Guest

    Joo... Tänään tuli Premium taloon Fsecuren kanssa ja ihan tyytyväinenhän mä olen.. Ei mitää mullistavaa tosin.
     

Jaa tämä sivu